Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Ruf prodloužil Panameru kvůli Číňanům

Aleš Dragoun
Diskuze (4)
První informace o prodlouženém Porsche Panamera XL se objevily v lednu. Ruf se ovšem supersportovním fastbackem ve velikosti Extra Large pochlubil i v Ženevě.

Ruf RXL, jak zní oficiální název vozu, je určen zatím pouze Číňanům, nebo se o tom alespoň začátkem roku mluvilo. Nové oficiální informace bohužel chybí. Firma vstoupila na tamní trh právě v lednu 2012 a otevřela zde svůj první showroom. Jméno Panamera kvůli ochranné známce Porsche použít nemůže. Zkratka RXL na štítcích místo registračních značek logicky znamená Ruf XL.

Jezevčík je o plných 40 cm delší než originál, prodloužení bylo využito hlavně pro zvýšení pohodlí cestujících na zadních sedadlech. Běžná Panamera měří 4970 mm, ta v XL velikosti narostla na 5370 mm. Auto je 1931 mm široké a 1418 mm vysoké. Pod kapotou mu bije vidlicové osmiválcové srdce objemu 4,8 l s mírně zvýšeným výkonem 309 kW (420 k)/6500 min-1 a točivým momentem 510 Nm/3500 min-1. Pro srovnání, v Panameře S/4S má 294 kW a 500 Nm. Ruf udává u motoru rovněž maximální (6700 min-1) a volnoběžné (600 min-1) otáčky.

V souvislosti s nárůstem délky se o stejnou hodnotu zvětšil rozvor náprav, který je nyní úctyhodných 3320 mm. Nezávislé zavěšení vpředu i vzadu zůstalo beze změn. Optimální deceleraci zajišťují kotoučové brzdy, vpředu s průměrem 360 mm, vzadu jsou menší: 330 mm. Samotný vůz váží 1960 kg, na posádku a náklad připadá dalších 480 kg. Dlouhá Panamera jezdí na obřích kolech o průměru 22 palců s pneumatikami 265/30 ZR22 na přední a 315/25 ZR22 na zadní nápravě. Výkony si úpravce nadále nechává pro sebe, ani v Ženevě je u vystaveného bílého exempláře neuvedl.

Evropské modely nejrůznějších velikostních i cenových kategorií se pro čínský trh prodlužují ani ne tak z prostorových jako z kulturních důvodů. V Číně, stejně jako v mnoha jiných asijských zemích, nemá řízení „pro radost“ tradici a kdo si to může dovolit, využívá alespoň příležitostně služby profesionálního šoféra. Proto se pro trh nejlidnatější země světa vyrábí tolik prodloužených verzí i v Evropě známých modelů, namátkou třeba BMW řady 5. Koneckonců i Škoda Superb první generace původně vznikla jako prodloužený Passat pro Čínu.

Ruf zatím sondoval zájem zřejmě jen v Říši středu, ale prezentace v hale Palexpo může znamenat, že bude hledat zákazníky také na starém kontinentu. Mimochodem, svou prodlouženou Panameru chystají přímo v Zuffenhausenu. Objeví se ještě letos, bude ovšem natažena jen o 12 cm.

Aleš Dragoun
Diskuze (4)
10. 3. 2012 23:51
Re: číňané
Maji kratky nohy a nemuzou je ohnout dolu k podlaze.
Avatar - guze
10. 3. 2012 22:09
Re: číňané
a musejí kompenzovat:D
Avatar - KubikCv
10. 3. 2012 21:32
Re: číňané
protože mají malé přirození >:D
Avatar - King of the road.
10. 3. 2012 20:11
číňané
proc potrebuji nejmensi lide na svete nejvetsi auta