Scania Streamline: Styl i hospodárnost v jednom balení (videa)

 

Pojmenovaní Streamline je u společnosti Scania vyhrazeno pro nákladní vozidla řad G a R, která jsou připravena pro dálkovou dopravu. Tyto modely mají nyní nové aerodynamické úpravy i výbavu.

Scania použila pojmenovaní Streamline poprvé v roce 1991, kdy v rámci své stého výročí uvedla celou řadu novinek. Mezi nimi i toto provedení svých nákladních vozidel, které mělo díky úpravám exteriéru o 12 až 15 % nižší aerodynamický odpor než standardní verze a také se mohlo pochlubit o 4 až 5 % nižší spotřebou paliva.

V letošním roce uvádí Scania nejnovější provedení Streamline, které navazuje na své předchůdce a má rovněž propracovanou aerodynamiku, kterou doplňují některé nové prvky výbavy.

Ladné linie

Součástí úprav je zaoblení rohových částí kabin typů G a R, díky kterému překoná vzduch při proudění zepředu směrem na boky kabiny minimální odpor.

Na druhé straně je však určité víření nutné, aby se na klice dveří neusazovala špína a prach. Řešením je patentovaný spoiler, umístěný přímo nad světlomety. Jeho součástí je vedení, které vytváří přiměřené víření vzduchu.

Dalším prvkem zdokonalujícím aerodynamické vlastnosti kabiny je nová sluneční clona, jejíž otevřené konce umožňují, aby vzduch proudil podél bočních stran kabiny, a kromě toho snižují i úroveň aerodynamického hluku.

Nové aerodynamické řešení rohů kabiny a sluneční clony snižuje spotřebu paliva nákladních vozidel Scania řady G a R při stálé rychlosti až o jedno procento.

Mezi další designové úpravy přední části vozu patří vylepšené kombinované světlomety s novými kryty, směrovými LED světly a denními provozními světly. Kromě toho jsou k dispozici i světla typu H4, H7 a xenonová světla, přičemž na evropském trhu je typ H7 součástí standardní výbavy vozů řady G a R.

Novinkou jsou i koncová LED světla, která svým tvarem kopírují designové prvky přední části. Podle materiálu společnosti Scania mají zaručit úsporu 30 litrů paliva ročně.

Video

Pohodlnější i praktičtější

V interiéru mají vozidla Scania Streamline nová sedadla značky Recaro, která mají nabízet dokonalou kombinaci praktičnosti a komfortu. Sedadla jsou stavitelná ve všech směrech a dodávají se s funkcí dvoufázové ventilace.

Součástí vylepšení kabiny je nové čalounění a tlumenější barvy v interiéru, jejichž úkolem je vytvořit klidnější atmosféru v oblasti na spaní. V případě spací kabiny typu R je standardem roztahovací lůžko, u nějž lze nastavovat šířku od 730 do 900 mm, přičemž toto nastavení slouží také k přizpůsobení tvrdosti matrace.

K dalším novinkám patří radiopřijímač s navigací, rozhraní Bluetooth a připojení prostřednictvím USB konektoru. Obrazovka na palubní desce slouží k zobrazení informací z navigace a audiosystému, ale zároveň se na ni může přenášet obraz až ze šesti kamer.

Pneumatické pérování od nynějška disponuje elektronickým systémem ovládání výšky. Na novém dálkovém ovladači se nacházejí čtyři paměťová tlačítka. K dispozici jsou dva stupně výkonu – základní a rychlý. Rychlý stupeň je ideální v situacích, které vyžadují časté nastavování pneumatického pérování.

Další novinkou je funkce přenosu zatížení. Zatížení se přenáší mezi nápravami třínápravového podvozku. Jde o dvoustupňový proces. Zatížení se přenáší nejprve Ze zvedací nápravy na hnací dvojnápravy podvozku, a pak mezi samotnými hnacími Nápravami podvozku, výsledkem čehož je vyšší trakční síla.

Motory Euro 6

Společně s novým provedením Streamline představila společnost Scania i nové motory Euro 6, které mají podobně jako propracovaná aerodynamika přispět ke snížení spotřeby paliva.

Šestiválcová verze s výkonem 302 kW využívá k plnění Euro 6 pouze technologii SCR. Druhá generace motorů s výkonem 331 kW a 361 kW, splňujících emisní normu Euro 6, přináší úsporu paliva až o 2 procenta.Novinkou mezi pohonnými jednotkami jsou i motory V8 Euro 6 s výkony 383 kW a 427 kW.

