Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

SEAT Ibiza 2011: Nové motory 1,2 TSI (77 kW), 1,2 TDI (55 kW) a sedmistupňová převodovka DSG

Aleš Dragoun
Diskuze (34)
SEAT přichystal pro modelový rok 2011 změny v malé řadě Ibiza. Přibyly nové koncernové motory a sedmistupňová dvouspojková převodovka DSG.

Na vzhledu Ibizy se zatím nezměnilo nic, přece jen je na trhu příliš krátce, zhruba dva roky. Nejdůležitějšími technickými novinkami jsou agregáty 1,2 TDI CR a 1,2 TSI ve verzích Ecomotive, které jsou vybaveny funkcí start-stop.

Začněme malým tříválcovým turbodieselem se vstřikováním common-rail. Ten poskytuje 55 kW a 185 Nm. Bezesporu zajímavější než výkony je kombinovaná spotřeba 3,4 l/100 km, Ibiza je tak pouze o deci žíznivější než Polo s totožnou pohonnou jednotkou pod kapotou.

V populárním španělském voze se objevuje dále přeplňovaný zážehový čtyřválec 1,2 TSI se 77 kW (105 k) a 175 Nm, který nahrazuje stejně výkonnou atmosférickou šestnáctistovku. Jeho točivý moment je k dispozici v širokém rozsahu otáček 1550-4100 min-1.

Kromě pětistupňové přímo řazené převodovky může zákazník zvolit i sedmistupňovou dvouspojkovou převodovku DSG. S tou sice motor spotřebuje o něco více benzinu, ale vůz dle údajů automobilky lépe zrychluje.

SEAT Ibiza 2011 – nové motory
Motor1,2 TDI CR Ecomotive1,2 TSI Ecomotive1,2 TSI Ecomotive
Převodovka5M5M7DSG
Zdvihový objem [cm3]119911971197
Válce/ventily3/44/24/2
Největší výkon [kW/min-1]55/400077/500077/5000
Největší toč. mom. [Nm/min-1]180/1500-3450175/1550-4100175/1550-4100
Max. rychlost [km/h]168190190
Zrychlení 0-100 km/h [s]13,99,89,7
Kombinovaná spotřeba [l/100 km]3,45,15,3
Pohotovostní hmotnost [kg]107510201040

Na českém trhu je Ibiza Ecomotive k mání zatím jen se starším srdcem 1,4 TDI/59 kW, který 1,2 TDI nahradí.

V nabídce pro Ibizu 2011 zůstává atmosférický motor 1,4 16V (63 kW), který byl u konkurenční Škody Fabia nahrazen méně výkonnou verzí motoru 1,2 TSI se 63 kW.

Na vrcholu nabídky Ibizy jsou verze FR a Cupra. Unikátem ve třídě malých vozů je zejména motor 2,0 TDI CR (105 kW) pod kapotou Ibizy FR.

Aleš Dragoun
Diskuze (34)
Avatar - WinDiesel
24. 5. 2010 19:30
Re: TSI
Ale to kupci malých aut zjevně dělají. Já vlastně nevím, co tu řešíme. >:D >:D
Ty říkáš - málo prostoru pro diesely, já říkám nemnoho prostoru pro diesely v této kategorii. Já ale říkám, že tak to i bylo, to se nijak výrazně nemění.
Ale ještě něco řeknu - odlhlučnění malých vozů je vůbec špatné a platí to i pro benzíny - ty jsou na zabití nahoře, diesely při startu a v nízkých otáčkách.
A zpět k 1,2 TDI, možná by jsi se divil co dokáže commonrail a jeho schopnost vyrovnávat válce mezi sebou - viděl jsem to na Mondeu 2,0 TDCi, běželo na 3 válce a poznalo se to až když se šláplo na plyn.
23. 5. 2010 22:08
Re: TSI
marketing skody moc rad nemam a skodu ako znacku nemusim, aj ked na druhu stranu voci nej nic nemam. K tym porucham sa tazko vyjadruje a spolahlivost ukaze az cas...v blizkom okoli mam dvoch ludi, ktory maju golfa s vykonnejsiou verziou 1.4 tsi, jeden ma hodne cez 100k km a druhy sa prehupol za 200k km. Ten co ma najazdene viac uz nejake poruchy mal,ale Ziadna sa netykala motora. Mimochodom o ziadnej pazravosti nehovoria, priemer maju pod 7/100 (cifra je skutocna, pouzivaju monitorovaci system a tankovacie karty). K dieslom v tejto triede len tolko, ze vo vacsine pripadov su vyrazne horsie odhlucnene (ako porovnatelny benzin) a priplatok je pomerne vysoky. Pokial nenabehas velke mnozstva km, tak navratnost je nulova.
Posledny bod spotreba sucasnych dieslov ako som pisal vyssie uz nie taka uzasna ako je na papiery. Mozem sam porovnat firemny 1.3multijet vo fiate fiorino s viacerymi vozidlami (benzin ,nafta , aj s podobnou stavbou karoserie) a rozdiely sa znizili - v neprospech naftakov.
Zravost kazdeho motora, bez ohladu na spalovane palivo je dana najma medziclankom za volantom. Takze ak s tym tsi pojdes normalne, tak by nemal byt problem so zravostou. Ak zacnes vyuzivat jeho cely potencial, tak to dopadne tak ako pises ty, avsak tento problem sa tyka aj sucasnych dieslov....

