SEAT směřuje na čínský trh. Je to poslední šance?
SEAT je jedinou velkou značkou, která dosud nemá v Číně své zastoupení. Letos by se to mohlo změnit. Premiérově se její modely představí na autosalonu v Šanghaji.
Podle zprávy poradenské firmy IHS Global Insight se automobilka chystá nejprve dodávat vozy na čínský trh importem ze Španělska. Výroba přímo v Číně bude situována v závodě Foshan, ale nezačne dříve než v roce 2013.
Španělskému SEATu zůstává existenční závislost na modelu Ibiza. Nová generace oživila výrazně zájem o MPV Alhambra, v plusu je ale i výroba Altey, Leónu a dokonce i Exea.
Růst výroby, dodávek zákazníkům i obratu ale nedokázal nic víc než jen o 8 % zmírnit ztrátu. V roce 2009 SEAT prodělal 339 milionů euro, loni to bylo 311 milionů. V přepočtu to představuje zhruba 23 tisíc korun na každé prodané auto.
Podle IHS Global Insight musí nově uvedené modely společně se vstupem na čínský trh přinést požadovaný obrat v hospodaření. V opačném případě prý hrozí ukončení aktivit této značky kolem roku 2015.
SEAT - počet vyrobených aut podle modelových řad | |||||
model/rok | 2010 | 2009 | 2008 | 2007 | 2006 |
Ibiza | 189 083 | 173 715 | 192 470 | 172 206 | 183 848 |
Leon | 79 462 | 66 368 | 96 761 | 120 630 | 126 511 |
Altea/Toledo | 43 351 | 33 362 | 60 254 | 76 121 | 66 901 |
Exeo | 23 108 | 22 981 | 369 | - | - |
Alhambra | 10 023 | 6 215 | 10 282 | 14 242 | 14 352 |
Cordoba | - | 4 861 | 20 439 | 29 747 | 31 058 |
celkem SEAT | 345 027 | 307 502 | 380 575 | 412 946 | 422 670 |