SEAT Ibiza 1,4 16V po 100.000 km: Auto Bild dává jedničku
Německý Auto Bild provádí známé testy na 100 tisíc kilometrů od roku 2000. Ostře žlutý SEAT Ibiza s motorem 1,4 16V (63 kW) byl 77. záznamem v tabulce trvanlivosti. Získal pouze dva trestné body a to mu vyneslo páté místo v žebříčku.
Ibiza je nejlépe hodnoceným malým autem a také je nejlepší mezi evropskými neprémiovými vozy. Úspěšnější byly už jen BMW 130i, Mazdy 5 a 6 a Toyota Prius.
Konkurence ztrácí – Honda Jazz 1,4 a Renault Clio 1,4 si vysloužily 12 bodů a celkově 21. místo. Jinak se vozy segmentu B v testech často neobjevují, vedou si ale ještě hůř. Příkladem budiž Ford Fusion s 30 trestnými body nebo VW Polo 4. generace, které se s 56 body řadí na celkově předposlední příčku.
Jaké problémy potrápily redaktory Auto Bildu? Ve 47 tisících km byl na záruku vyměněn kryt řadicí páky a utěsnění kliky dveří. V rámci svolávací akce byl bezplatně vyměněn kostřící kabel. Jediný mimořádný výdaj byl spojen s výměnou prasklé žárovky osvětlení registrační značky (110 Kč) po 88 tisících km.
Na konci testu Auto Bild naměřil spotřebu 6,4 l/100 km. Po absolvování 103.445 km se Ibiza vrátila do továrny SEATu v Martorellu, kde proběhla již tradiční demontáž a inspekce opotřebení dílů pod dohledem techniků Auto Bildu a expertů z Dekry.
Více podrobnosti naleznete v aktuálním Auto Tipu (15/2011), který můžete objednat přes formulář na stránkách Auto tipu nebo zakoupit na stáncích.