Scania představuje novou generaci vozidel nejen pro stavebnictví

 

Scania vstupuje do druhé fáze největší generační výměny v historii společnosti, a to uváděním produktů a služeb se zvláštním zaměřením na stavební sektor v Evropě.

Nová generace těžkých nákladních vozidel značky Scania se v létě loňského roku představila nejprve ve verzích pro využití v rámci evropské dálkové dopravy a o několik týdnu později byla oceněna prestižním titulem International Truck of the Year 2017.

Na jaře letošního roku byla rozšířena nabídka silničních provedení spolu s uvedením nové generace motorů V8 a novými službami pro dopravce. Nyní se Scania zaměřila na představení produktů a služeb se zvláštním zaměřením na stavební vozidla.

Scania k nové generaci svých nákladních vozidel pro stavební segment a využití mimo zpevněné vozovky uvádí, že jsou robustní, ale zároveň elegantní a dokonale navržená pro ty nejnáročnější úkoly.

Nové náklaďáky Scania: Nejzásadnější letošní truckerská novinka! (+video)

Premiéra vozidel pro stavební segment zahrnuje mimo jiné doplnění řady kabin G a několik nových kabin P. V první fázi bude k dispozici šest různých variant kabiny P od CP14L s nízkou střechou po CP20H pro ty, kteří chtějí pohodlné vnitřní prostory, nižší hmotnost a nižší nástupní schody s kabinou, která je namontována níž ve vztahu k podvozku vozidla (s nevýhodou v podobě vyššího tunelu motoru).

Scania nyní také poprvé představila možnost elektrické parkovací brzdy. Její vlastní umístění zůstává stejné, mírně napravo od panelu před řidičem, ale ovládání vice připomíná to, které je k dispozici v moderních osobních automobilech.

Scania řada S: International Truck of the Year 2017

Stavební vozidla jsou velmi závislá na tom, aby podvozek zvládal jízdu v náročném a různorodém terénu. Volba ocelového nebo pneumatického zavěšení je řízena řadou parametrů; vůbec neobvyklá konfigurace je kombinace ocelového a pneumatického odpružení s předním parabolickým zavěšením a zadním vzduchovým odpružením.

Scania nyní představuje další možnost, 2x33 pro 9 tunové přední nápravy, progresivní parabolické zavěšení z oceli se dvěma 33 milimetrovými listy.

Nová řada Scania: Více místa i ticha

Nová generace motorů V8 byla odhalena již na jaře letošního roku a nyní švédský výrobce odhaluje i nejmodernější provedení svých devítilitrových pětiválců s novým softwarem a rekonfigurovanou spalovací komorou, které má být dostupné v pěti verzích plnících emisní normu Euro6, z nichž 2 jsou schopny pracovat na 100% bionaftu.

Důležitou změnou u těchto motorů je, že chlazení oleje je nyní regulováno termostatem. To přispívá k 1% úspoře paliva, protože olej může obecně držet vyšší provozní teplotu. Chladicí ventilátor je namontován přímo na klikové hřídeli a není vyžadováno žádné energeticky náročné zařízení.

Scania uvádí novou generaci svých motorů V8

Největší pozornost mezi posledními novinkami značky Scania ovšem přitahuje zavedení řady XT. Ta má podle materiálů svého výrobce reprezentovat robustnost a tvrdou práci, ale mnohem důležitější je skutečnost, že design řady XT lze kombinovat se všemi kabinami, motory a konfiguracemi podvozků.

Hlavním poznávacím znamením vozidel v provedení XT je robustní nárazník, který vyčnívá 150 mm před přední část kabiny. Nárazník má úhel náběhu kolem 25 stupňů, v závislosti na konfiguraci v rámci výběru pneumatik a podvozku.

V kombinaci s krytem podvozku a ochrannou mřížkou světlometů má verze XT obzvlášť robustní a pevný předek, který se snadno vyrovná s jakýmkoli rozumně těžkým nárazem nebo kolizí s objekty bez poškození hlavní konstrukce. Uprostřed se nachází snadno přístupný tažný šroub, který je klasifikován na 40 tun.

K základnímu provedení XT pak mohou být přidány i dva pakety vybavení. První z nich, který je určen pro exteriér, je charakterizován zpětnými zrcátky v robustní verzi, vnější sluneční clonou a dodatečnými zapuštěnými střešními světly. Paket pro interiér zahrnuje například sedadla ve speciální verzi XT, gumové rohože s vysokými hranami a přídavné úložné prostory.

