Scania Streamline: Styl i hospodárnost v jednom balení (videa)

 

Pojmenovaní Streamline je u společnosti Scania vyhrazeno pro nákladní vozidla řad G a R, která jsou připravena pro dálkovou dopravu. Tyto modely mají nyní nové aerodynamické úpravy i výbavu.

Scania použila pojmenovaní Streamline poprvé v roce 1991, kdy v rámci své stého výročí uvedla celou řadu novinek. Mezi nimi i toto provedení svých nákladních vozidel, které mělo díky úpravám exteriéru o 12 až 15 % nižší aerodynamický odpor než standardní verze a také se mohlo pochlubit o 4 až 5 % nižší spotřebou paliva.

V letošním roce uvádí Scania nejnovější provedení Streamline, které navazuje na své předchůdce a má rovněž propracovanou aerodynamiku, kterou doplňují některé nové prvky výbavy.

Ladné linie

Součástí úprav je zaoblení rohových částí kabin typů G a R, díky kterému překoná vzduch při proudění zepředu směrem na boky kabiny minimální odpor.

Na druhé straně je však určité víření nutné, aby se na klice dveří neusazovala špína a prach. Řešením je patentovaný spoiler, umístěný přímo nad světlomety. Jeho součástí je vedení, které vytváří přiměřené víření vzduchu.

Dalším prvkem zdokonalujícím aerodynamické vlastnosti kabiny je nová sluneční clona, jejíž otevřené konce umožňují, aby vzduch proudil podél bočních stran kabiny, a kromě toho snižují i úroveň aerodynamického hluku.

Nové aerodynamické řešení rohů kabiny a sluneční clony snižuje spotřebu paliva nákladních vozidel Scania řady G a R při stálé rychlosti až o jedno procento.

Mezi další designové úpravy přední části vozu patří vylepšené kombinované světlomety s novými kryty, směrovými LED světly a denními provozními světly. Kromě toho jsou k dispozici i světla typu H4, H7 a xenonová světla, přičemž na evropském trhu je typ H7 součástí standardní výbavy vozů řady G a R.

Novinkou jsou i koncová LED světla, která svým tvarem kopírují designové prvky přední části. Podle materiálu společnosti Scania mají zaručit úsporu 30 litrů paliva ročně.

Video

Pohodlnější i praktičtější

V interiéru mají vozidla Scania Streamline nová sedadla značky Recaro, která mají nabízet dokonalou kombinaci praktičnosti a komfortu. Sedadla jsou stavitelná ve všech směrech a dodávají se s funkcí dvoufázové ventilace.

Součástí vylepšení kabiny je nové čalounění a tlumenější barvy v interiéru, jejichž úkolem je vytvořit klidnější atmosféru v oblasti na spaní. V případě spací kabiny typu R je standardem roztahovací lůžko, u nějž lze nastavovat šířku od 730 do 900 mm, přičemž toto nastavení slouží také k přizpůsobení tvrdosti matrace.

K dalším novinkám patří radiopřijímač s navigací, rozhraní Bluetooth a připojení prostřednictvím USB konektoru. Obrazovka na palubní desce slouží k zobrazení informací z navigace a audiosystému, ale zároveň se na ni může přenášet obraz až ze šesti kamer.

Pneumatické pérování od nynějška disponuje elektronickým systémem ovládání výšky. Na novém dálkovém ovladači se nacházejí čtyři paměťová tlačítka. K dispozici jsou dva stupně výkonu – základní a rychlý. Rychlý stupeň je ideální v situacích, které vyžadují časté nastavování pneumatického pérování.

Další novinkou je funkce přenosu zatížení. Zatížení se přenáší mezi nápravami třínápravového podvozku. Jde o dvoustupňový proces. Zatížení se přenáší nejprve Ze zvedací nápravy na hnací dvojnápravy podvozku, a pak mezi samotnými hnacími Nápravami podvozku, výsledkem čehož je vyšší trakční síla.

Motory Euro 6

Společně s novým provedením Streamline představila společnost Scania i nové motory Euro 6, které mají podobně jako propracovaná aerodynamika přispět ke snížení spotřeby paliva.

Šestiválcová verze s výkonem 302 kW využívá k plnění Euro 6 pouze technologii SCR. Druhá generace motorů s výkonem 331 kW a 361 kW, splňujících emisní normu Euro 6, přináší úsporu paliva až o 2 procenta.Novinkou mezi pohonnými jednotkami jsou i motory V8 Euro 6 s výkony 383 kW a 427 kW.

