Scania představuje novou generaci vozidel nejen pro stavebnictví

 

Scania vstupuje do druhé fáze největší generační výměny v historii společnosti, a to uváděním produktů a služeb se zvláštním zaměřením na stavební sektor v Evropě.

Nová generace těžkých nákladních vozidel značky Scania se v létě loňského roku představila nejprve ve verzích pro využití v rámci evropské dálkové dopravy a o několik týdnu později byla oceněna prestižním titulem International Truck of the Year 2017.

Na jaře letošního roku byla rozšířena nabídka silničních provedení spolu s uvedením nové generace motorů V8 a novými službami pro dopravce. Nyní se Scania zaměřila na představení produktů a služeb se zvláštním zaměřením na stavební vozidla.

Scania k nové generaci svých nákladních vozidel pro stavební segment a využití mimo zpevněné vozovky uvádí, že jsou robustní, ale zároveň elegantní a dokonale navržená pro ty nejnáročnější úkoly.

Nové náklaďáky Scania: Nejzásadnější letošní truckerská novinka! (+video)

Premiéra vozidel pro stavební segment zahrnuje mimo jiné doplnění řady kabin G a několik nových kabin P. V první fázi bude k dispozici šest různých variant kabiny P od CP14L s nízkou střechou po CP20H pro ty, kteří chtějí pohodlné vnitřní prostory, nižší hmotnost a nižší nástupní schody s kabinou, která je namontována níž ve vztahu k podvozku vozidla (s nevýhodou v podobě vyššího tunelu motoru).

Scania nyní také poprvé představila možnost elektrické parkovací brzdy. Její vlastní umístění zůstává stejné, mírně napravo od panelu před řidičem, ale ovládání vice připomíná to, které je k dispozici v moderních osobních automobilech.

Scania řada S: International Truck of the Year 2017

Stavební vozidla jsou velmi závislá na tom, aby podvozek zvládal jízdu v náročném a různorodém terénu. Volba ocelového nebo pneumatického zavěšení je řízena řadou parametrů; vůbec neobvyklá konfigurace je kombinace ocelového a pneumatického odpružení s předním parabolickým zavěšením a zadním vzduchovým odpružením.

Scania nyní představuje další možnost, 2x33 pro 9 tunové přední nápravy, progresivní parabolické zavěšení z oceli se dvěma 33 milimetrovými listy.

Nová řada Scania: Více místa i ticha

Nová generace motorů V8 byla odhalena již na jaře letošního roku a nyní švédský výrobce odhaluje i nejmodernější provedení svých devítilitrových pětiválců s novým softwarem a rekonfigurovanou spalovací komorou, které má být dostupné v pěti verzích plnících emisní normu Euro6, z nichž 2 jsou schopny pracovat na 100% bionaftu.

Důležitou změnou u těchto motorů je, že chlazení oleje je nyní regulováno termostatem. To přispívá k 1% úspoře paliva, protože olej může obecně držet vyšší provozní teplotu. Chladicí ventilátor je namontován přímo na klikové hřídeli a není vyžadováno žádné energeticky náročné zařízení.

Scania uvádí novou generaci svých motorů V8

Největší pozornost mezi posledními novinkami značky Scania ovšem přitahuje zavedení řady XT. Ta má podle materiálů svého výrobce reprezentovat robustnost a tvrdou práci, ale mnohem důležitější je skutečnost, že design řady XT lze kombinovat se všemi kabinami, motory a konfiguracemi podvozků.

Hlavním poznávacím znamením vozidel v provedení XT je robustní nárazník, který vyčnívá 150 mm před přední část kabiny. Nárazník má úhel náběhu kolem 25 stupňů, v závislosti na konfiguraci v rámci výběru pneumatik a podvozku.

V kombinaci s krytem podvozku a ochrannou mřížkou světlometů má verze XT obzvlášť robustní a pevný předek, který se snadno vyrovná s jakýmkoli rozumně těžkým nárazem nebo kolizí s objekty bez poškození hlavní konstrukce. Uprostřed se nachází snadno přístupný tažný šroub, který je klasifikován na 40 tun.

K základnímu provedení XT pak mohou být přidány i dva pakety vybavení. První z nich, který je určen pro exteriér, je charakterizován zpětnými zrcátky v robustní verzi, vnější sluneční clonou a dodatečnými zapuštěnými střešními světly. Paket pro interiér zahrnuje například sedadla ve speciální verzi XT, gumové rohože s vysokými hranami a přídavné úložné prostory.

Scania uvádí nové služby a kabiny řady G

Scania již při loňské premiéře svých nových zástupců uvedla, že se jedná o její dosud největší investici do nových produktů a služeb v celé její 125 let dlouhé historii. Celkem bylo investováno 20 miliard švédských korun.

