Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Samsung SM7: Nový korejský sedan míří na trh

David Bureš
Diskuze (11)
Nová vlajková loď Samsungu se začne prodávat tento měsíc na domácím korejském trhu.

Renault Samsung Motors začne tento měsíc prodávat na domácím jihokorejském trhu druhou generaci své vlajkové lodi, sedanu SM7. V podobě konceptu se tento vůz objevil na dubnovém autosalonu v Soulu.

Vývoj automobilu, který trval 32 měsíců a stál 270 milionů euro. Podle Samsungu mají pasažéři na zadních sedadlech o 70 mm více prostoru v oblasti kolenou než v předchůdci, v interiéru je rovněž dostatek prostoru pro hlavu a ramena. Samsung také upozorňuje na opěrky hlavy inspirované sedačkami první třídě v letadlech.

Dostatek prostoru je dán tím, že základem Samsungu SM7 je prodloužená platforma Renaultu Latitude, resp. Samsungu SM5. Latitude konstrukčně vychází ze staršího Renaultu Laguna, ze kterého pochází přední část platformy včetně celé přední nápravy (McPherson), a velkých Nissanů, od kterých si půjčuje zadní víceprvkové zavěšení.

SM7 bude nabízen s dvěma motory řady VQ třetí generace z dílny Nissanu, v obou případech se jedná o vidlicové šestiválce. Základem je 2,5litrový motor o výkonu 142 kW (190 k) při 6000 min-1, což je o 15 % více než v předchozí generaci. Vrchol točivého momentu 243 Nm leží v 4400 min-1. Podle Samsungu je spotřeba paliva v tomto případě 9,0 l/100 km.

Větší a silnější jednotka o objemu 3,5 litru nabídne výkon 192 kW (258 k) v 6000 min-1, což je o 20 % více než u minulé generace. Maximální točivý moment je 330 Nm v 4400 min-1. Spotřeba paliva činí 10,4 l/100 km.

Oba motory jsou kombinovány se šestistupňovou automatickou převodovkou s možností řazení pomocí pádel pod volantem. Automobil dále disponuje tlačítkem, které ho přepne do sportovního módu.

Svým vzhledem se sériový Samsung SM7 proti studii liší jen minimálně. Změny se odehrály na přídi, kde byla upravena maska chladiče. Na vrchu dostala mohutnou chromovanou linku, samotnou masku budou v sériové verzi tvořit tři lamely. Novinkou jsou také kulaté mlhové světlomety.

Koncová trojúhelníková světla byla na studii spojena červeným pásem, ten v sériové verzi nahradila chromovaná linka. Lehce upraven je zadní nárazník se čtveřicí koncovek výfuku. Nový tvar mají také kola. Celkově vůz působí luxusněji a usedleji než dubnová, spíše sportovní studie.

Délka nového sedanu se zastavila těsně pod pěti metry (4995 mm), šířka činí 1870 mm a výška 1480 mm. Samsung SM7 stojí na rozvoru dlouhém 2810 mm.

Ceny druhé generace Samsungu SM7 se pohybují mezi 30 a 39 miliony jihokorejských wonů (zhruba od 482 do 626 tisíc korun). V nabídce jsou tři stupně výbavy.

První generace Samsungu SM7 se na jihokorejském trhu prodávala od prosince 2004. Vůz stál na platformě Nissan J31, kterou využívá například Nissan Teana určený pro asijský trh.

David Bureš
Diskuze (11)
9. 8. 2011 00:17
Re: Hm
Me to zas pripomnelo VW a Peugeot. Zevnitr ok, souhlas. Kola jsou trochu tuzing
8. 8. 2011 21:22
Re: tedy
Taky se mi celkem zamlouvá, akorát s tím zadkem si mohli trochu víc pohrát... Jinak ale myslím, že by se to u nás nechytlo, už Renault ve vyšší střední působí tak nějak zvláštně a jít ještě do luxusního segmentu? To by podle mně nedopadlo dobře...
PS: Otázka na redakci - ten interier je jen ilustrační fotka nebo pochází skutečně z SM7, protože mně přijde až příliš stejný s Latitudem?
Avatar - pelikoš
8. 8. 2011 19:31
tedy
řekl bych docela povedené.myslím,že by se to i u nás chytlo...
8. 8. 2011 11:51
Zadok
Skoda priliz masivneho a velmi previsnuteho zadku, lebo ostatok vyzera celkom pekne :-| chcelo by to na kompenzaciu aspon o 2" vacsie kola...
Avatar - Guttalax
8. 8. 2011 11:00
130
;-) Tak nějak mi začínají chybět otáčky při 130km/ h na 6 rychlostní stupeň >:D Korea měla 100letou povodeň,kdoví co za s bude chybět do výroby. Že by pístní kroužky? :-!