Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Tohle je snad sen. Do aukce míří hned čtyři úžasná auta od RUF

Jan Zajíc
Diskuze (1)

Německou společnost RUF Automobile proslavily zejména fascinující vozy odvozené od modelů Porsche. Hned čtyři takové míří do jediné aukce.

Nejstarším z nich je RUF BTR2 z roku 1997, postavený okolo Porsche 911 generace 993. Vůz doznal několika kosmetických a technických změn, tu nejzajímavější jistě představuje úprava a vyladění pohonné jednotky. Za zadní nápravou se totiž ukrývá turbodmychadlem (které dodal RUF) přeplňovaný plochý šestiválec o objemu 3,6 litru, který poskytuje maximální výkon 309 kW (420 koní) a nejvyšší točivý moment 590 Nm. Motor přes šestistupňovou manuální převodovku pohání zadní kola. Auto údajně zvládne akceleraci z klidu na stovku za pouhé 4,1 sekundy.

Video se připravuje ...

V roce 1998 pak vznikly RUF Turbo R a RUF Turbo R Cabriolet, auta odvozená také od Porsche 911 generace 993, tentokrát ale od verze Turbo. Vzácnější je otevřená varianta - zatímco kupátek podle dostupných informací vzniklo 15, kabriolet existuje jediný.

V RUF Automobile 911 Turbo vybavili body kitem a dalšími sportovními doplňky, upravili podvozek a pohráli si s pohonnou jednotkou. Dvěma turbodmychadly přeplňovaný šestiválec o objemu 3,6 litru dává 365 kW (496 koní) a 650 Nm, doplňuje ho šestistupňová ručně řazená převodovka a nechybí pohon všech kol. Kupé prý zrychluje z nuly na 100 km/h za 3,6 sekundy a rozjede se až na 329 km/h.

Turbo R, které míří do aukce, je zajímavé ještě tím, že se v nedávné době vrátilo k RUF Automobile, kde podstoupilo vylepšení, při němž dostalo některé díly z mladšího provedení Turbo R Limited. Odometr ukazuje 22.208 kilometrů. Kabriolet dosud najezdil 16.452 km.

Čtvrtým modelem RUF je RUF RK Coupe z roku 2007. Jde o vůz odvozený od Porsche Cayman, uprostřed je ovšem uložen plochý šestiválec o objemu 3,8 litru z 911 generace 997, navíc přeplňovaný kompresorem. Výkon dosahuje 324 kW (440 koní), "krouťák" pak 470 Nm.

Nová výbava kupátku s 6stupňovým manuálem a pohonem zadních kol umožňuje akcelerovat z klidu na stovku za 4,1 sekundy a pelášit tempem až 314 km/h.

Za zmínku stojí také upravený design, který vznikl ve spolupráci s italskou karosárnou Studiotorino. Firma RUF Automobile plánovala produkci 49 kusů, nakonec ale vznikly jen dva. Jeden, první prototyp, se nyní nachází v blíže nespecifikovaném italském muzeu.

Čtyři vzácné modely značky RUF se budou dražit v březnové aukci na floridském ostrově Amelia Island, kterou pořádá společnost Gooding & Company.

Jan Zajíc
Diskuze (1)

Doporučujeme

Avatar - kari.laz
31. 12. 2022 07:43
Nádhera
Nádherná auta se skvělou technikou a jako třešnička na dortu pro fajnšmekry mají všechna i fofrklacek. Co víc si přát.