Scania představuje novou generaci vozidel nejen pro stavebnictví

 

Scania vstupuje do druhé fáze největší generační výměny v historii společnosti, a to uváděním produktů a služeb se zvláštním zaměřením na stavební sektor v Evropě.

Nová generace těžkých nákladních vozidel značky Scania se v létě loňského roku představila nejprve ve verzích pro využití v rámci evropské dálkové dopravy a o několik týdnu později byla oceněna prestižním titulem International Truck of the Year 2017.

Na jaře letošního roku byla rozšířena nabídka silničních provedení spolu s uvedením nové generace motorů V8 a novými službami pro dopravce. Nyní se Scania zaměřila na představení produktů a služeb se zvláštním zaměřením na stavební vozidla.

Scania k nové generaci svých nákladních vozidel pro stavební segment a využití mimo zpevněné vozovky uvádí, že jsou robustní, ale zároveň elegantní a dokonale navržená pro ty nejnáročnější úkoly.

Nové náklaďáky Scania: Nejzásadnější letošní truckerská novinka! (+video)

Premiéra vozidel pro stavební segment zahrnuje mimo jiné doplnění řady kabin G a několik nových kabin P. V první fázi bude k dispozici šest různých variant kabiny P od CP14L s nízkou střechou po CP20H pro ty, kteří chtějí pohodlné vnitřní prostory, nižší hmotnost a nižší nástupní schody s kabinou, která je namontována níž ve vztahu k podvozku vozidla (s nevýhodou v podobě vyššího tunelu motoru).

Scania nyní také poprvé představila možnost elektrické parkovací brzdy. Její vlastní umístění zůstává stejné, mírně napravo od panelu před řidičem, ale ovládání vice připomíná to, které je k dispozici v moderních osobních automobilech.

Scania řada S: International Truck of the Year 2017

Stavební vozidla jsou velmi závislá na tom, aby podvozek zvládal jízdu v náročném a různorodém terénu. Volba ocelového nebo pneumatického zavěšení je řízena řadou parametrů; vůbec neobvyklá konfigurace je kombinace ocelového a pneumatického odpružení s předním parabolickým zavěšením a zadním vzduchovým odpružením.

Scania nyní představuje další možnost, 2x33 pro 9 tunové přední nápravy, progresivní parabolické zavěšení z oceli se dvěma 33 milimetrovými listy.

Nová řada Scania: Více místa i ticha

Nová generace motorů V8 byla odhalena již na jaře letošního roku a nyní švédský výrobce odhaluje i nejmodernější provedení svých devítilitrových pětiválců s novým softwarem a rekonfigurovanou spalovací komorou, které má být dostupné v pěti verzích plnících emisní normu Euro6, z nichž 2 jsou schopny pracovat na 100% bionaftu.

Důležitou změnou u těchto motorů je, že chlazení oleje je nyní regulováno termostatem. To přispívá k 1% úspoře paliva, protože olej může obecně držet vyšší provozní teplotu. Chladicí ventilátor je namontován přímo na klikové hřídeli a není vyžadováno žádné energeticky náročné zařízení.

Scania uvádí novou generaci svých motorů V8

Největší pozornost mezi posledními novinkami značky Scania ovšem přitahuje zavedení řady XT. Ta má podle materiálů svého výrobce reprezentovat robustnost a tvrdou práci, ale mnohem důležitější je skutečnost, že design řady XT lze kombinovat se všemi kabinami, motory a konfiguracemi podvozků.

Hlavním poznávacím znamením vozidel v provedení XT je robustní nárazník, který vyčnívá 150 mm před přední část kabiny. Nárazník má úhel náběhu kolem 25 stupňů, v závislosti na konfiguraci v rámci výběru pneumatik a podvozku.

V kombinaci s krytem podvozku a ochrannou mřížkou světlometů má verze XT obzvlášť robustní a pevný předek, který se snadno vyrovná s jakýmkoli rozumně těžkým nárazem nebo kolizí s objekty bez poškození hlavní konstrukce. Uprostřed se nachází snadno přístupný tažný šroub, který je klasifikován na 40 tun.

K základnímu provedení XT pak mohou být přidány i dva pakety vybavení. První z nich, který je určen pro exteriér, je charakterizován zpětnými zrcátky v robustní verzi, vnější sluneční clonou a dodatečnými zapuštěnými střešními světly. Paket pro interiér zahrnuje například sedadla ve speciální verzi XT, gumové rohože s vysokými hranami a přídavné úložné prostory.

