Saab 9-5 - Nový vůz z Trollhätanu

Saab 9-5 - Nový vůz z Trollhätanu

 
 

Padesáté výročí vzniku poctila automobilka Saab zcela novým modelem 9-5. Tento designově velmi povedený model nahrazuje ve výrobě postarší, ale stále úspěšnou řadu 9000. Pětidveřová verze CS/CSE se splývavou zádí dokonce zůstává i nadále ve výrobě.

Nelze si nepovšimnout, kolik známých designových prvků minulých Saabů je v 9-5-ce použito. Například chromovaná maska a přední světla připomínajín současnou řadu 900. Tvar bočních oken připomíná světoznámou řadu Saab 99.

4,8 m dlouhý vůz ukrývá řadu drobných vylepšení, ale i převratné novinky. Z drobností je to např. natočení středového panelu k řidiči, řada odkládacích ploch, skříňka zapalování mezi sedadly (klíček lze vyjmout jen při zařazené zpátečce), velkoryse udělaná sedadla. Mezi zajímavé novinky lze počítat chlazení boxu mezi sedadly a elektromotorky odvětrávaná sedadla. Mezi opravdu převratnou novinku lze počítat systém aktivních opěrek hlav (viz obr.), které při např. při nárazu zezadu zabrání přílišnému zaklonění hlavy.

U Saabu se tradičně věnovalo mnoho úsilí zvětšení bezpečnosti cestujících. Kromě již popsaných aktivních opěrek byla výrazně zvýšena tuhost skeletu karoserie (viz obr.), ostřikovače předního skla mají místo obvyklých 4 trysek rovnou 6, proti oslnění sluncem bojují zdvojené clony a již tradičně obsahuje i nový Saab tzv. Black panel, kdy je za noční jízdy osvětlen jen rychloměr. Saab 9-5 splňuje všechny současné evropské i americké bezpečnostní normy pro náraz zepředu (viz obr.) i zboku.

Podvozek je z části převzat z Opelu Vectra, ale i tyto díly vždy prošly ještě dalšími konstrukčními úpravami. Ve předu jde o klasickou podobu McPherson (viz obr.), vzadu je použit komplikovaný víceprvkový závěs (viz obr.), zajišťující lepší ovladatelnost i směrovou stabilitu. Jako každý nový vůz, prodělal Saab 9-5 řadu „nepříjemných testů na silnici (viz obr.) i v laboratořích (viz obr.).

Motory jsou vždy přeplňované zážehové čtyřválce (viz obr.) a šestiválce se čtyřventilovou technikou. Již základní čtyřválcový dvoulitr disponuje velmi slušným výkonem 110 kW a výborným točivým momentem 240 N.m., který vrcholí již při 1800 ot/min. Stejné konstrukce je i větší 2,3/125 kW motor. Z Opelu Omega převzatý šestiválec prošel důkladným prozkoumáním a výsledkem je přeplňování s mezichladičem stlačeného vzduchu a výkon 147 kW. Točivý moment je opět velmi slušný - 310 N.m.

Osobitost a solidnost dává novému švédskému vozu skvělé předpoklady pro boj s konkurenčními vozy Audi A6, Mercedes E, BMW 5 nebo Volvo S70.

Spolupracujeme s TipCars.com
Foxconn se bojí Trumpa, raději investuje v USA Foxconn se bojí Trumpa, raději investuje v USA

Největší smluvní výrobce elektroniky na světě Foxconn,…

Glosa Jany Havligerové: Vláda přidá každému, na koho se podívá Glosa Jany Havligerové: Vláda přidá každému, na koho se podívá

Stát opět bude přidávat. Úředníkům, policistům, hasičům…

Pobřežní vody v USA zaplní těžební stroje, Trump zrušil zákaz těžby ropy Pobřežní vody v USA zaplní těžební stroje, Trump zrušil zákaz těžby ropy

Americký prezident Donald Trump vydal nařízení otevřít…

Černohorci nejspíše rozšíří řady NATO, zákonodárci ratifikovali členství Černohorci nejspíše rozšíří řady NATO, zákonodárci ratifikovali členství

Černohorští zákonodárci schválili dokument o členství…

 

Štítky Saab Představujeme

 







Doporučujeme
Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně! Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně!

Správné držení volantu je pro bezpečné řízení automobilu…

Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu? Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu?

Ještě před deseti lety byl vodík coby palivo v kurzu.…

 

AutoRevue
Nástupce Škody Yeti poprvé na videu! Takto se prohání po českých dálnicích Nástupce Škody Yeti poprvé na videu! Takto se prohání po českých dálnicích

Již brzy odhalí mladoboleslavská automobilka novinku v…

Yeti končí a místo něj Škoda od října nabídne Karoq. Už máme i jeho data Yeti končí a místo něj Škoda od října nabídne Karoq. Už máme i jeho data

Design své letošní hlavní novinky zatím Škoda drží pod…

 




Historie crash-testů: Saab 9-5 Historie crash-testů: Saab 9-5

Vysoký bezpečnostní standard Saabů let minulých i…

Saab 9-5 Aero Biopower Concept: likérová špička Saab 9-5 Aero Biopower Concept: likérová špička

Ve Švédsku úspěšný Saab 9-5 Biopower spalující směs…

 



 
Exkluzivní jízdní dojmy se Škodou Karoq. Poprvé za volantem nástupce yetiho

Exkluzivní jízdní dojmy se Škodou Karoq. Poprvé za volantem nástupce yetiho

Dnes 18:50

V Estonsku jsme se poprvé svezli s nástupcem yetiho, karoqem. To ale nebylo jediné překvapení, které na nás čekalo.




Blesk.cz

Finále plesové sezóny? Za velké prachy valčík beznaděje

Finále plesové sezóny? Za velké prachy valčík beznaděje

Sezóna plesů skončila a opět se ukázalo, že i na velkých a prestižních bálech, jakým byl i ten Česko Slovenský v…

Exprezidenta Bushe konečně pustili z nemocnice. Skolil ho zápal plic

Exprezidenta Bushe konečně pustili z nemocnice.…

Bývalý americký prezident George Bush starší se od poloviny dubna zotavoval v houstonské nemocnici z lehkého…

 

iSport.cz

Juventus v Bergamu otočil stav zápasu, ale nakonec bral jen bod

Juventus v Bergamu otočil stav zápasu, ale nakonec…

Fotbalisté Juventusu Turín na cestě za dalším titulem v italské lize přišli v závěru předehrávky 34. kola o…

Pastrňák: Jet na MS bylo jedno z nejtěžších rozhodnutí. Zlato je můj sen

Pastrňák: Jet na MS bylo jedno z nejtěžších…

Bez vytáček přiznává, že to pro něj bylo jedno z nejtěžších rozhodnutí v kariéře. Jít do risku a bez smlouvy v…

 

Reflex.cz

Zázrak! Podvodná „astrální aplikace“ vrací peníze!

Zázrak! Podvodná „astrální aplikace“ vrací peníze!

Když píšu o šmejdech, málokdy se podaří dosáhnout, aby přestali okrádat lidi. A to, že by podfukem získané…

Konec močení ve křoví? Aplikace WCkompas vám ukáže, kde jsou nejbližší veřejné toalety

Konec močení ve křoví? Aplikace WCkompas vám ukáže,…

I když podobné hledání aspoň jednou v životě absolvoval každý z nás, s nápadem na aplikaci přišli pacienti…