Scania uvádí nové služby a kabiny řady G

Scania již při loňské premiéře svých nových zástupců uvedla, že se jedná o její dosud největší investici do nových produktů a služeb v celé její 125 let dlouhé historii. Celkem bylo investováno 20 miliard švédských korun.

Vývojové práce na nové generaci vozidel značky Scania trvaly deset let a podílelo se na nich téměř 4000 pracovníku z celkového počtu 18.000 zaměstnanců pracujících ve Švédsku.

Veřejnosti se první výsledky této akce představily na konci léta loňského roku a letos probíhá druhá fáze v podobě vozidel pro stavební průmysl a v Evropě pak bude zakončena uvedením vozidel pro městské prostředí.

Video

Autosalon Frankfurt 2017
Spolupracujeme s TipCars.com
Prahu zaplaví sdílená kola, na trh vstupují čínské společnosti Prahu zaplaví sdílená kola, na trh vstupují čínské společnosti

Česká metropole se v posledních měsících stala cílem…

Škoda přesune výrobu své novinky do Německa, varují odboráři Škoda přesune výrobu své novinky do Německa, varují odboráři

Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto chce podle…

 
Zdroj: Scania

Štítky Scania Profi Video Nákladní

 







Doporučujeme
Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu! Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu!

Jestliže před deseti lety bylo pohonem všech kol vybaveno…

Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo? Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo?

Ne ve všech státech Evropské unie se nafta označuje jako…

 

AutoRevue
Bublina možná brzy splaskne. Ceny klasických vozů klesají Bublina možná brzy splaskne. Ceny klasických vozů klesají

Na renomovaném britském automobilovém serveru se objevil…

Armádní Jeep jsme zkoumali v postsovětských Milovicích. I v terénu Armádní Jeep jsme zkoumali v postsovětských Milovicích. I v terénu

Poctivý terénní automobil si dělá ambice nahradit v…

 





 
Svezli jsme se s Kiou Stonic. Vypadá pěkně a jezdí dobře

Svezli jsme se s Kiou Stonic. Vypadá pěkně a jezdí dobře

Včera

Už od představení Kie Stonic víme, že nové korejské SUV chce lákat na styl a individuální vzhled. Po prvních jízdách v okolí Berlína pak rovněž můžeme tvrdit, že její předností budou i jízdní schopnosti.




Blesk.cz

Unikátní muzeum v Čechách pod Kosířem: Poseďte v lavici z Obecné školy!

Unikátní muzeum v Čechách pod Kosířem: Poseďte v…

Kukyho auto, vlk ze Tří bratří či lavice jako v Obecné škole. A také psací stroj, na kterém tvořil Zdeněk…

Pořídili jste si koťátko? 6 rad, jak o něj pečovat

Pořídili jste si koťátko? 6 rad, jak o něj pečovat

Rozhodli jste se pořídit si koťátko? Na jeho příchod do rodiny se musíte řádně připravit. Poradíme, jak se o…

 

iSport.cz

Jako první vychytal Piráty. V defenzivě jsme jedni z nejlepších, věří Bartošák

Jako první vychytal Piráty. V defenzivě jsme jedni z…

Vítkovice chtějí dát zapomenout na nevydařenou uplynulou sezonu a zejména v úvodu té aktuální se jim to daří…

SESTŘIHY: Pardubice zdolaly Jihlavu 7:5. Chomutov prohrál s Vítkovicemi

SESTŘIHY: Pardubice zdolaly Jihlavu 7:5. Chomutov…

SESTŘIHY | První porážku museli v 6. kole Tipsport extraligy skousnout hokejisté Chomutova, kteří padli doma s…

 

Reflex.cz

Jsme tak civilizovaní, až z toho vymřeme. V ulicích chybí děti

Jsme tak civilizovaní, až z toho vymřeme. V ulicích…

Při pohybu Prahou, na který nemám mimo období dovolené čas, jsem zaznamenal zajímavý úkaz. Nejsou děti. Ulice…

Imaginárium bratří Formanů a jejich přátel: Hra, k níž není zapotřebí návod

Imaginárium bratří Formanů a jejich přátel: Hra, k…

V Roztokách u Prahy v neděli 17. září ožil tajuplný divadelní a výtvarný svět. Návštěvníky všeho věku láká na…