Scania představuje novou generaci vozidel nejen pro stavebnictví

 

Scania vstupuje do druhé fáze největší generační výměny v historii společnosti, a to uváděním produktů a služeb se zvláštním zaměřením na stavební sektor v Evropě.

Nová generace těžkých nákladních vozidel značky Scania se v létě loňského roku představila nejprve ve verzích pro využití v rámci evropské dálkové dopravy a o několik týdnu později byla oceněna prestižním titulem International Truck of the Year 2017.

Na jaře letošního roku byla rozšířena nabídka silničních provedení spolu s uvedením nové generace motorů V8 a novými službami pro dopravce. Nyní se Scania zaměřila na představení produktů a služeb se zvláštním zaměřením na stavební vozidla.

Scania k nové generaci svých nákladních vozidel pro stavební segment a využití mimo zpevněné vozovky uvádí, že jsou robustní, ale zároveň elegantní a dokonale navržená pro ty nejnáročnější úkoly.

Nové náklaďáky Scania: Nejzásadnější letošní truckerská novinka! (+video)

Premiéra vozidel pro stavební segment zahrnuje mimo jiné doplnění řady kabin G a několik nových kabin P. V první fázi bude k dispozici šest různých variant kabiny P od CP14L s nízkou střechou po CP20H pro ty, kteří chtějí pohodlné vnitřní prostory, nižší hmotnost a nižší nástupní schody s kabinou, která je namontována níž ve vztahu k podvozku vozidla (s nevýhodou v podobě vyššího tunelu motoru).

Scania nyní také poprvé představila možnost elektrické parkovací brzdy. Její vlastní umístění zůstává stejné, mírně napravo od panelu před řidičem, ale ovládání vice připomíná to, které je k dispozici v moderních osobních automobilech.

Scania řada S: International Truck of the Year 2017

Stavební vozidla jsou velmi závislá na tom, aby podvozek zvládal jízdu v náročném a různorodém terénu. Volba ocelového nebo pneumatického zavěšení je řízena řadou parametrů; vůbec neobvyklá konfigurace je kombinace ocelového a pneumatického odpružení s předním parabolickým zavěšením a zadním vzduchovým odpružením.

Scania nyní představuje další možnost, 2x33 pro 9 tunové přední nápravy, progresivní parabolické zavěšení z oceli se dvěma 33 milimetrovými listy.

Nová řada Scania: Více místa i ticha

Nová generace motorů V8 byla odhalena již na jaře letošního roku a nyní švédský výrobce odhaluje i nejmodernější provedení svých devítilitrových pětiválců s novým softwarem a rekonfigurovanou spalovací komorou, které má být dostupné v pěti verzích plnících emisní normu Euro6, z nichž 2 jsou schopny pracovat na 100% bionaftu.

Důležitou změnou u těchto motorů je, že chlazení oleje je nyní regulováno termostatem. To přispívá k 1% úspoře paliva, protože olej může obecně držet vyšší provozní teplotu. Chladicí ventilátor je namontován přímo na klikové hřídeli a není vyžadováno žádné energeticky náročné zařízení.

Scania uvádí novou generaci svých motorů V8

Největší pozornost mezi posledními novinkami značky Scania ovšem přitahuje zavedení řady XT. Ta má podle materiálů svého výrobce reprezentovat robustnost a tvrdou práci, ale mnohem důležitější je skutečnost, že design řady XT lze kombinovat se všemi kabinami, motory a konfiguracemi podvozků.

Hlavním poznávacím znamením vozidel v provedení XT je robustní nárazník, který vyčnívá 150 mm před přední část kabiny. Nárazník má úhel náběhu kolem 25 stupňů, v závislosti na konfiguraci v rámci výběru pneumatik a podvozku.

V kombinaci s krytem podvozku a ochrannou mřížkou světlometů má verze XT obzvlášť robustní a pevný předek, který se snadno vyrovná s jakýmkoli rozumně těžkým nárazem nebo kolizí s objekty bez poškození hlavní konstrukce. Uprostřed se nachází snadno přístupný tažný šroub, který je klasifikován na 40 tun.

K základnímu provedení XT pak mohou být přidány i dva pakety vybavení. První z nich, který je určen pro exteriér, je charakterizován zpětnými zrcátky v robustní verzi, vnější sluneční clonou a dodatečnými zapuštěnými střešními světly. Paket pro interiér zahrnuje například sedadla ve speciální verzi XT, gumové rohože s vysokými hranami a přídavné úložné prostory.

