Sedmá generace Hondy Accord dorazila na náš trh

Sedmá generace Hondy Accord dorazila na náš trh

 
 
21.3. 2003 Ondřej Šuch

Honda prohlašuje, že s tímto modelem vstupuje do elitní skupiny sportovně luxusních sedanů (a kombíků) střední třídy, takže by jejími konkurenty měly být vozy jako Saab 9-3, Volvo S60, Alfa Romeo 156 a Rover 75.

Japonská automobilka záměrně nejmenuje prestižní německé výrobce, aby předešla nepřiměřeným reakcím. Nejčastěji však bude tento sportovní sedan pravděpodobně srovnáván s obdobně pojatou Mazdou6.

Popravdě řečeno, podobných sebevědomých prohlášení o útoku na elitu třídy bylo ze strany všech možných výrobců v minulosti nepočítaně, dotyčný model však v drtivé většině případů nedokázal vytyčených cílů dosáhnout, o to více jsme byli na nový model zvědaví.

Na první pohled naše oči potěšily atraktivní ostře řezané tvary karoserie, která vypadá dobře nejen z boku a zezadu, ale zejména zepředu. V souvislosti s přídí je třeba zmínit fakt, že Honda byla první značkou, která použila pětiúhelníkový tvar masky chladiče, a tedy nikoliv Mazda, jak se všeobecně myslí. Četné poznámky o tom, že Accord kopíruje Mazdu6 v tomto světle tedy vypadají trochu jinak. Pro zvídavé - bylo to v roce 1996 u modelu Civic a ve stejném roce též u modernizovaného Accordu, přičemž americká divize Hondy, Acura, používala tento prvek údajně ještě o nějaký ten rok dříve. Pokud jde o vzhled, má tedy Accord zcela jistě mezi prémiovými značkami předpoklady k úspěchu. Na jeho dosud bezkonkurenční hodnotě součinitelu odporu vzduchu cx=0,26 má podíl kromě tvaru též pečlivé slícování všech karosářských dílů, vyznačující se extrémně malými sparami mezi díly karoserie. Pokud jde o kombi, zde se již budou pravděpodobně názory na dlouhý profil vozu lišit, mnohým se líbí její výrazně klínovitý profil, pro jiné jde o "pohřebák".

Interiér je zcela osobitý, opticky lehký a nikoliv německy těžkopádný, jak je v současnosti zvykem i u neněmeckých výrobců, zajímavý je pětiúhelníkový tvar středového panelu. Accord se neuchýlil k laciným sportovním efektům v podobě kulatých výdechů ventilace, vpravdě sportovní jsou však sedadla s velmi dobrým bočním vedením, a to i v oblasti ramen, dále pak tříramenný volant a kulatá hlavice řadicí páky. Špičkové jsou použité materiály i kvalita slícování plastů, příjemné je podsvícení přístrojového štítu diodami LED. Téměř dokonalé je řazení pěti- i šestistupňové převodovky s přímým řazením, dráhy jsou krátké, extrémně přesné a změna rychlostí je velmi hladká. U provedení kombi stojí za zmínku systém sklápění sedadel, která lze jediným pohybem sklopit (tedy vlastně dvěma, to samé je třeba zopakovat i na druhé straně) a vytvořit rovnou ložnou plochu bezmála 190 cm dlouhou. Zavazadlový prostor tak lze zvětšit z 576 až na 921 l (měřeno po spodní hranu oken), sedan disponuje solidními 459 l.

Vyzkoušeli jsme obě pohonné jednotky, kterými jsou čtyřválce 2.0 a 2.4 i-VTEC o výkonu 114, respektive 140 kW. Oba jsou výtečně odhlučněné, nečekaně pružné již od nízkých otáček (díky systému VTC) a v těch vysokých tradičně jejich dynamika nezapře značku Honda, o což se postará klasický VTEC.

Největší překvapení však přinesla samotná jízda s vozy Accord. I přes klasicky tvrdší naladění s přehledem filtrují zoufalý stav našich vozovek, ale především jejich jízdní vlastnosti lze hodnotit jako vynikající, zejména pak v kombinaci se šestnáctipalcovými koly. Když k tomu přidáme ještě velmi přesné řízení a bohatou výbavu (zejména u verze 2.4 Executive) zahrnující mimo jiné dvouzónovou klimatizaci, okenní airbagy, dešťový senzor, systém jízdní stability (pouze u motoru 2,4 l) a elektricky ovládané páté dveře (u Toureru 2.4) výsledkem je automobil, který má skutečně na to, aby byl považován za vůz prémiové sekce střední třídy.