PS:male porovnanie z realneho zivota..aj ked dodavky Opel combo 1.3 cdti (multijet od fiatu) a 1.4 16v (myslim, ze to bol originalny motor od opla). Priemerna spotreba nafta 5,6 a benzinak 6,7. Pri rozdiele ceny, ktory bol v case kupy bola navratnost cca 120k km, co je pri beznom firemnom najazde 30k km takmer 4 roky a voz je uctovne odpisany a casto krat caka na predaj. Dynamicke parametre cdti vs. 1.4 16v boli tragediou pre cdti, za studena (cca 10 km) so zimou v kabine ta paradne masiroval hluk od naftaku. Obidve vozidla mne presli rukami a spotreba bola pocitana podla skutocne natankovaneho paliva a nebolo to pocitane podla vyjazdenia jedninej plnej nadrze. Vozidla boli pouzivane robnakym sposobom.
PS1:Nespochybnujem vyznam nafty, ale v vo vozidlach ako fabia, ibiza a spol. si treba dobre poratat navratnost a prilozit k tomu plusy a minusy
Avatar - WinDiesel
23. 5. 2010 20:40
Re: TSI
Je krásné jak věříš škodováckému brainwashingu. Protože jim dieselech jaksepatří narostla konkurence, sází teď na TSI, to je velmi chytrá politika a TSI jistě nejsou špatné.
Žravé ale budou, o tom není žádná, a časem se přidají stejné nemoci, jaké měly turbodiesely, budou odcházet palivové pumpy (do 100 tkm, údaj jednoho výrobce), vstřikovače (1 ks piezovstřikovače stojí až 20000 Kč), turba (jsou malá a zatraceně točí), regulace turba již odchází, do 50 tkm, velice tepelně namáhaná, vyšší otáčky turbobenzínu znamenají výrazně nižší životnost než u turbodieselu... atd...
JÁ BYCH S TSI BYL ZATRACENĚ OPATRNÝ.
Co se týče Fábií, jistě, 10% v dieselu - je to pořád stejné a žádná změna ale ani k horšímu. Co se týče Octávií a Yeti, tam je poměr mezi diesely a benzíny v TSI stále stejný....
A co teprve až přijde sen všech taxikářů... Superb 1,6 TDI (již na podzim).
Mimochodem, po testech 1,2TDI se novináři vzáceně shodují na dobré kultivovanosti motoru.

Víš, není to tak dávno, co automagazíny a servery psaly o soumraku dieselů (nechaly se ošálit šrotovným v německu, kdy se kupovaly převážně levné benzíny) .... ale všechno je zpátky, levné benzíny se již nekupují a zase se kupují diesely, které mají zase v EU přes 50% a v ČR přes 40%, a to i přes to, že v ČR není taková kupní síla jako v EU15 (diesely jsou výrazně dražší...)
22. 5. 2010 21:43
Re: TSI
skoda predava cez 50% naftakov - ok ale zrejme nie vo fabiach. Hlavnymi motorizaciami v tejto kategorii su zakladne htp. Cenovy rozdiel medzi 1.2 tsi 63kw a 1.6 tdi 66kw je na svk cca 2500 €, co je velmi vela a pokial to vozidlo nebude lietat vo firme s najazdom aspon 30.000 za rok, tak navratnost je nulova. 1.2 tdi asi moc nebude konkurenciou pre slabsi tsi (neviem aka bude cena), pretoze v zrychleni 0-100 prehrava slabsia 1.6 tdi so slabsim tsi, ale toto je iba dohad.K spotrebe len toto

[odkaz]

kde je uvedena spotreba pocas testu 6,4 l/100km a 7,8 pri dynamickej jazde. Predpokladam, ze pri pokuse o dynamicku s tdi sa dostaneme na 6,5 - 7 l/100 km.
Nespochybnujem rozdiel v spotrebe v neprospech benzinu, ale casy "uspornych" naftakov su uz davno za nami
;-) ;-)
PS: je iba tazke odhadnut aky bude 1.2.tdi, ale kulturou chodu to bude na mile vzdialene co len zakladnym benzinovym trojvalcom. Ceny motorov som na strankach seatu nenasiel, preto so zobral ceny od skody, predpokladam, ze rozdiely budu podobne
Avatar - WinDiesel
22. 5. 2010 18:30
Re: TSI
Jasně, TDI CR je citlivější na způsob jízdy než prosté TDI nebo TDI PD. Ale pořád zdaleka ne tak, jako turbobenzín, zvláště hodně malý. Uvidíme... A kromě 1,6 TDI je tu ještě 1,2 TDI - to bude stát proti 1,2 TSI 63 kW. zatím je tu spíše velký cenový rozdíl. Češi ale stále TDI věří a je to znát, Škoda prodává přes 50% v dieselu. A nástup TSI to nijak nezměnil. Dokonce se prodej dieselů TDI u Škody ještě zvýšil.