reklama


Scania Streamline: Styl i hospodárnost v jednom balení (videa)

 

Pojmenovaní Streamline je u společnosti Scania vyhrazeno pro nákladní vozidla řad G a R, která jsou připravena pro dálkovou dopravu. Tyto modely mají nyní nové aerodynamické úpravy i výbavu.

Scania použila pojmenovaní Streamline poprvé v roce 1991, kdy v rámci své stého výročí uvedla celou řadu novinek. Mezi nimi i toto provedení svých nákladních vozidel, které mělo díky úpravám exteriéru o 12 až 15 % nižší aerodynamický odpor než standardní verze a také se mohlo pochlubit o 4 až 5 % nižší spotřebou paliva.

V letošním roce uvádí Scania nejnovější provedení Streamline, které navazuje na své předchůdce a má rovněž propracovanou aerodynamiku, kterou doplňují některé nové prvky výbavy.

Ladné linie

Součástí úprav je zaoblení rohových částí kabin typů G a R, díky kterému překoná vzduch při proudění zepředu směrem na boky kabiny minimální odpor.

Na druhé straně je však určité víření nutné, aby se na klice dveří neusazovala špína a prach. Řešením je patentovaný spoiler, umístěný přímo nad světlomety. Jeho součástí je vedení, které vytváří přiměřené víření vzduchu.

Dalším prvkem zdokonalujícím aerodynamické vlastnosti kabiny je nová sluneční clona, jejíž otevřené konce umožňují, aby vzduch proudil podél bočních stran kabiny, a kromě toho snižují i úroveň aerodynamického hluku.

Nové aerodynamické řešení rohů kabiny a sluneční clony snižuje spotřebu paliva nákladních vozidel Scania řady G a R při stálé rychlosti až o jedno procento.

Mezi další designové úpravy přední části vozu patří vylepšené kombinované světlomety s novými kryty, směrovými LED světly a denními provozními světly. Kromě toho jsou k dispozici i světla typu H4, H7 a xenonová světla, přičemž na evropském trhu je typ H7 součástí standardní výbavy vozů řady G a R.

Novinkou jsou i koncová LED světla, která svým tvarem kopírují designové prvky přední části. Podle materiálu společnosti Scania mají zaručit úsporu 30 litrů paliva ročně.

Video

Pohodlnější i praktičtější

V interiéru mají vozidla Scania Streamline nová sedadla značky Recaro, která mají nabízet dokonalou kombinaci praktičnosti a komfortu. Sedadla jsou stavitelná ve všech směrech a dodávají se s funkcí dvoufázové ventilace.

Součástí vylepšení kabiny je nové čalounění a tlumenější barvy v interiéru, jejichž úkolem je vytvořit klidnější atmosféru v oblasti na spaní. V případě spací kabiny typu R je standardem roztahovací lůžko, u nějž lze nastavovat šířku od 730 do 900 mm, přičemž toto nastavení slouží také k přizpůsobení tvrdosti matrace.

K dalším novinkám patří radiopřijímač s navigací, rozhraní Bluetooth a připojení prostřednictvím USB konektoru. Obrazovka na palubní desce slouží k zobrazení informací z navigace a audiosystému, ale zároveň se na ni může přenášet obraz až ze šesti kamer.

Pneumatické pérování od nynějška disponuje elektronickým systémem ovládání výšky. Na novém dálkovém ovladači se nacházejí čtyři paměťová tlačítka. K dispozici jsou dva stupně výkonu – základní a rychlý. Rychlý stupeň je ideální v situacích, které vyžadují časté nastavování pneumatického pérování.

Další novinkou je funkce přenosu zatížení. Zatížení se přenáší mezi nápravami třínápravového podvozku. Jde o dvoustupňový proces. Zatížení se přenáší nejprve Ze zvedací nápravy na hnací dvojnápravy podvozku, a pak mezi samotnými hnacími Nápravami podvozku, výsledkem čehož je vyšší trakční síla.

Motory Euro 6

Společně s novým provedením Streamline představila společnost Scania i nové motory Euro 6, které mají podobně jako propracovaná aerodynamika přispět ke snížení spotřeby paliva.

Šestiválcová verze s výkonem 302 kW využívá k plnění Euro 6 pouze technologii SCR. Druhá generace motorů s výkonem 331 kW a 361 kW, splňujících emisní normu Euro 6, přináší úsporu paliva až o 2 procenta.Novinkou mezi pohonnými jednotkami jsou i motory V8 Euro 6 s výkony 383 kW a 427 kW.