Zákazníci společnosti Scania mohou v současnosti vybírat z devíti výkonových úrovní motorů Euro 6 od devítilitrového motor se 184 kW až po vrcholný V8 s výkonem 427 kW. Paleta pohonných jednotek se má nadále rozšiřovat a kromě konvečních verzí nabízí Scania i dva plynové motory s možností přestavby na bioplyn, stlačený zemní plyn (CNG) nebo zkapalněný zemní plyn LNG.

Standardem pro vozidla Scania Streamline je automatizovaná převodovka Scania Opticruise s automatickou spojkou a nabídkou až tří výkonnostních režimů, kterou doplňuje inteligentní tempomat Scania Active Prediction. Společně tyto prvky snižují spotřebu paliva o 4 až 5 %.

Spolupracujeme s TipCars.com
Růst mandatorních výdajů je neudržitelný, notoval si Pilný se Zemanem Růst mandatorních výdajů je neudržitelný, notoval si Pilný se Zemanem

Ministr financí Ivan Pilný (ANO) mluvil v Lánech s…

Železniční velmoc chystá modernizaci. Japonsko představí nové šinkanzeny Železniční velmoc chystá modernizaci. Japonsko představí nové šinkanzeny

Japonsko patří mezi největší průkopníky vysokorychlostní…

Studie: V Praze se hromadně staví kanceláře, nabídka vzroste dvakrát více než poptávka Studie: V Praze se hromadně staví kanceláře, nabídka vzroste dvakrát více než poptávka

Nabídka nových kanceláří v Praze letos vzroste zhruba…

 
Zdroj: Scania

Štítky Scania Profi Nové modely Nákladní

 






Doporučujeme
Když policista řídí provoz na křižovatce. Víte, co znamenají jeho gesta? Když policista řídí provoz na křižovatce. Víte, co znamenají jeho gesta?

Policista řídící provoz na křižovatce mnohé řidiče mate.…

Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo? Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo?

Ne ve všech státech Evropské unie se nafta označuje jako…

 

AutoRevue
Honda Civic se vrátila k poctivé technice. Řidičům se musí líbit Honda Civic se vrátila k poctivé technice. Řidičům se musí líbit

Desátá generace Hondy Civic je pořádný kus auta.…

Test: Volkswagen Arteon nechce být Passatem. Obhájí ale svoji cenovku? Test: Volkswagen Arteon nechce být Passatem. Obhájí ale svoji cenovku?

Volkswagen Arteon do třídních škatulí nezapadá. Na trh…

 





 
Poznáte, z čeho vznikl nejošklivější roadster na světě? Sedan z NDR byste netipovali!

Poznáte, z čeho vznikl nejošklivější roadster na světě? Sedan z NDR byste netipovali!

Dnes 15:25

Podivný stroj s retro vzhledem vznikl v Maďarsku. Jeho základ je východoněmecký, pod kapotou ale pracuje motor původem od Renaultu.




Blesk.cz

Braniborsko nadchne milovníky cyklistiky, turistiky i vody

Braniborsko nadchne milovníky cyklistiky, turistiky i vody

Koupání, pěší turistiku, jízdu na kole nebo in-line bruslích, to vše nabízí Lužická jezerní krajina a…

Řím je kvůli suchu bez vody: 1,5 milionu lidí ji zřejmě dostane na příděl

Řím je kvůli suchu bez vody: 1,5 milionu lidí ji…

Italské úřady kvůli dlouhému období sucha nařídily zastavit čerpání vody z jezera nedaleko Říma. Hlavní město…

 

iSport.cz

Neymar kouzly skolil Juventus. Messi a Suárez ho přemlouvali kvůli PSG

Neymar kouzly skolil Juventus. Messi a Suárez ho…

Tady jsem, tohle umím a cenu znáte. Brazilec Neymar jako kdyby chtěl dokopat francouzské PSG k rychlejšímu…

Deset posil nestačí? Sparta v Egyptě a Rakousku loví útočníka i tvůrce hry

Deset posil nestačí? Sparta v Egyptě a Rakousku loví…

Ačkoli se obecně má za to, že je kádr Sparty pro tuhle chvíli uzavřený, úplně platit to nemusí. Hybnými silami…

 

Reflex.cz

Vláda by měla vyměnit eurokomisařku Jourovou, její výroky na adresu Polska jsou nehorázné

Vláda by měla vyměnit eurokomisařku Jourovou, její…

Hnutí ANO Andreje Babiše v roce 2014 navrhlo vládě za českou eurokomisařku tehdejší ministryni pro místní rozvoj…

Deník Colours Of Ostrava: Bylo to na palici

Deník Colours Of Ostrava: Bylo to na palici

Poslední den na Colours všechno směřovalo k dešti. Neodvrátil ho ani usedavý cikánský pláč, který provozovalo…