Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

SEAT směřuje na čínský trh. Je to poslední šance?

Seat
Seat
Seat
Seat
24 Fotogalerie
Ztrátová španělská značka se pokusí zvrátit ekonomické výsledky expanzí na čínském trhu.

SEAT je jedinou velkou značkou, která dosud nemá v Číně své zastoupení. Letos by se to mohlo změnit. Premiérově se její modely představí na autosalonu v Šanghaji.

Podle zprávy poradenské firmy IHS Global Insight se automobilka chystá nejprve dodávat vozy na čínský trh importem ze Španělska. Výroba přímo v Číně bude situována v závodě Foshan, ale nezačne dříve než v roce 2013.

Španělskému SEATu zůstává existenční závislost na modelu Ibiza. Nová generace oživila výrazně zájem o MPV Alhambra, v plusu je ale i výroba Altey, Leónu a dokonce i Exea.

Růst výroby, dodávek zákazníkům i obratu ale nedokázal nic víc než jen o 8 % zmírnit ztrátu. V roce 2009 SEAT prodělal 339 milionů euro, loni to bylo 311 milionů. V přepočtu to představuje zhruba 23 tisíc korun na každé prodané auto.

Podle IHS Global Insight musí nově uvedené modely společně se vstupem na čínský trh přinést požadovaný obrat v hospodaření. V opačném případě prý hrozí ukončení aktivit této značky kolem roku 2015.

SEAT - počet vyrobených aut podle modelových řad
model/rok20102009200820072006
Ibiza189 083173 715192 470172 206183 848
Leon79 46266 36896 761120 630126 511
Altea/Toledo43 35133 36260 25476 12166 901
Exeo23 10822 981369--
Alhambra10 0236 21510 28214 24214 352
Cordoba-4 86120 43929 74731 058
celkem SEAT345 027307 502380 575412 946422 670