Scania uvádí nové služby a kabiny řady G

Scania již při loňské premiéře svých nových zástupců uvedla, že se jedná o její dosud největší investici do nových produktů a služeb v celé její 125 let dlouhé historii. Celkem bylo investováno 20 miliard švédských korun.

Vývojové práce na nové generaci vozidel značky Scania trvaly deset let a podílelo se na nich téměř 4000 pracovníku z celkového počtu 18.000 zaměstnanců pracujících ve Švédsku.

Veřejnosti se první výsledky této akce představily na konci léta loňského roku a letos probíhá druhá fáze v podobě vozidel pro stavební průmysl a v Evropě pak bude zakončena uvedením vozidel pro městské prostředí.

Video

Spolupracujeme s TipCars.com
Další požadavek ČSSD: Při rezignaci jejích ministrů by měl skončit i premiér Další požadavek ČSSD: Při rezignaci jejích ministrů by měl skončit i premiér

ČSSD chce do koaliční smlouvy s hnutím ANO začlenit…

Protikuřácký zákon ubral z tržeb tabákových firem Protikuřácký zákon ubral z tržeb tabákových firem

Zákaz kouření v restauracích snížil obchodníkům…

SŽDC: Výstavba vysokorychlostních tratí začne až po roce 2023 SŽDC: Výstavba vysokorychlostních tratí začne až po roce 2023

Správa železniční dopravní cesty (SŽDC) očekává, že…

 
Zdroj: Scania

Štítky Scania Profi Video Nákladní

 







Doporučujeme
Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
Hlavní konkurent Škody Fabia má po faceliftu. Dostal i novou převodovku Hlavní konkurent Škody Fabia má po faceliftu. Dostal i novou převodovku

Současná generace malého modelu i20 značky Hyundai prošla…

 





 
Honda Z: Pohon všech kol a motor uprostřed ve zvláštním minivozítku. A kapela ZZ Top

Honda Z: Pohon všech kol a motor uprostřed ve zvláštním minivozítku. A kapela ZZ Top

Dnes 18:44

Honda Z spojila vlastnosti městského vozítka s průchodností dobrého SUV a koncepcí vídanou běžně u supersportů.




Blesk.cz

Vynálezce z ponorky dostal za masakr novinářky doživotí. Soud: „Mimořádně nechutný čin“

Vynálezce z ponorky dostal za masakr novinářky…

Dánský vynálezce Peter Madsen si za vraždu novinářky Kim Wallové ve středu vyslechl doživotní trest. Případ…

Zeman s kalašnikovem, Babišovo impérium i nadávky novinářům: Svoboda tisku v Česku upadá

Zeman s kalašnikovem, Babišovo impérium i nadávky…

Svoboda tisku se loni zhoršila v celém světě, nenávistné klima vůči novinářům pak panuje především v Evropě a…

 

iSport.cz

Program MS v hokeji 2018: Kdy hrají Češi, rozpis a výsledky zápasů

Program MS v hokeji 2018: Kdy hrají Češi, rozpis a…

Na olympiádě to nakonec těsně nevyšlo, další cíl české hokejové reprezentace je tak jasný: medaile z MS v hokeji…

První trénink na Spartě? Děti mi ani jednou nepřihrály, vzpomíná Pulkrab

První trénink na Spartě? Děti mi ani jednou…

Mluví se teď o něm nejen kvůli vstřeleným gólům. V neděli se liberecký útočník Matěj Pulkrab nechal hloupě…

 

Reflex.cz

Jak Praha zaspala dobu: Stav kolem Libeňského mostu je pravdivým odrazem naší společnosti

Jak Praha zaspala dobu: Stav kolem Libeňského mostu…

Na bourání mostu a nahrazení mostem novým by nebylo nic tak zvláštního a v historii Prahy se to událo již…

Výstava, která vzbudila údiv: Lidé v Sovětském svazu poprvé uviděli západní zboží

Výstava, která vzbudila údiv: Lidé v Sovětském svazu…

Psal se rok 1959 a studená válka mezi Západem a Východem nabírala na obrátkách. V Sovětském svazu je do té doby…