reklama


Pouhý rok poté, co Seat na autosalonu v Ženevě představil zajímavý sportovní prototyp Bolero, se španělská automobilka letos v březnu do Ženevy vrátila, aby se pochlubila novou studií supersportovního vozu Formula. Dvoumístný otevřený model se jízdními vlastnostmi a výkony vyrovná okruhovým závodním vozům, jeho výbava a ovládání však počítají i s běžným využíváním v normálním silničním provozu.

Atraktivní prototyp Formula je dílem evropského designerského centra, sídlícího v Sitges u Barcelony. Toto studio vlastní a využívají automobilky Seat, Audi a Volkswagen.

Jízdní vlastnosti prototypu Formula jasně dokládají, že toto jméno nebylo zvoleno náhodně. Dvoulitrový zážehový čtyřválec s přeplňováním turbodmychadlem, umístěný uprostřed hliníkového skeletu, je vybaven pětiventilovou technikou. Maximální výkon motoru 177 kW (240 k) stačí konceptu Formula k dosažení rychlosti 235 km/h. Velký točivý moment motoru 295 Nm, dosažitelný v rozmezí 2100 až 4800 ot/min, má největší zásluhu na doslova raketovém zrychlení z klidu na 100 km/h během 4,8 s (Nové BMW M5 - 5,3 s.)!

Přeplňovaný motor přenáší svůj výkon na přední kola prostřednictvím sekvenční šestistupňové převodovky Sportronic, která je odvozena od převodovky úspěšného soutěžního vozu Cordoba WRC. Řidič může volit dvojí ovládání převodovky: Buď prostřednictvím krátké řadicí páky na středové rouře skeletu, nebo pomocí dvou malých páček těsně pod věncem volantu.

Zavěšení kol 394 cm dlouhého prototypu vychází z techniky, používané ve formuli 1. Působivé jsou především horizontálně umístěné tlumiče zavěšení předních kol Penske, hrdě vystavené na obdiv ve výřezu přední kapoty. Seat Formula obouvá na své šestipaprskové ráfky z lehkých slitin rozměru 7,5 J x 20 dvacetipalcové nízkoprofilové pneumatiky (205/45 R20 vpředu, 255/35 R20 vzadu)!

Cílem konstruktérů studie Formula bylo vytvořit co nejtužší a zároveň nejlehčí karoserii. To se podařilo především díky využití hliníku při stavbě jeho rámu. Hojné zastoupení v nosných strukturách i povrchových dílech mají také kompozitní materiály a plasty. Díky tomu činí pohotovostní hmotnost vozu jen 900 kg. Zajímavým technickým detailem je zadní aerodynamické křídlo, které se samočinně vyklápí ze svého uložení v zádi vozu při překročení rychlosti jízdy 50 km/h. Vyvolaný aerodynamický přítlak má zlepšit držení vozu na silnici.

Interiér konceptu Formula je spartánsky strohý, jeho dva pasažéři však rozhodně netrpí nepohodlím. Výrazně tvarované anatomické sedačky jsou příjemné jak na pohled, tak při sportovní jízdě, kdy se postarají o dokonalé držení těla. Možnosti praktického využití vozu zvyšuje i kompaktní klimatizační jednotka. Pod kapotou studie Formula se ukrývá zavazadlový prostor o objemu 100 l.

Technické údaje
motorpřeplňovaný čtyřválec 2,05 ventilů na válec
nejvyšší výkon177 kW / 5800 ot/min
nejvyšší točivý moment295 Nm / 2100-4800 ot/min
Rozměry
délka3943 mm
šířka1758 mm
výška1152 mm
rozvor2523 mm
Hmotnosti
celková hmotnost:900 kg
z toho vpředu360 kg
z toho vzadu540 kg
nosnost300 kg
Pneu
přední205/45 R20
zadní255/35 R20
Výkony
Nejvyšší rychlost235 km/h
0-100 km/h4,8 s
Oznámkuj dealera
Hyundai zaparkovala s kampaní v Podolí Hyundai zaparkovala s kampaní v Podolí

Společnost Hyundai spustila novou kampaň, v níž rozdává…

Českého lva bude moderovat Banášová Českého lva bude moderovat Banášová

24. ročník Českého lva, výročních cen České filmové a…

Z čínské CEFC na Pražský hrad. Forejta nahradí Sklenář Z čínské CEFC na Pražský hrad. Forejta nahradí Sklenář

Dlouholetý šéf hradního protokolu Miroslav Sklenář se…

 
 



reklama


reklama


Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Zlatá éra rally skončila před 30 lety. Monstra skupiny B zabila moc lidí Zlatá éra rally skončila před 30 lety. Monstra skupiny B zabila moc lidí

Skupina B je považována za nejatraktivnější období…

Do konce desetiletí by mohl z Tatry opět vyjet nový osobní vůz Do konce desetiletí by mohl z Tatry opět vyjet nový osobní vůz

Automobilka Tatra se podle týdeníku Ekonom vrací k…

 






 
Šéf Seatu: Můžeme být lepší než Škoda!

Šéf Seatu: Můžeme být lepší než Škoda!

Dnes 13:50

Seat věří, že po masivní koncernové investici půjde kupředu lépe, než jeho ambiciózní česká sestra.




Blesk.cz

Exšéf BIS Lang povede Národní úřad pro bezpečnost. Navrátila čeká boj s hackery

Exšéf BIS Lang povede Národní úřad pro bezpečnost.…

Ředitelem Národního bezpečnostního úřadu (NBÚ) se má stát bývalý šéf Bezpečnostní informační služby (BIS) Jiří…

Exministr pro rozpočet podváděl na daních a pral peníze. Do vězení jde i s ženou

Exministr pro rozpočet podváděl na daních a pral…

Francouzský soud ve čtvrtek poslal na tři roky do vězení bývalého ministra pro rozpočet Jéroma Cahuzaka za…

 

iSport.cz

Gerrardův bratranec oslnil Anglii. Válí za City a hattrickem zničil Brazílii

Gerrardův bratranec oslnil Anglii. Válí za City a…

Jeden Gerrard odešel do důchodu a další přichází na scénu. Řeč je o patnáctiletém Bobbym Duncanovi. Bratranci…

Holoubek zůstane trenérem Sparty! Vrba odmítl, klub to brzy potvrdí

Holoubek zůstane trenérem Sparty! Vrba odmítl, klub…

Ani Jindřich Trpišovský, ani Pavel Vrba, vše zůstane tak, jak to už přes dva měsíce funguje. Stejně jako dnes v…

 

Reflex.cz

Forejta nahradí Sklenář, na Hrad přichází z čínské společnosti CEFC

Forejta nahradí Sklenář, na Hrad přichází z čínské…

Dlouholetý šéf hradního protokolu Miroslav Sklenář se vrátil na Pražský hrad. Byl dnes pověřen vedením odboru…

10 míst, která lidé nejčastěji fotí na Instagram

10 míst, která lidé nejčastěji fotí na Instagram

Svět sociálních sítí nikdy nespí. O Instagramu, síti, která je určena na přidávání fotografií, jež jsou…

 
 
reklama