Základní verze Basic s motorem 2,0/114 kW přijde na 679 000 korun, oproti lépe vybaveným verzím však postrádá klimatizaci a okenní airbagy. Plně vybavené provedení 2.0 Comfort stojí 749 000 Kč a špičková verze 2.4 Executive přijde na 899 000 korun. Kombík 2.0 Comfort je o 40 tisíc dražší než obdobný sedan, stojí tedy 789 000 korun, špičková verze Tourer 2.4 Executive stojí 949 000 korun.

Dlouho očekávaný turbodiesel Honda i-CTDi s výkonem kolem 103 kW a s točivým momentem cca 340 N.m se objeví na českém trhu zhruba za rok a bude se montovat též do SUV CR-V.

Rallye Dakar 2019
Spolupracujeme s TipCars.com
Oceány budou zkoumat dvoumetroví robotičtí žraloci Oceány budou zkoumat dvoumetroví robotičtí žraloci

Čínská firma Robosea představila na mezinárodním veletrhu…

Tesla může s Modelem 3 do Evropy, cenově stále patří mezi luxusní značky Tesla může s Modelem 3 do Evropy, cenově stále patří mezi luxusní značky

Americká automobilka Tesla může zahájit prodej svého…

Glosa Martina Čabana: Skoro všichni spokojeni Glosa Martina Čabana: Skoro všichni spokojeni

Prezident Zeman se nezúčastnil žádné z akcí spojených…

 

Štítky Honda

 

Přidat názorDiskuse: Sedmá generace Hondy Accord dorazila na náš trh







Doporučujeme
Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí? Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí?

Vysoké tresty za rychlost jako již tradičně hrozí v…

Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

 

AutoRevue
Znáte Lady s motorem Wankel? Byly primárně pro sovětskou tajnou službu Znáte Lady s motorem Wankel? Byly primárně pro sovětskou tajnou službu

Ruské žigulíky si pamatujeme jako svižnější alternativy k…

Kia ProCeed má české ceny. Shooting brake nabízí pouze benzinové čtyřválce Kia ProCeed má české ceny. Shooting brake nabízí pouze benzinové čtyřválce

Právě dnes odletěla skupina českých novinářů na…

 



Honda Accord V6 IMA: šestiválcový hybrid Honda Accord V6 IMA: šestiválcový hybrid

Honda oznámila, že připravuje hybridní verzi nové Hondy…

Honda s novým turbodieselem - první jízdní dojmy Honda s novým turbodieselem - první jízdní dojmy

Po kombi od Jaguaru, luxusním Volkswagenu a Saabu s…

 



 
Škoda zahajuje vývoj nových aut pro Indii. Jako první přijde SUV

Škoda zahajuje vývoj nových aut pro Indii. Jako první přijde SUV

Dnes 18:47

Mladoboleslavská značka zahajuje další pokus o dobytí indického trhu, který má obrovský obchodní potenciál.




Blesk.cz

Sexy blondýna běhá tak, aby na mapách malovala pinďoury

Sexy blondýna běhá tak, aby na mapách malovala pinďoury

Je hezká a vtipná. Blondýna Claire (33) z amerického New Jersey už tři roky běhá tak, aby na mapách v aplikaci…

Sedm osudových chyb, kterými ničíme svou pleť: Problémem je i špinavý mobil

Sedm osudových chyb, kterými ničíme svou pleť:…

Toužíte po zdravé a krásné pleti? Každý den ji věnujete péči? Utrácíte za nejrůznější kosmetické přípravky? Máme…

 

iSport.cz

Sparta redukuje: Vatajelu do Jablonce, Kayův odchod dotažen. Co Tetteh?

Sparta redukuje: Vatajelu do Jablonce, Kayův odchod…

Fotbalisté pražské Sparty už polykají vydatné tréninkové dávky na soustředění ve španělské Marbelle. Ne však…

Serena zapomněla, že není jednička? Předčasný příchod hvězdy baví svět

Serena zapomněla, že není jednička? Předčasný…

Poslední ženské osmifinále na Australian Open budilo velké očekávání. Turnajový pavouk mezi sebe postavil Simonu…

 

Reflex.cz

Mayová představila plán B, odmítla druhé referendum i odložení brexitu

Mayová představila plán B, odmítla druhé referendum…

Britská premiérka Theresa Mayová dnes poslancům řekla, že od nich bude chtít vyjasnění jejich postoje ohledně…

SSSR a západní móda: Takhle to vypadalo, když do komunistické země přišlo oblečení ze Západu

SSSR a západní móda: Takhle to vypadalo, když do…

Paul Huf byl ikonický fotograf, který se v padesátých letech 20. století proslavil zejména díky svým portrétům…