Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Saab 9-5 SportWagon: První fotografie

David Bureš
Diskuze (32)
Od pětimetrového hatchbacku odvodili u Saabu obrovské lifestylové kombi. Uvidíme je v Ženevě.

Saab 9-5 SportWagon je součástí současné produktové ofenzívy Saabu. Tak jako verze sedan bude i kombi určeno pro zákazníky hledající alternativní auto k zavedeným značkám a modelům, tentokrát na trhu kombi vyšší střední třídy. SportWagon pak oproti sedanu nabídne více praktičnosti.

Příď převzatou z verze sedan doplňuje prodloužená linie klesající střechy s úzkými ližinami, dodávanými už v základní verzi. Střecha vrcholí spoilerem nad strmým zadním sklem, které je –tradičně - opticky protaženo přes D-sloupky do boku automobilu.

Koncové světlomety jsou svým zbarvením připodobněny ke kostce ledu, a tak jako u sedanu propojeny přes celou šířku zádě.

Zavazadelník má základní objem 527 litrů, sklopením sedadel v poměru 60/40 je možné ho zvětšit na 1.600 litrů. Rozšířením vznikne plocha dlouhá 1.962 mm.

Boční stěny zavazadlového prostoru jsou pro větší praktičnost ploché a obsahují přihrádky na malé drobnosti. Zavazadelník má rovněž dvojité dno, pod kterým je prostor vysoký 65 mm.

Zavazadlový prostor je možné rozdělit na několik částí, v příplatkové výbavě nebude chybět ani vodotěsná přihrádka.

Výklopné páté dveře se zakusují do zadního nárazníku tak, že práh je ve výšce 648 mm nad zemí. Na přání budou elektricky ovládané. Řidič bude moci pomocí otočného spínače zvolit úhel, v jakém se otevřou. Tato funkce je podle Saabu praktická především v garážích s nízkými stropy.

Kombi Saab 9-5 SportWagon bude nabízeno se stejnými motorizacemi jako sedan. Ty jsou převážně dvoulitrové, vrcholem bude i nadále šestiválec 2,8T XWD s 221 kW. Ten bude využívat pohon všech kol XWD s vícelamelovou mezinápravovou spojkou Haldex 4. generace.

V příplatkové výbavě nebude chybět adaptivní tempomat, bi-xenonové světlomety Smart Beam s natáčením a proměnlivou délkou i šířkou osvětlené plochy, třízónová klimatizace, head-up displej a adaptivní tlumiče Saab DriveSense.

Automobil bude možné objednávat od letošního jara, první vozy se k zákazníkům dostanou během září.

David Bureš
Diskuze (32)
22. 1. 2011 10:20
a s tímhle designem
chce saab soupeřit s ladou? >:D :no:
22. 1. 2011 09:39
Re: Super
je jich tam kolem 40ti. takze stejne jako treba v novem passatu ve zdejsim testu (i kdyz ten je ma castecne na dotykovem displeji). A hodne starsich lidi da spis prednost "hardwarovym" tlacitkum, ktere jsou furt na jednom miste, nez tem "softwarovym". A treba takova astra ma tech tlacitek i o neco vic. Dulezite taky je, aby tlacitka byla dostatecne velka a logicky usporadana. coz si myslim ten saab splnuje.

Me se osobne nelibi to struhadlo v mistech kde nejsou vydechy. Bude se to blbe cistit a moc krasy to nepobralo. Osobne bych tam nechal hladkou plochu a ty tubusy bych zapustil (tzn. bez tech vycnivajicich lemu). Bylo by to pak cele jednodussi a elegantnejsi.
22. 1. 2011 08:45
Re: FAJN, ale
K night panelu. Skusil si s tym niekedy v noci cestovat? Myslim tym na dlhsiu trasu. Tym, ze zapnes night panel sa ti len vypnu nepotrebne budiky a zostane ti len svietit rychlomer do 140km/h. Ked zacnes prekracovat rychlost, tak sa ti rozsvieti zvysok stupnice. Ked zacnes vytacat motor, tak sa ti rozsvieti otackomer. Ked teplota, alebo ti zacne dochadzat palivo, tak zase skupina ukazovatelov paliva, teploty, tlaku turba. Okrem toho sa ti vypnu nepotrebne displeje. Tlacitka vsak zostanu podsvietene, takze ked si chces pridat teplotu na klime, tak stlacis tlacitko, rozsvieti sa ti displej klimy a si v obraze. Ked si chces prepnut nieco na radiu, tak stlacis tlacitko, rozsvieti sa SID displej s informaciami z radia.
Proste je to fakt pohoda a tuto funkciu rad vyuzivam najma na cestach, kde nejazdi vela aut. Oci si rychlo zvyknu na to, ze ich nic v aute neoslepuje a sleduju len cestu.
21. 1. 2011 16:35
CHROMOVANE LISTY
Presne tak NightPanel je skvely, neni to o tom, ze by to jen vyplo podsviceni palubky a ovladacu, ale vypne ti to treba i otackomer, teplotu motoru, palivo, proste vse krome rychlomeru. ale pokud by dochazelo treba palivo, tak se samozrejme ta kontrolka rozsviti.
a Klaudius to napsal presne! to je presne to, ze to co se blysti, tak musi byt zlato. proste kdyz mas chrom na zrcatkach, kolem oken, na ramecku pod SPZ, tak je to hned luxusni kara, co?? je mi lito techto lidi, jak jsou pritroubli...
preci, kdyz je nekdo opravdu bohaty, tak to nemusi nikomu ukazovat a kdyz je neco opravdu dobre, tak se to prece nedokazuje chromem!! nebo ano? prodavam SAABy jiz 8 rokem a vzdy, kdyz mi nekdo prijde na showroom a rekne mi, proc ten SAAB nema chrom tu a tamhle, tak okamzite posilam klienta do MB, protoze vim, ze nema se s takovym clovekem smysl bavit a vim, ze ho nikdy nepresvedcim o tom, ze nase auta jsou lepsi.... a pro jistotu, kdyz se mne ted budete ptat v cem je SAAB lepsi bez nemci, tak to je opravdu velmi jednoduche!! a sice je to B E Z P E C N O S T ! ! ! !
protoze, kdyz nabouram, tak to, ze mam chromove listy, nebo treba dofukovani sedadel v zatackach, nebo silnejsi motor s nizsi spotrebou, tak tytoi veci mi zivot nezachrani! je snad neco dulezitejsiho nez bezpecnost?! podle statistik skutecnych REALNYCH nehod, je SAAB stale nejbezpecnejsi automobil!
21. 1. 2011 12:23
Re: FAJN, ale
Palubka - vec názoru. Saab sa drží tradícií. Skalní by "nesaabovskú" palubku asi neakceptovali.

Každé svetlo v kabíne unavuje oči. Navyše, ak nechceš, nemusíš ho použiť.

Veľa chrómu neznamená automaticky luxus. Častejšie to automaticky znamená gýč. Tento Saab vyznáva čistý štýl. Nemusí sa na luxus hrať.