Scania představuje novou generaci vozidel nejen pro stavebnictví

 

Scania vstupuje do druhé fáze největší generační výměny v historii společnosti, a to uváděním produktů a služeb se zvláštním zaměřením na stavební sektor v Evropě.

Nová generace těžkých nákladních vozidel značky Scania se v létě loňského roku představila nejprve ve verzích pro využití v rámci evropské dálkové dopravy a o několik týdnu později byla oceněna prestižním titulem International Truck of the Year 2017.

Na jaře letošního roku byla rozšířena nabídka silničních provedení spolu s uvedením nové generace motorů V8 a novými službami pro dopravce. Nyní se Scania zaměřila na představení produktů a služeb se zvláštním zaměřením na stavební vozidla.

Scania k nové generaci svých nákladních vozidel pro stavební segment a využití mimo zpevněné vozovky uvádí, že jsou robustní, ale zároveň elegantní a dokonale navržená pro ty nejnáročnější úkoly.

Nové náklaďáky Scania: Nejzásadnější letošní truckerská novinka! (+video)

Premiéra vozidel pro stavební segment zahrnuje mimo jiné doplnění řady kabin G a několik nových kabin P. V první fázi bude k dispozici šest různých variant kabiny P od CP14L s nízkou střechou po CP20H pro ty, kteří chtějí pohodlné vnitřní prostory, nižší hmotnost a nižší nástupní schody s kabinou, která je namontována níž ve vztahu k podvozku vozidla (s nevýhodou v podobě vyššího tunelu motoru).

Scania nyní také poprvé představila možnost elektrické parkovací brzdy. Její vlastní umístění zůstává stejné, mírně napravo od panelu před řidičem, ale ovládání vice připomíná to, které je k dispozici v moderních osobních automobilech.

Scania řada S: International Truck of the Year 2017

Stavební vozidla jsou velmi závislá na tom, aby podvozek zvládal jízdu v náročném a různorodém terénu. Volba ocelového nebo pneumatického zavěšení je řízena řadou parametrů; vůbec neobvyklá konfigurace je kombinace ocelového a pneumatického odpružení s předním parabolickým zavěšením a zadním vzduchovým odpružením.

Scania nyní představuje další možnost, 2x33 pro 9 tunové přední nápravy, progresivní parabolické zavěšení z oceli se dvěma 33 milimetrovými listy.

Nová řada Scania: Více místa i ticha

Nová generace motorů V8 byla odhalena již na jaře letošního roku a nyní švédský výrobce odhaluje i nejmodernější provedení svých devítilitrových pětiválců s novým softwarem a rekonfigurovanou spalovací komorou, které má být dostupné v pěti verzích plnících emisní normu Euro6, z nichž 2 jsou schopny pracovat na 100% bionaftu.

Důležitou změnou u těchto motorů je, že chlazení oleje je nyní regulováno termostatem. To přispívá k 1% úspoře paliva, protože olej může obecně držet vyšší provozní teplotu. Chladicí ventilátor je namontován přímo na klikové hřídeli a není vyžadováno žádné energeticky náročné zařízení.

Scania uvádí novou generaci svých motorů V8

Největší pozornost mezi posledními novinkami značky Scania ovšem přitahuje zavedení řady XT. Ta má podle materiálů svého výrobce reprezentovat robustnost a tvrdou práci, ale mnohem důležitější je skutečnost, že design řady XT lze kombinovat se všemi kabinami, motory a konfiguracemi podvozků.

Hlavním poznávacím znamením vozidel v provedení XT je robustní nárazník, který vyčnívá 150 mm před přední část kabiny. Nárazník má úhel náběhu kolem 25 stupňů, v závislosti na konfiguraci v rámci výběru pneumatik a podvozku.

V kombinaci s krytem podvozku a ochrannou mřížkou světlometů má verze XT obzvlášť robustní a pevný předek, který se snadno vyrovná s jakýmkoli rozumně těžkým nárazem nebo kolizí s objekty bez poškození hlavní konstrukce. Uprostřed se nachází snadno přístupný tažný šroub, který je klasifikován na 40 tun.

K základnímu provedení XT pak mohou být přidány i dva pakety vybavení. První z nich, který je určen pro exteriér, je charakterizován zpětnými zrcátky v robustní verzi, vnější sluneční clonou a dodatečnými zapuštěnými střešními světly. Paket pro interiér zahrnuje například sedadla ve speciální verzi XT, gumové rohože s vysokými hranami a přídavné úložné prostory.