Zákazníci společnosti Scania mohou v současnosti vybírat z devíti výkonových úrovní motorů Euro 6 od devítilitrového motor se 184 kW až po vrcholný V8 s výkonem 427 kW. Paleta pohonných jednotek se má nadále rozšiřovat a kromě konvečních verzí nabízí Scania i dva plynové motory s možností přestavby na bioplyn, stlačený zemní plyn (CNG) nebo zkapalněný zemní plyn LNG.

Standardem pro vozidla Scania Streamline je automatizovaná převodovka Scania Opticruise s automatickou spojkou a nabídkou až tří výkonnostních režimů, kterou doplňuje inteligentní tempomat Scania Active Prediction. Společně tyto prvky snižují spotřebu paliva o 4 až 5 %.

Spolupracujeme s TipCars.com
Smog zahalil Česko. Podívejte se na nejzajímavější fotky Smog zahalil Česko. Podívejte se na nejzajímavější fotky

Celkem v deseti krajích Česka jsou zhoršené rozptylové…

Stropnický nabírá, rád by měl přes 30 tisíc vojáků Stropnický nabírá, rád by měl přes 30 tisíc vojáků

Ministerstvo obrany letos počítá s navýšením počtu vojáků…

Chorvatská vláda chce získat zpět kontrolu nad rafineriemi Chorvatská vláda chce získat zpět kontrolu nad rafineriemi

Chorvatské rafinerie kontroluje maďarská petrochemická…

Trumpa rozlítily prázdné plochy na inauguraci, obvinil média z manipulace Trumpa rozlítily prázdné plochy na inauguraci, obvinil média z manipulace

Americký prezident Donald Trump a poté také mluvčí Bílého…

 
Zdroj: Scania
 


reklama


reklama


Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Mazda bude mít už příští rok benzinový motor bez svíček Mazda bude mít už příští rok benzinový motor bez svíček

Japonská automobilka chce pro spalování benzinu využívat…

Rekordman z hliníku ukrývá 340 koňských sil. Nyní je na prodej Rekordman z hliníku ukrývá 340 koňských sil. Nyní je na prodej

Automobil z roku 1952 je skutečným unikátem a nyní může…

 






 
Mercedes-Benz C291 (1991): Prototyp s plochým dvanáctiválcem a neskutečným zvukem

Mercedes C291 (1991): Prototyp s plochým dvanáctiválcem a neskutečným zvukem

Dnes 19:29

Mercedes-Benz C291 - prototypy skupiny C, skrývá zajímavou techniku a má úžasný zvuk!




Blesk.cz

Dva Češi zemřeli pod lavinou v Rakousku. Překvapila je na vyznačené trase

Dva Češi zemřeli pod lavinou v Rakousku. Překvapila…

Dva Češi dnes přišli o život pod lavinou v horském středisku Wildgerlostal u Krimmlu v rakouském Salcbursku. Pod…

Taky jsem měl háro, ozval se ministr Chvojka. A nejsou se Škromachem jediní

Taky jsem měl háro, ozval se ministr Chvojka. A…

Politici se nerodí v kvádru s kravatou a taky si zažili svá divoká léta jako všichni ostatní. Rádi to pak dávají…

 

iSport.cz

Konaté se hlásí o místo! V přípravě boduje a ve Spartě se dere do sestavy

Konaté se hlásí o místo! V přípravě boduje a ve…

Jsem zpátky a musíte se mnou počítat! Tiémoko Konaté vyslal sparťanské obci jasný vzkaz. V sobotní přípravě s…

SESTŘIHY: Leicester znovu padl. Arsenal spasila penalta, Chelsea slaví

SESTŘIHY: Leicester znovu padl. Arsenal spasila…

Fotbalisté mistrovského Leicesteru se topí v krizi. Na hřišti Southamptonu prohráli 0:3 a ztratili body v šestém…

 

Reflex.cz

Vadí mi nálepkování lidí s opačnými názory. Václav Klaus ml. otevřel Centrum pro občanské svobody

Vadí mi nálepkování lidí s opačnými názory. Václav…

Pravicový think tank Centrum pro občanské svobody včera v pražském hotelu Don Giovanni oficiálně otevřel Václav…

Pelikán jako inkvizitor a kádrovák aneb Kdo ohrožuje právní stát

Pelikán jako inkvizitor a kádrovák aneb Kdo ohrožuje…

Jakékoli prokázané zasahování do nezávislého rozhodování soudu by měl stát bez milosti a exemplárně postihovat.…

 
 
reklama