Saab 9-5 - Nový vůz z Trollhätanu

Saab 9-5 - Nový vůz z Trollhätanu

 
 

Padesáté výročí vzniku poctila automobilka Saab zcela novým modelem 9-5. Tento designově velmi povedený model nahrazuje ve výrobě postarší, ale stále úspěšnou řadu 9000. Pětidveřová verze CS/CSE se splývavou zádí dokonce zůstává i nadále ve výrobě.

Nelze si nepovšimnout, kolik známých designových prvků minulých Saabů je v 9-5-ce použito. Například chromovaná maska a přední světla připomínajín současnou řadu 900. Tvar bočních oken připomíná světoznámou řadu Saab 99.

4,8 m dlouhý vůz ukrývá řadu drobných vylepšení, ale i převratné novinky. Z drobností je to např. natočení středového panelu k řidiči, řada odkládacích ploch, skříňka zapalování mezi sedadly (klíček lze vyjmout jen při zařazené zpátečce), velkoryse udělaná sedadla. Mezi zajímavé novinky lze počítat chlazení boxu mezi sedadly a elektromotorky odvětrávaná sedadla. Mezi opravdu převratnou novinku lze počítat systém aktivních opěrek hlav (viz obr.), které při např. při nárazu zezadu zabrání přílišnému zaklonění hlavy.

U Saabu se tradičně věnovalo mnoho úsilí zvětšení bezpečnosti cestujících. Kromě již popsaných aktivních opěrek byla výrazně zvýšena tuhost skeletu karoserie (viz obr.), ostřikovače předního skla mají místo obvyklých 4 trysek rovnou 6, proti oslnění sluncem bojují zdvojené clony a již tradičně obsahuje i nový Saab tzv. Black panel, kdy je za noční jízdy osvětlen jen rychloměr. Saab 9-5 splňuje všechny současné evropské i americké bezpečnostní normy pro náraz zepředu (viz obr.) i zboku.

Podvozek je z části převzat z Opelu Vectra, ale i tyto díly vždy prošly ještě dalšími konstrukčními úpravami. Ve předu jde o klasickou podobu McPherson (viz obr.), vzadu je použit komplikovaný víceprvkový závěs (viz obr.), zajišťující lepší ovladatelnost i směrovou stabilitu. Jako každý nový vůz, prodělal Saab 9-5 řadu „nepříjemných testů na silnici (viz obr.) i v laboratořích (viz obr.).

Motory jsou vždy přeplňované zážehové čtyřválce (viz obr.) a šestiválce se čtyřventilovou technikou. Již základní čtyřválcový dvoulitr disponuje velmi slušným výkonem 110 kW a výborným točivým momentem 240 N.m., který vrcholí již při 1800 ot/min. Stejné konstrukce je i větší 2,3/125 kW motor. Z Opelu Omega převzatý šestiválec prošel důkladným prozkoumáním a výsledkem je přeplňování s mezichladičem stlačeného vzduchu a výkon 147 kW. Točivý moment je opět velmi slušný - 310 N.m.

Osobitost a solidnost dává novému švédskému vozu skvělé předpoklady pro boj s konkurenčními vozy Audi A6, Mercedes E, BMW 5 nebo Volvo S70.

Rallye Dakar 2018
Spolupracujeme s TipCars.com
České ocelárny čeká boj o přežití České ocelárny čeká boj o přežití

Hutě varují, že je vyšší náklady na emisní povolenky…

Výrobce čipů Qualcomm dostal od Evropské komise pokutu dosahující miliardy eur Výrobce čipů Qualcomm dostal od Evropské komise pokutu dosahující miliardy eur

Evropská komise dnes udělila americkému výrobci čipů…

 

Štítky Saab Představujeme

 







Doporučujeme
Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
Na evropský trh má zamířit nová Dacia! Pick-up odvozený od Dusteru Na evropský trh má zamířit nová Dacia! Pick-up odvozený od Dusteru

Také evropští zákazníci se údajně dočkají pick-upu…

Test Dacia Duster II dCi 110 4x4: Pouze pro silnici je jí škoda Test Dacia Duster II dCi 110 4x4: Pouze pro silnici je jí škoda

Příroda vytvořila v polovině ledna opravdu vhodné…

 



Historie crash-testů: Saab 9-5 Historie crash-testů: Saab 9-5

Vysoký bezpečnostní standard Saabů let minulých i…

Saab 9-5 Aero Biopower Concept: likérová špička Saab 9-5 Aero Biopower Concept: likérová špička

Ve Švédsku úspěšný Saab 9-5 Biopower spalující směs…

 



 
Renault Captur dCi 110 X-MOD – Zkus mě rozesmát

TEST: Renault Captur dCi 110 X-MOD – Zkus mě rozesmát

Dnes 12:51

Modernizace Renaultu Captur se zaměřila hlavně na změny vzhledu a doplnění výbavy. Otestovali jsme „terénní“ verzi X-MOD v kombinaci s nejsilnějším turbodieselem nabídky.




Blesk.cz

4 rozpory ve výpovědi proti Tereze! Chci ji Simona potopit?

4 rozpory ve výpovědi proti Tereze! Chci ji Simona potopit?

Doplatila na naivitu, způsob života, nebo chtivost po penězích? Pašeračka Tereza H. (21), která byla na letišti…

Prezidentská debata rozdrtila televizní zábavu na maděru! Skučící arénu si pustily 2,2 milionu diváků

Prezidentská debata rozdrtila televizní zábavu na…

Prezidentská debata mezi stávajícím prezidentem Milošem Zemanem (73) a profesorem Jiřím Drahošem (68), která…

 

iSport.cz

Hokej na ZOH 2018: Kdy hrají Češi, Kanada a další favorité?

Hokej na ZOH 2018: Kdy hrají Češi, Kanada a další favorité?

Hokej na olympijských hrách v Pchjongčchangu bude jednou z nejsledovanějších disciplín, i když na ZOH 2018 po…

138 minut v Dallasu! Faksa to schytal od rváče, pak srovnal kapitána

138 minut v Dallasu! Faksa to schytal od rváče, pak…

Šest vstřelených gólů, šest rvaček a celkem 138 trestných minut. Zábava potexasku. Hodně divoký zápas viděli…

 

Reflex.cz

Nepřišly vám volební lístky domů? Podívejte se, jak volit ve 2. kole prezidentské volby i bez nich

Nepřišly vám volební lístky domů? Podívejte se, jak…

Řadu lidí po celé republice zachvátila panika, že ještě nedostali volební hlasovací lístky pro druhé kolo…

Bohumil Pečinka: Tohle nejsou volby, ale referendum o Zemanovi

Bohumil Pečinka: Tohle nejsou volby, ale referendum…

První prezidentská debata na TV Prima znovu ukázala jedno: to nejsou volby, kde by šlo o střet pravice/levice,…