Zákazníci společnosti Scania mohou v současnosti vybírat z devíti výkonových úrovní motorů Euro 6 od devítilitrového motor se 184 kW až po vrcholný V8 s výkonem 427 kW. Paleta pohonných jednotek se má nadále rozšiřovat a kromě konvečních verzí nabízí Scania i dva plynové motory s možností přestavby na bioplyn, stlačený zemní plyn (CNG) nebo zkapalněný zemní plyn LNG.

Standardem pro vozidla Scania Streamline je automatizovaná převodovka Scania Opticruise s automatickou spojkou a nabídkou až tří výkonnostních režimů, kterou doplňuje inteligentní tempomat Scania Active Prediction. Společně tyto prvky snižují spotřebu paliva o 4 až 5 %.

Spolupracujeme s TipCars.com
Ukrajina pohořela u soudu v Londýně. Nevysvětlila, proč by Rusku neměla splatit dluh Ukrajina pohořela u soudu v Londýně. Nevysvětlila, proč by Rusku neměla splatit dluh

Ukrajina nedokázala uspokojivě vysvětlit, proč nesplatila…

Řekové osekali českým miliardářům zisk ze sázkové společnosti OPAP Řekové osekali českým miliardářům zisk ze sázkové společnosti OPAP

Největší řecké sázkové společnosti OPAP ve čtvrtém…

VIDEO: Koukalová udělala jméno českému biatlonu, vydělala miliony korun VIDEO: Koukalová udělala jméno českému biatlonu, vydělala miliony korun

V sedmadvaceti letech zažila biatlonistka Gabriela…

Koruna se vrátí do roku 2013, říká ekonom Josef Jeřicha Koruna se vrátí do roku 2013, říká ekonom Josef Jeřicha

Nervozita před ukončením intervencí přináší výkyvy na…

 
Zdroj: Scania
 






Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
O tato auta přicházíme kvůli módní vlně SUV. Některá nás obzvláště mrzí O tato auta přicházíme kvůli módní vlně SUV. Některá nás obzvláště mrzí

Hlad zákazníků po módních SUV je drtivý. Automobilky na…

Hyundai si patentovalo motor s nestejným objemem spalovacích komor Hyundai si patentovalo motor s nestejným objemem spalovacích komor

Korejská automobilka si nechala na evropském patentovém…

 






 
Jízdní dojmy Kia Picanto: Ještě pořád mini? (+videa)

Jízdní dojmy Kia Picanto: Ještě pořád mini? (+videa)

Včera

U minulé generace picanta jsem měl pocit, že vlastně řídím malé auto. Že je minikia celkově velmi dospělá. Došel jsem ke stejnému závěru i v případě novinky?




Blesk.cz

Zeman z Chorvatska: Jsem agent podnikatelů, kteří nechtějí tunelovat

Zeman z Chorvatska: Jsem agent podnikatelů, kteří…

Prezident Miloš Zeman se setkal s chorvatskou prezidentkou Kolindou Grabar-Kitarović. Při rozhovorech se jednalo…

Nákaza z Bauhausu a Hornbachu: Zemědělci se bojí bakterie, která plení sady

Nákaza z Bauhausu a Hornbachu: Zemědělci se bojí…

Ústřední kontrolní a zkušební úřad zemědělský (ÚKZÚZ) se obává šíření bakterie Xylella fastidiosa, která napadá…

 

iSport.cz

Brněnský Škoda jde do Norska. „Už jsem s tím nepočítal,“ přiznal útočník

Brněnský Škoda jde do Norska. „Už jsem s tím…

Zbrojovka přichází o svého nejlepšího střelce. Útočníka Michala Škodu dnes čekají zdravotní testy v Norsku a…

VIDEO: Hradec - Kometa 0:2. Rozhodl Nečas, do prázdné pečetil Kvapil

VIDEO: Hradec - Kometa 0:2. Rozhodl Nečas, do…

Do semifinále Generali play off Tipsport extraligy vstoupili lépe hokejisté brněnské Komety, kteří v prvním…

 

Reflex.cz

Mladé české podnikatelky vymyslely superlehký stan s koly místo tyčí, chtějí ním na americký trh

Mladé české podnikatelky vymyslely superlehký stan s…

S originálním nápadem vstupují do českého byznysového rybníku Petra Krhutová a Helena Záleská. Mladé…

Brexit začíná. Předseda EK dostal formální oznámení záměru Londýna odejít z unie

Brexit začíná. Předseda EK dostal formální oznámení…

Ostatních 27 zemí Evropské unie bude při jednání s Británií o odchodu ze společenství postupovat jednotně a…