Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Seat potvrdil příchod SUV v roce 2016

David Bureš
Diskuze (11)
O SUV španělské značky Seat se spekulovalo již delší dobu. Nyní je oficiálně potvrzené, patrně se stane sourozencem druhé generace Škody Yeti.

Segment SUV je mezi zákazníky velice oblíbený, jen v Evropě se takových aut prodá asi milion ročně, a tak není velkým divem, že sem míří i značka Seat. Svého prvního zástupce v tomto oblíbeném segmentu začne španělská automobilka prodávat za dva roky.

Výrobce potvrdil, že na kompaktním SUV pracuje jeho designové a vývojové oddělení už takřka dva roky. Příchod takového automobilu již dokonce naznačily dva koncepty – Tribu (představený v roce 2007) a IBX (2011). Právě u IBX se hojně hovořilo o tom, že ukazuje křivky budoucího sériového auta.

Úkolem kompaktního SUV bude zvýšit prodeje a zisk značky, která se léta potýká s problémy, třeba loni ale prodeje Seatu vzrostly o více než 10 procent. „SUV je důležitým pilířem v budoucí podnikové strategii a je významným krokem vpřed na cestě k dosažení udržitelné ziskovosti pro společnost,“ říká předseda představenstva Seatu Jürgen Stackmann.

Představitelé Seatu zatím neupřesnili, kde se nové SUV bude vyrábět. Německý magazín Automobilwoche ale na základě dobře informovaných (ale nejmenovaných) zdrojů tvrdí, že se o výrobu chystaného SUV postará český závod automobilky Škoda v Kvasinách. V této továrně se bude vyrábět nové SUV mladoboleslavské značky, zatím známé pod označením Snowman.

Pro výrobu SUV od Seatu v Kvasinách hovoří nižší výrobní náklady, proti zase fakt, že Škoda již v Mladé Boleslavi vyrábí liftback Toledo, zatímco Seat žádný model mladoboleslavské značky nevyrábí. Právě u Snowmanu se rozhodovalo o tom, zde se nebude vyrábět ve španělském Martorellu.

Úkolem Seatu pro následující roky je zvýšit své prodeje. Dřívější šéf Seatu James Muir loni uvedl, že pokud automobilka nechce přestat existovat, musí zvýšit své prodeje na 640.000 aut ročně. Loni značka podle své ročenky předala zákazníkům 355.004 aut. Na přelomu tisíciletí ale Seat třeba prodával přes 500.000 aut ročně.

Prodejům zatím výrazně pomáhá třetí generace kompaktního Leonu, který je poprvé k dispozici také ve formě kombi. Další zvýšení prodejů by vedle chystaného SUV mohla zajistit lokální výroba v Číně, kam Seat svá auta zatím pouze dováží, což zvyšuje jejich zdejší ceny.

David Bureš
Diskuze (11)
Avatar - Jaros71
27. 3. 2014 22:52
Seat a SUV
Už tady mělo být!

A je otázkou , zda bude dvojčetem nového YETI , nebo nového většího Snowmana..
Nebo budou obě?

SUV je cesta k zisku..i pro Seat!
Avatar - dolfi
27. 3. 2014 18:47
vypadá to jako Hyundai
;-)
Avatar - twistedTSD
27. 3. 2014 17:34
Re: Spíš by pomohlo
No, oživil, ale jakým způsobem...

O tom SUV jsem tuším někde četl, že bylo odsunuto kvůli výrobní kapacitě pro Q3.
27. 3. 2014 15:37
Re: Spíš by pomohlo
Jak píšeš, tento trend je téměř u všech automobilek. Nové suv od SEATu vyjede s novým designem, který se bude lišit od současného Leonu.
27. 3. 2014 15:32
Re: Spíš by pomohlo
Ja si niesom istý tým jednotným rukopisom dizajnu naprieč všetkými modelmi. Keď ľudí omrzí, nebude v * kompletne celá značka?
Ale tento trend je viac-menej vidieť pri viacerých automobilkách.