Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

RUF po dvou letech od představení ukázal produkční SCR. Tahle úžasná věc vyjde na 16,7 milionu

Jan Zajíc
Diskuze (0)

Jsou to už dva roky, co společnost RUF Automobile představila model SCR. A teď se pochlubila prvním produkčním vozem.

RUF SCR je pozoruhodné auto, které navazuje na stejnojmenný model z roku 1978. Ten vycházel z tehdejšího Porsche 911 SC, od nějž se mimo jiné lišil objemem motoru zvětšeným z 3,0 l na necelých 3,2 l a výkonem zvýšeným ze 132 kW (180 k) na 158 kW (215 k).

Moderní interpretace se však v mnohém odlišuje. A nejde jen o to, že vzniká v jiné době, takže bude rychlejší a bezpečnější. Hlavním rozdílem je fakt, že současné SCR je v podstatě novým vozem, nikoli jen upraveným Porsche 911 - i když jako 911 samozřejmě stále vypadá. Využívá totiž vlastní techniku.

Základem kupé, jehož podvozek využívá zavěšení kol typu pushrod, je karbonový monokok, který doplňují vpředu i vzadu ocelové rámy a ochranná klec, která se klene nad prostorem pro posádku. Konstrukce z lehkých materiálů přináší hmotnost jen okolo 1250 kg.

Za zadní nápravou je uložen atmosférický plochý šestiválec o objemu 4,0 litru, který poskytuje nejvyšší výkon 375 kW při 8.270 ot./min a točivý moment 470 N.m při 5760 ot./min. Motor je přes šestistupňovou manuální převodovku pohání zadní kola.

První produkční exemplář dostal stejně jako prototyp tmavě zelený lak. K tomu skvěle ladí interiér čalouněný hnědou kůží. Všimněte si také různých retro detailů, například klasických budíků v přístrojovém panelu nebo károvaného vzoru na části potahu sedadel.

RUF SCR samozřejmě není a nebude masovka, výrobce plánuje stavět jen 15 exemplářů SCR ročně. Zvlášť bolestný je pak pohled na cenu: na SCR budete potřebovat nejméně 650.000 eur, tedy asi 16,7 milionu korun.

Jan Zajíc
Diskuze (0)

Doporučujeme