Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Saab 9-7X Aero: Osmiválcové Aero s americkými kořeny (nová fotogalerie)

Ondřej Láník
Diskuze (8)
Saab se díky koncernovému původu velkého SUV může chlubit několika superlativy. Chevrolet Trailblazer s implantovaným urozenějším rodokmenem dostal pod kapotu vidlicový osmiválec small block 6,0 l (295 kW, 542 Nm).

Jan-Ake Jonsson otevřeně připustil, že experiment se Saabaru 9-2X byla chyba a budoucí vývoj modelové řady jde poněkud jinou cestou, ale ještě před koncem života většího SUV 9-7X, je tu malé překvapení, vrcholný model s označením Aero.

Saab se díky koncernovému původu velkého SUV může chlubit několika superlativy. Chevrolet Trailblazer s implantovaným urozenějším rodokmenem dostal pod kapotu vidlicový osmiválec small block se zdvihovým objemem 6,0 l, a tak si Saab do historických tabulek zapíše nové jméno v sekci nejsilnější sériový model. Nejvyšší výkon motoru činí 295 kW při 6000 ot./min a točivý moment vrcholí hodnotou 542 Nm ve 4000 ot./min. Zrychlení z 0 na 96 km/h bude podle výrobce trvat méně než 6 sekund, ale s americkým konstrukčním přístupem ("objem ničím nenahradíš") vzala za svou účinnostní filozofie maloobjemových, ale vysocepřeplňovaných motorů.

Saabu 9-7X se v USA a Kanadě prodalo za dva roky, co je model v prodeji, 12 tisíc vozů. Aero se od běžných osmiválcových SUV vizuálně liší exkluzivním odstínem barvy karoserie Carbon Flash Metallic a také dvacetipalcovými koly z lehkých slitin s pneumatikami 255/50 R20. Odpovídajícím způsobem byl posílen podvozek se silnějšími stabilizátory na obou nápravách. Vzadu je standardně diferenciál se zvýšenou svorností, který by měl být, spolu s kompletní sadou elektronických pomocníků, připraven pomáhat s přenosem síly na kola. Američané si potrpí na tažné schopnosti svých vozů, a proto americké zastoupení Saabu uvádí také možnost táhnout až 2994 kg těžký přívěs.

Zatímco nově příchozí modely Saabu s písmenem X v názvu budou vybaveny elektronicky řízeným systémem pohonu všech kol se spojkou Haldex u zadní nápravy, současný Saab 9-7X, včetně verze Aero, disponuje klasickým mechanickým rozdělováním točivého momentu motoru s mezinápracovým diferenciálem TorSen, který citlivě reaguje na ztrátu adheze okamžitým přerozdělením hnacích sil.

Američtí dealeři Saabu dostanou první vozy letos na podzim. Cenovka bude mít číslice ve skladbě 45.690 USD bez daně, ale včetně dopravy k dealerovi.

Ondřej Láník
Diskuze (8)
Avatar - Ricardo
6. 8. 2007 12:04
Re: éro - neéro,
No když se na to podíváš z druhé strany tak to je vlastně takovej odlehčenej Hummer... Saabe, Saabe 8-s
Avatar - Ricardo
4. 8. 2007 11:14
Popření všeho
To se teda povedlo. Proti 9-2X zas tak moc nemám, dobré auto přeznačili na Saab... ale tahle bestie je už sama o sobě šílená. Typická amerika se vším všudy, jenom jiná maska a nápis na volantu. Hodně mimo. A teď tam šoupnou šestilitr a budou tomu říkat Aero ;-\ V Americe to image nezvýší leda že by se chtěl Saab profilovat jako značka velkých SUV. A v EVropě to jedině uškodí... :no: :no: :no: