RUF po dvou letech od představení ukázal produkční SCR. Tahle úžasná věc vyjde na 16,7 milionu
Jsou to už dva roky, co společnost RUF Automobile představila model SCR. A teď se pochlubila prvním produkčním vozem.
RUF SCR je pozoruhodné auto, které navazuje na stejnojmenný model z roku 1978. Ten vycházel z tehdejšího Porsche 911 SC, od nějž se mimo jiné lišil objemem motoru zvětšeným z 3,0 l na necelých 3,2 l a výkonem zvýšeným ze 132 kW (180 k) na 158 kW (215 k).
Moderní interpretace se však v mnohém odlišuje. A nejde jen o to, že vzniká v jiné době, takže bude rychlejší a bezpečnější. Hlavním rozdílem je fakt, že současné SCR je v podstatě novým vozem, nikoli jen upraveným Porsche 911 - i když jako 911 samozřejmě stále vypadá. Využívá totiž vlastní techniku.
Základem kupé, jehož podvozek využívá zavěšení kol typu pushrod, je karbonový monokok, který doplňují vpředu i vzadu ocelové rámy a ochranná klec, která se klene nad prostorem pro posádku. Konstrukce z lehkých materiálů přináší hmotnost jen okolo 1250 kg.
Za zadní nápravou je uložen atmosférický plochý šestiválec o objemu 4,0 litru, který poskytuje nejvyšší výkon 375 kW při 8.270 ot./min a točivý moment 470 N.m při 5760 ot./min. Motor je přes šestistupňovou manuální převodovku pohání zadní kola.
První produkční exemplář dostal stejně jako prototyp tmavě zelený lak. K tomu skvěle ladí interiér čalouněný hnědou kůží. Všimněte si také různých retro detailů, například klasických budíků v přístrojovém panelu nebo károvaného vzoru na části potahu sedadel.
RUF SCR samozřejmě není a nebude masovka, výrobce plánuje stavět jen 15 exemplářů SCR ročně. Zvlášť bolestný je pak pohled na cenu: na SCR budete potřebovat nejméně 650.000 eur, tedy asi 16,7 milionu korun.