Šéf Seatu: Můžeme být lepší než Škoda!
Volkswagen rozhodně nikdy nelitoval, že koupil českou automobilku Škoda, snad s výjimkou občasného excesu, to když se v Mladé Boleslavi povedlo udělat lepší auto, než ve Wolfsburgu. Škodovka roste a přináší do koncernové kasičky velmi slušné peníze. To se ale nedá říci o španělském Seatu, jenž je naopak už desítky let "problémové dítě" koncernu a nebýt utkvělé představy Piëcha, že z něj udělá druhou Alfu Romeo, už by nejspíš neexistoval nebo by byl součástí úplně jiného uskupení.
Ale Seat zachránil mimořádně povedený současný leon, jenž ukázal, že tahle značka také může být úspěšná, navíc lze předpokládat, že tímto autem inspirované SUV Ateca bude podobně úspěšné a Volkswagen dává Seatu (už zase) další šanci. Do automobilky od roku 2015 tečou nové peníze, přičemž kohoutek se má uzavřít po dosažení sumy 3,3 miliardy euro. Manažeři Seatu tak (pro jistotu) hovoří přímo o (dalším) restartu značky.
Šéf britského zastoupení Seatu v rozhovoru pro Autocar vyjádřil přesvědčení, že poté, co Škoda během krátké doby předvedla, že špatná image z éry před čtvrtstoletím není na překážku současným milionovým prodejům, teď čeká prudký růst i španělskou značku, která má nyní mnohem lepší startovací pozici, než Škoda tehdy. Předpokládá, že růst Seatu bude výrazně rychlejší, než v případě mladoboleslavské značky, což je ale s ohledem na aktuální situaci u obou značek naprosto logické.
Seat staví na leonu a atece, ale už koncem příštího roku přibude ještě malé SUV Arona. V létě 2017 se objeví také nová generace ibizy, ta by také měla vycházet ze zkušeností Seatu s leonem. Jak známo, Seat nebude vyrábět klon kodiaqu, i tak by však v následujících letech prudce růst, přinášet koncernu zisk a potvrdit tak, že dát mu další šanci bylo správné rozhodnutí.