Seat potvrdil příchod SUV v roce 2016
Segment SUV je mezi zákazníky velice oblíbený, jen v Evropě se takových aut prodá asi milion ročně, a tak není velkým divem, že sem míří i značka Seat. Svého prvního zástupce v tomto oblíbeném segmentu začne španělská automobilka prodávat za dva roky.
Výrobce potvrdil, že na kompaktním SUV pracuje jeho designové a vývojové oddělení už takřka dva roky. Příchod takového automobilu již dokonce naznačily dva koncepty – Tribu (představený v roce 2007) a IBX (2011). Právě u IBX se hojně hovořilo o tom, že ukazuje křivky budoucího sériového auta.
Úkolem kompaktního SUV bude zvýšit prodeje a zisk značky, která se léta potýká s problémy, třeba loni ale prodeje Seatu vzrostly o více než 10 procent. „SUV je důležitým pilířem v budoucí podnikové strategii a je významným krokem vpřed na cestě k dosažení udržitelné ziskovosti pro společnost,“ říká předseda představenstva Seatu Jürgen Stackmann.
Představitelé Seatu zatím neupřesnili, kde se nové SUV bude vyrábět. Německý magazín Automobilwoche ale na základě dobře informovaných (ale nejmenovaných) zdrojů tvrdí, že se o výrobu chystaného SUV postará český závod automobilky Škoda v Kvasinách. V této továrně se bude vyrábět nové SUV mladoboleslavské značky, zatím známé pod označením Snowman.
Pro výrobu SUV od Seatu v Kvasinách hovoří nižší výrobní náklady, proti zase fakt, že Škoda již v Mladé Boleslavi vyrábí liftback Toledo, zatímco Seat žádný model mladoboleslavské značky nevyrábí. Právě u Snowmanu se rozhodovalo o tom, zde se nebude vyrábět ve španělském Martorellu.
Úkolem Seatu pro následující roky je zvýšit své prodeje. Dřívější šéf Seatu James Muir loni uvedl, že pokud automobilka nechce přestat existovat, musí zvýšit své prodeje na 640.000 aut ročně. Loni značka podle své ročenky předala zákazníkům 355.004 aut. Na přelomu tisíciletí ale Seat třeba prodával přes 500.000 aut ročně.
Prodejům zatím výrazně pomáhá třetí generace kompaktního Leonu, který je poprvé k dispozici také ve formě kombi. Další zvýšení prodejů by vedle chystaného SUV mohla zajistit lokální výroba v Číně, kam Seat svá auta zatím pouze dováží, což zvyšuje jejich zdejší ceny.