Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Do aukce míří vzácný RUF CTR2sport s neobvyklým křídlem. Takové vznikly jen dva

Jan Zajíc Jan Zajíc 5. 6. 2020 • 11:18
64
Zobrazit náhledy (64)
RUF CTR2sport RUF CTR2sport RUF CTR2sport RUF CTR2sport RUF CTR2sport RUF CTR2sport RUF CTR2sport RUF CTR2sport RUF CTR2sport RUF CTR2sport RUF CTR2sport RUF CTR2sport RUF CTR2sport RUF CTR2sport RUF CTR2sport RUF CTR2sport RUF CTR2sport RUF CTR2sport RUF CTR2sport RUF CTR2sport RUF CTR2sport RUF CTR2sport RUF CTR2sport RUF CTR2sport RUF CTR2sport RUF CTR2sport RUF CTR2sport RUF CTR2sport RUF CTR2sport RUF CTR2sport RUF CTR2sport RUF CTR2sport RUF CTR2sport RUF CTR2sport RUF CTR2sport RUF CTR2sport RUF CTR2sport RUF CTR2sport RUF CTR2sport RUF CTR2sport RUF CTR2sport RUF CTR2sport RUF CTR2sport RUF CTR2sport RUF CTR2sport RUF CTR2sport RUF CTR2sport RUF CTR2sport RUF CTR2sport RUF CTR2sport RUF CTR2sport RUF CTR2sport RUF CTR2sport RUF CTR2sport RUF CTR2sport RUF CTR2sport RUF CTR2sport RUF CTR2sport RUF CTR2sport

RUF CTR2 rozhodně patří mezi nejslavnější a nejzajímavější variace na téma Porsche 911. Víte ale, že existovala ještě brutálnější verze? Vznikly jen dva kusy, jeden míří do aukce.

Jen pro stručně pro připomenut - společnost RUF model CTR2, nástupce vozu CTR, představila v roce 1995. Novinka využívala techniku Porsche 911 Turbo generace 993. 

Spousta věcí se ale také změnila, RUF dodal lepší brzdy, vlastní zavěšení, pohrál si s aerodynamikou nebo použil kevlarové panely karoserie. O pohon se staral dvěma turbodmychadly přeplňovaný 3,6litrový šestiválec, který byl odvozen od závodního motoru z Porsche 962 pro skupinu C v Le Mans. Výkon činil 388 kW, točivý moment dosahoval 685 N.m.

CTR2 se na z klidu na stovku dostalo za 3,6 sekundy a jelo prý i 350 km/h. Ve své době šlo o jeden z nejrychlejších produkčních vozů planety.

Jenže RUF postavil ještě rychlejší monstra. Například dva kusy s označením CTR2sport totiž vznikly s cílem účastnit se legendárního závodu do vrchu na Pikes Peak v roce 1997. Konstruktéři se snažili o další snížení hmotnosti, což znamenalo použití dílů karoserie z kompozitních materiálů, dveře byly z karbonu.

Výrazným prvkem je nastavitelné dvojité křídlo, které nejenže zajišťovalo přítlak, ale také přivádělo vzduch k mezichladičům. O stavitelný podvozek se postarala firma Öhlins.

Změny se udály také v motorovém prostoru a jejich výsledkem bylo zvýšení výkonu na 523 kW. Šestiválec spolupracoval se speciální manuální převodovkou s kratším stálým převodem, kterou si postavil sám RUF.

Pozoruhodné přitom je, že nejde o vyloženě závodní stroj, CTR2sport může i na běžné silnice.

Jeden ze dvou vozů (11. CTR2 celkově) určených pro Pikes Peak (RUF později postavil sérii 15 nebo 16 vozů s označením CTR2sport) nyní míří do dražby aukčního domu RM Sotheby's. Momentálně je auto v Německu a jeho současný vlastník ho nechal trochu upravit. Týká se to motoru, který přepracovala přímo společnost RUF. Na běžný benzin teď šestiválec dává 441 kW. Ve firmě Öhlins zase upravili podvozek. Od těchto modifikací vůz najezdil zhruba 9 tisíc kilometrů.

Nový vlastník k autu dostane spoustu dokumentace. Dražit se bude online 11. června. Očekává se, že RUF se prodá za částku mezi 640.000 až 720.000 eur, tedy zhruba 17 až 19,1 milionu korun.

Související články

Témata

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku