SEAT Ibiza 2011: Nové motory 1,2 TSI (77 kW), 1,2 TDI (55 kW) a sedmistupňová převodovka DSG

SEAT Ibiza 2011: Nové motory 1,2 TSI (77 kW), 1,2 TDI (55 kW) a sedmistupňová převodovka DSG

 
 

SEAT přichystal pro modelový rok 2011 změny v malé řadě Ibiza. Přibyly nové koncernové motory a sedmistupňová dvouspojková převodovka DSG.

Na vzhledu Ibizy se zatím nezměnilo nic, přece jen je na trhu příliš krátce, zhruba dva roky. Nejdůležitějšími technickými novinkami jsou agregáty 1,2 TDI CR a 1,2 TSI ve verzích Ecomotive, které jsou vybaveny funkcí start-stop.

Začněme malým tříválcovým turbodieselem se vstřikováním common-rail. Ten poskytuje 55 kW a 185 Nm. Bezesporu zajímavější než výkony je kombinovaná spotřeba 3,4 l/100 km, Ibiza je tak pouze o deci žíznivější než Polo s totožnou pohonnou jednotkou pod kapotou.

V populárním španělském voze se objevuje dále přeplňovaný zážehový čtyřválec 1,2 TSI se 77 kW (105 k) a 175 Nm, který nahrazuje stejně výkonnou atmosférickou šestnáctistovku. Jeho točivý moment je k dispozici v širokém rozsahu otáček 1550-4100 min-1.

Kromě pětistupňové přímo řazené převodovky může zákazník zvolit i sedmistupňovou dvouspojkovou převodovku DSG. S tou sice motor spotřebuje o něco více benzinu, ale vůz dle údajů automobilky lépe zrychluje.

SEAT Ibiza 2011 – nové motory
Motor1,2 TDI CR Ecomotive1,2 TSI Ecomotive1,2 TSI Ecomotive
Převodovka5M5M7DSG
Zdvihový objem [cm3]119911971197
Válce/ventily3/44/24/2
Největší výkon [kW/min-1]55/400077/500077/5000
Největší toč. mom. [Nm/min-1]180/1500-3450175/1550-4100175/1550-4100
Max. rychlost [km/h]168190190
Zrychlení 0-100 km/h [s]13,99,89,7
Kombinovaná spotřeba [l/100 km]3,45,15,3
Pohotovostní hmotnost [kg]107510201040

Na českém trhu je Ibiza Ecomotive k mání zatím jen se starším srdcem 1,4 TDI/59 kW, který 1,2 TDI nahradí.

V nabídce pro Ibizu 2011 zůstává atmosférický motor 1,4 16V (63 kW), který byl u konkurenční Škody Fabia nahrazen méně výkonnou verzí motoru 1,2 TSI se 63 kW.

Na vrcholu nabídky Ibizy jsou verze FR a Cupra. Unikátem ve třídě malých vozů je zejména motor 2,0 TDI CR (105 kW) pod kapotou Ibizy FR.

Spolupracujeme s TipCars.com
Amazon kupuje největší arabský eshop Souq.com Amazon kupuje největší arabský eshop Souq.com

Americký internetový prodejce Amazon se dohodl na koupi…

Volkswagen vydá dluhopisy za pět miliard eur, poprvé od vypuknutí emisního skandálu Volkswagen vydá dluhopisy za pět miliard eur, poprvé od vypuknutí emisního skandálu

Německá automobilka Volkswagen chystá na čtvrtek dlouho…

VIDEO: Barevné. Unikátní snímek zachycuje bitvu o Stalingrad VIDEO: Barevné. Unikátní snímek zachycuje bitvu o Stalingrad

Obrázků a dokumentů z legendární bitvy druhé světové…

Nové město v poušti má upevnit vládu Maroka nad Západní Saharou Nové město v poušti má upevnit vládu Maroka nad Západní Saharou

Na pásu pouště, který vybíhá ze Sahary do Atlantiku,…

 
 

Přidat názorDiskuse: SEAT Ibiza 2011: Nové motory 1,2 TSI (77…







Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Zničili jsme pneumatiku a vydali se na cestu. Test nového výrobku Bridgestone Zničili jsme pneumatiku a vydali se na cestu. Test nového výrobku Bridgestone

Nový typ pneumatiky umožní motoristům ujet i po velkém…

Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění…

 




Seat Ibiza 1.0 TSI vs. Škoda Fabia 1.2 TSI – Jsou tři lepší než čtyři? Seat Ibiza 1.0 TSI vs. Škoda Fabia 1.2 TSI – Jsou tři lepší než čtyři?

Motory obou našich soků mají výkon 81 kW, liší se však…

Seat Ibiza Cupra: Síla upsizingu (+video) Seat Ibiza Cupra: Síla upsizingu (+video)

Vydali jsme se do španělské Barcelony vyzkoušet si…

 



 
Tesla a její Autopilot: Proč je pořád nepoužitelný?

Tesla a její Autopilot: Proč je pořád nepoužitelný?

Včera

Není to tak dávno, co se media a internet hemžily články či videi s vozem Tesla model S a jeho autonomním systémem řízení Autopilot. Tragická nehoda z května 2016 však dohnala tvůrce se nad celou věcí zamyslet. Jak to celé zatím vypadá?




Blesk.cz

Obrazy za 2,5 miliardy se vrátily do muzea. 14 let ležely na záchodě mafiánského sídla

Obrazy za 2,5 miliardy se vrátily do muzea. 14 let…

Dva obrazy Vincenta Van Gogha v celkové hodnotě kolem 100 milionů dolarů (2,5 miliardy Kč), ukradené před 14…

Lidl se otevřel stravenkám: Už nebudou jen pro jejich zaměstnance

Lidl se otevřel stravenkám: Už nebudou jen pro…

Diskont Lidl se dává do obchodu se stravenkami. Ty původně nabídl svým 8000 zaměstnancům, nyní je začne nabízet…

 

iSport.cz

Německo porazilo Podolskiho gólem Anglii, Skotsko jen remizovalo s Kanadou

Německo porazilo Podolskiho gólem Anglii, Skotsko…

Fotbalisté Německa v domácí přípravě porazili 1:0 Anglii. Soupeři českého týmu v kvalifikaci o postup na…

VIDEO: Česko - Litva 3:0. Góly dali Hořava, Krmenčík a debutant Jankto

VIDEO: Česko - Litva 3:0. Góly dali Hořava, Krmenčík…

Po bídném prvním poločase přišla konečně gólová smršť. Trenér české reprezentace Karel Jarolím vyměnil o…

 

Reflex.cz

Krutost první světové války. Podívejte se, jak zachytili fotografové události na bojištích

Krutost první světové války. Podívejte se, jak…

Před sto lety probíhala 1. světová válka. Velká část bitev se odehrávala v zákopech, od bojů minulých století se…

Socialisté nahánějí voliče do Babišovy náruče

Socialisté nahánějí voliče do Babišovy náruče

Vladimír Špidla, šéf premiérových poradců, znovu hájil – tentokrát v rozhovoru pro Info.cz - záměr ČSSD zavést…