Vývojové práce na nové generaci vozidel značky Scania trvaly deset let a podílelo se na nich téměř 4000 pracovníku z celkového počtu 18.000 zaměstnanců pracujících ve Švédsku.

Veřejnosti se první výsledky této akce představily na konci léta loňského roku a letos probíhá druhá fáze v podobě vozidel pro stavební průmysl a v Evropě pak bude zakončena uvedením vozidel pro městské prostředí.

Video

Rallye Dakar 2019
Spolupracujeme s TipCars.com
Kosovský parlament schválil vznik armády. Naruší to mír v regionu, varuje Srbsko Kosovský parlament schválil vznik armády. Naruší to mír v regionu, varuje Srbsko

Kosovský parlament velkou většinou schválil transformaci…

Nové emisní testy zavařily plug-in hybridům. Automobilky je stahují z trhu Nové emisní testy zavařily plug-in hybridům. Automobilky je stahují z trhu

WLTP, tedy nový standard pro měření emisí u osobních…

Zaměstnanci Severočeských dolů demonstrovali za vyšší mzdy. Žádají navíc 3000 korun Zaměstnanci Severočeských dolů demonstrovali za vyšší mzdy. Žádají navíc 3000 korun

Zaměstnanci Severočeských dolů demonstrovali před budovou…

Komentář Heleny Horské: Proč Češi nechtějí euro Komentář Heleny Horské: Proč Češi nechtějí euro

Euro zatím nepřijmeme, zvolaly unisono ministerstvo…

 
Zdroj: Scania

Štítky Scania Profi Video Nákladní

 







Doporučujeme
Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí? Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí?

Vysoké tresty za rychlost jako již tradičně hrozí v…

Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

 

AutoRevue
Aston Martin odhaluje motor Valkyrie. V12 bez turba má 1014 koní, zní jako F1 Aston Martin odhaluje motor Valkyrie. V12 bez turba má 1014 koní, zní jako F1

Zatímco Aston Martin stále pracuje na dokončení svého…

Britský expert nechce plug-in hybridy na veřejných dobíjecích stanicích. Proč? Britský expert nechce plug-in hybridy na veřejných dobíjecích stanicích. Proč?

Plug-in hybridní vozy by neměly mít umožněno dobíjet…

 





 
The Grand Tour se vrátí v čtvrté sezoně. Show Clarksona a spol. ale čeká radikální změna!

The Grand Tour se vrátí v čtvrté sezoně. Show Clarksona a spol. ale čeká radikální změna!

Dnes 12:45

Po třech sezonách bude automobilová show pánů Clarksona, Hammonda a Maye přece jen prodloužena. Na co se můžeme těšit?




Blesk.cz

Tajemství Karla Svobody (†68): Operace srdce měsíc před sebevraždou!

Tajemství Karla Svobody (†68): Operace srdce měsíc…

Nedává to smysl... Skladatel Karel Svoboda (†68), který by za týden oslavil osmdesátku, si nechal operovat srdce…

Většina Čechů umírá v nemocnici, muži i na ulici. Doma skoná jen pětina lidí

Většina Čechů umírá v nemocnici, muži i na ulici.…

Většina Čechů by svůj poslední den nejraději prožila v klidu domova, ale ve skutečnosti se toto přání „splní“…

 

iSport.cz

ZNÁMKOVÁNÍ Slavie: Olayinka motal soupeře, Ngadeu působil jako zeď

ZNÁMKOVÁNÍ Slavie: Olayinka motal soupeře, Ngadeu…

Fotbalisté Slavie splnili úkol, když ve čtvrtek večer doma zdolali ruský Zenit Petrohrad 2:0 a postoupili do…

Možní soupeři pro Slavii a Plzeň? Chelsea, Inter i Vaclík, nebo Čech

Možní soupeři pro Slavii a Plzeň? Chelsea, Inter i…

Dvojice českých zástupců si zahraje evropské poháry i na jaře! Slavia v Evropské lize uhájila druhé postupové…

 

Reflex.cz

Očima libertariána: Proč je stát vždy horší majitel a podnikatel než soukromník

Očima libertariána: Proč je stát vždy horší majitel…

Praxe ukazuje, že čím víc stát zasahuje do společenských a ekonomických vztahů, tím hůř, naopak čím méně se…

23 špatných odpovědí v testech, ze kterých by šílel každý učitel

23 špatných odpovědí v testech, ze kterých by šílel…

Snaha se cení. Občas by se měla cenit i ve školách. Protože nechat nepopsaný kus papíru kvůli tomu, že nevíte…