Scania uvádí nové služby a kabiny řady G

Scania již při loňské premiéře svých nových zástupců uvedla, že se jedná o její dosud největší investici do nových produktů a služeb v celé její 125 let dlouhé historii. Celkem bylo investováno 20 miliard švédských korun.

Vývojové práce na nové generaci vozidel značky Scania trvaly deset let a podílelo se na nich téměř 4000 pracovníku z celkového počtu 18.000 zaměstnanců pracujících ve Švédsku.

Veřejnosti se první výsledky této akce představily na konci léta loňského roku a letos probíhá druhá fáze v podobě vozidel pro stavební průmysl a v Evropě pak bude zakončena uvedením vozidel pro městské prostředí.

Video

Spolupracujeme s TipCars.com
Rekonstrukce pražských silnic potrvají až do podzimu Rekonstrukce pražských silnic potrvají až do podzimu

Až do podzimu bude dopravu v Praze komplikovat řada…

Britský turismus těží ze slabé libry, zemi loni navštívil rekordní počet lidí Britský turismus těží ze slabé libry, zemi loni navštívil rekordní počet lidí

Británii loni navštívilo rekordních 39,2 milionu turistů…

Referendu se otevírají dveře. Senátoři ČSSD k němu mění postoj Referendu se otevírají dveře. Senátoři ČSSD k němu mění postoj

Osud zákona o všelidovém hlasování, který stojí na návrhu…

Prazdroj v Nošovicích postaví novou plnící linku za více než půl miliardy Prazdroj v Nošovicích postaví novou plnící linku za více než půl miliardy

Plzeňský Prazdroj investuje 580 milionů korun do stavby…

 
Zdroj: Scania

Štítky Scania Profi Video Nákladní

 







Doporučujeme
Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí? Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí?

Vysoké tresty za rychlost jako již tradičně hrozí v…

Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

 

AutoRevue
Ráj na Zemi Škodu Kodiaq GT v Číně nečeká. Toto chystá konkurence Ráj na Zemi Škodu Kodiaq GT v Číně nečeká. Toto chystá konkurence

Zbrusu nový kupé-crossover Škody se ještě ani nezačal…

Opel Corsa GSi má českou cenu. Jednu z nejnižších v rámci rychlých hatchbacků Opel Corsa GSi má českou cenu. Jednu z nejnižších v rámci rychlých hatchbacků

Corsa se stejně jako Insignia vrací k označení GSi. A…

 





 
Jízdní dojmy s Mazdou 6: Nejkrásnější auto třídy zraje jako víno

Jízdní dojmy s Mazdou 6: Nejkrásnější auto třídy zraje jako víno

Dnes 09:31

Japonská vlajková loď se nám závěrem loňského roku představila v omlazeném provedení. Po prvních živých dojmech ze Ženevy jsme se nyní i svezli.




Blesk.cz

Meghan Markle: Tajná cesta do USA bez Harryho! Pak hned dítě

Meghan Markle: Tajná cesta do USA bez Harryho! Pak hned dítě

Meghan Markle (36) údajně ještě letos vycestuje do Ameriky. Navštíví ji před oficiální návštěvou s princem…

Hacker se snažil prodat tajné americké vojenské materiály. Nikdo je ale nechtěl

Hacker se snažil prodat tajné americké vojenské…

Že hackerům nestačí jen dokonalá znalost počítačů a internetu, ale musí ovládat i řemeslo prodeje, ukazuje…

 

iSport.cz

Saganův finiš na Tour? Neuvěřitelný, smekli soupeři. On popsal taktiku

Saganův finiš na Tour? Neuvěřitelný, smekli soupeři.…

Po třech neuvěřitelně náročných horských etapách, během kterých z letošní Tour de France odstoupila celá řada…

SESTŘIH: Dukla - Plzeň 1:3. Viktoriáni vykročili za obhajobou obratem

SESTŘIH: Dukla - Plzeň 1:3. Viktoriáni vykročili za…

Fotbalisté Plzně na úvod nové prvoligové sezony zdolali po obratu Duklu 3:1. Úřadující mistři na Julisce…

 

Reflex.cz

Bohumil Pečinka: Faltýnek začíná být pro Babiše „toxickou osobou“

Bohumil Pečinka: Faltýnek začíná být pro Babiše…

Den po vyslovení důvěry vládě dal český premiér pokyn ministru dopravy Danu Ťokovi, aby provedl rozsáhlou výměnu…

Temná věž Stephena Kinga vrhá dlouhý stín: Pátý díl série vychází česky

Temná věž Stephena Kinga vrhá dlouhý stín: Pátý díl…

Sedmdesátiletý Amík Stephen King patří k nejúspěšnějším spisovatelům současnosti a málokteré jeho dílo přitahuje…