Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu
RUF CTR
RUF CTR
RUF CTR
RUF CTR
25 Fotogalerie

Podívejte se, jak brutálně letí moderní RUF CTR. Dvoustovku dá jako nic

Původní RUF CTR, známý také jako Yellowbird, patří mezi nejpozoruhodnější auta 80. a 90. let. Fascinující je ovšem také jeho moderní nástupce.

Moderní RUF CTR německá automobilka RUF Automobile představila na ženevském autosalonu v roce 2017, v roce 2019 se pak rozběhla jeho výroba. V plánech firmy figurovala stavba pouhých 50 exemplářů a mluvilo se o ceně okolo 20 milionů korun.

Vůz už na pohled jasně navazuje na první CTR, které ve své době bylo považováno za nejrychlejší auto světa. Výrazně upravené Porsche 911 mělo dvě turbodmychadla a výkon 350 kW. Na okruhu Nardo dokázal Yellowbird dosáhnout rychlosti 342 km/h.

Moderní CTR sice vypadá skoro stejně jako předchůdce, tedy vlastně jako Porsche 911, ve skutečnosti však jde o auto, které si RUF vyvinul kompletně sám. Základem je karbonový monokok, který doplňují vpředu i vzadu ocelové rámy a ochranná klec, která se klene nad prostorem pro posádku. Z uhlíkových vláken jsou i panely karoserie. Díky zvoleným materiálům auto váží jen 1200 kg.

Pohání ho přitom dvěma turbodmychadly přeplňovaný plochý šestiválec o objemu 3,6 litru, který poskytuje maximální výkon 522 kW a točivý moment 880 N.m. Motor doplňuje sedmistupňová manuální převodovka, poháněna jsou zadní kola.

RUF se chlubí, že moderní CTR zvládne akceleraci z nuly na sto pod 3,5 sekundy a rozjede se až na 360 km/h. Zrychlení na 200 km/h má zabrat méně než 9 sekundy.

 

Že by to měla být pravda, dokládá video od AutoTopNL. RUF na něm mimo úžasného zvuku ukazuje svoje dynamické schopnosti při akceleraci ze 100 na 200 km/h. A je to masakr. Nejlépe to totiž německý sporťák zvládne za 5,61 sekundy. Nevíc je chvíli vidět ochota zrychlovat stále dál.

Úžasně ale vypadá i trochu pomalejší pokus, za 5,77 sekundy, během něhož stroj zrychluje výhradně na čtyřku, přičemž hranici 100 km/h motor překračuje v 3.400 otáčkách za minutu. Jinými slovy, řidič kvůli zrychlení ani nepodřazoval, nechal šestiválec v relativně nízkých otáčkách. Dvoustovka pak padla při necelých 7000 min-1. Síla tohoto pohonného ústrojí je prostě fascinující.