Scania uvádí nové služby a kabiny řady G

Scania již při loňské premiéře svých nových zástupců uvedla, že se jedná o její dosud největší investici do nových produktů a služeb v celé její 125 let dlouhé historii. Celkem bylo investováno 20 miliard švédských korun.

Vývojové práce na nové generaci vozidel značky Scania trvaly deset let a podílelo se na nich téměř 4000 pracovníku z celkového počtu 18.000 zaměstnanců pracujících ve Švédsku.

Veřejnosti se první výsledky této akce představily na konci léta loňského roku a letos probíhá druhá fáze v podobě vozidel pro stavební průmysl a v Evropě pak bude zakončena uvedením vozidel pro městské prostředí.

Video

Spolupracujeme s TipCars.com
Na Slovensku se Tipsportu nedaří. Na vině je prý nevhodně nastavená legislativa Na Slovensku se Tipsportu nedaří. Na vině je prý nevhodně nastavená legislativa

Sázkové společnosti Tipsportu vydělávají přes sto milionů…

‚Jsou to slzy štěstí‘. Lidé v Zimbabwe oslavují očekávané svržení Mugabeho ‚Jsou to slzy štěstí‘. Lidé v Zimbabwe oslavují očekávané svržení Mugabeho

Tisíce obyvatel zimbabwské metropole Harare dnes vyšly do…

V Česku žije stále více Slováků. Za poslední dekádu se jejich počet zdvojnásobil V Česku žije stále více Slováků. Za poslední dekádu se jejich počet zdvojnásobil

O život v Česku stojí stále více Slováků a Slovenek. Za…

Spojené státy schválily miliardový obchod, Polsku mohou prodat raketové systémy Patriot Spojené státy schválily miliardový obchod, Polsku mohou prodat raketové systémy Patriot

Americké ministerstvo zahraničí schválilo možný prodej…

 
Zdroj: Scania

Štítky Scania Profi Video Nákladní

 







Doporučujeme
Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu! Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu!

Jestliže před deseti lety bylo pohonem všech kol vybaveno…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
10 spolehlivých motorů „držáků“, jejichž koupí nešlápnete vedle 10 spolehlivých motorů „držáků“, jejichž koupí nešlápnete vedle

Znáte to. Ty nejspolehlivější motory máme beztak všichni…

Ojetiny vyrobené v Česku a na Slovensku: Víme, kterým se vyhnout Ojetiny vyrobené v Česku a na Slovensku: Víme, kterým se vyhnout

Automobilovému průmyslu v České i Slovenské republice se…

 





 
Povinná výbava automobilů: Má dnes vůbec smysl? A jak to funguje v zahraničí?

Povinná výbava automobilů: Má dnes vůbec smysl? A jak to funguje v zahraničí?

Dnes 08:00

Povinná výbava většinou ve voze překáží, a často v případě problémů stejně nepomůže. Má ještě v dnešní době smysl? Zeptali jsme se odborníků.




Blesk.cz

Náhlá smrt doktora od jezera hrochů: Dojemná slova a poslední rozloučení se Šmídem (†47)

Náhlá smrt doktora od jezera hrochů: Dojemná slova a…

Náhlá a nečekaná smrt herce Jaroslava Šmída (†47) doslova paralyzovala jeho kolegy a blízké. Hlavní hrdina…

Vágner požádal svou přítelkyni o ruku! Svatba bude v Řecku

Vágner požádal svou přítelkyni o ruku! Svatba bude v Řecku

Další z klanu Vágnerů se žene do chomoutu! Syn Karla Vágnera (75) Josef (27) požádal svou německou přítelkyni…

 

iSport.cz

Potvrzeno! Mladou Boleslav bude místo Augusty trénovat Kýhos

Potvrzeno! Mladou Boleslav bude místo Augusty trénovat Kýhos

Hokejisty Mladé Boleslavi bude trénovat Vladimír Kýhos, který na střídačce desátého týmu extraligové tabulky…

Stramaccioni o využití Lafaty: Může vypomoci, ale tvoříme novou Spartu

Stramaccioni o využití Lafaty: Může vypomoci, ale…

Zvítězili, ale nadšení rozhodně nepanovalo. Po páteční výhře Sparty ve 14. kole HET ligy nad Jihlavou (1:0) se…

 

Reflex.cz

Plané fatalistické útěchy

Plané fatalistické útěchy

Odkud se vzal určitý druh odevzdanosti v současné době se často projevující?

Street food v Berlíně není jen kebab. Aneb Berlín a jeho gastrozajímavosti

Street food v Berlíně není jen kebab. Aneb Berlín a…

Berlínský street food už dávno není jen turecký kebab, i když u něj to začínalo. Z mnoha silných imigračních vln…