Sedmá generace Hondy Accord dorazila na náš trh

Sedmá generace Hondy Accord dorazila na náš trh

 
 

Honda prohlašuje, že s tímto modelem vstupuje do elitní skupiny sportovně luxusních sedanů (a kombíků) střední třídy, takže by jejími konkurenty měly být vozy jako Saab 9-3, Volvo S60, Alfa Romeo 156 a Rover 75.

Japonská automobilka záměrně nejmenuje prestižní německé výrobce, aby předešla nepřiměřeným reakcím. Nejčastěji však bude tento sportovní sedan pravděpodobně srovnáván s obdobně pojatou Mazdou6.

Popravdě řečeno, podobných sebevědomých prohlášení o útoku na elitu třídy bylo ze strany všech možných výrobců v minulosti nepočítaně, dotyčný model však v drtivé většině případů nedokázal vytyčených cílů dosáhnout, o to více jsme byli na nový model zvědaví.

Na první pohled naše oči potěšily atraktivní ostře řezané tvary karoserie, která vypadá dobře nejen z boku a zezadu, ale zejména zepředu. V souvislosti s přídí je třeba zmínit fakt, že Honda byla první značkou, která použila pětiúhelníkový tvar masky chladiče, a tedy nikoliv Mazda, jak se všeobecně myslí. Četné poznámky o tom, že Accord kopíruje Mazdu6 v tomto světle tedy vypadají trochu jinak. Pro zvídavé - bylo to v roce 1996 u modelu Civic a ve stejném roce též u modernizovaného Accordu, přičemž americká divize Hondy, Acura, používala tento prvek údajně ještě o nějaký ten rok dříve. Pokud jde o vzhled, má tedy Accord zcela jistě mezi prémiovými značkami předpoklady k úspěchu. Na jeho dosud bezkonkurenční hodnotě součinitelu odporu vzduchu cx=0,26 má podíl kromě tvaru též pečlivé slícování všech karosářských dílů, vyznačující se extrémně malými sparami mezi díly karoserie. Pokud jde o kombi, zde se již budou pravděpodobně názory na dlouhý profil vozu lišit, mnohým se líbí její výrazně klínovitý profil, pro jiné jde o "pohřebák".

Interiér je zcela osobitý, opticky lehký a nikoliv německy těžkopádný, jak je v současnosti zvykem i u neněmeckých výrobců, zajímavý je pětiúhelníkový tvar středového panelu. Accord se neuchýlil k laciným sportovním efektům v podobě kulatých výdechů ventilace, vpravdě sportovní jsou však sedadla s velmi dobrým bočním vedením, a to i v oblasti ramen, dále pak tříramenný volant a kulatá hlavice řadicí páky. Špičkové jsou použité materiály i kvalita slícování plastů, příjemné je podsvícení přístrojového štítu diodami LED. Téměř dokonalé je řazení pěti- i šestistupňové převodovky s přímým řazením, dráhy jsou krátké, extrémně přesné a změna rychlostí je velmi hladká. U provedení kombi stojí za zmínku systém sklápění sedadel, která lze jediným pohybem sklopit (tedy vlastně dvěma, to samé je třeba zopakovat i na druhé straně) a vytvořit rovnou ložnou plochu bezmála 190 cm dlouhou. Zavazadlový prostor tak lze zvětšit z 576 až na 921 l (měřeno po spodní hranu oken), sedan disponuje solidními 459 l.

Vyzkoušeli jsme obě pohonné jednotky, kterými jsou čtyřválce 2.0 a 2.4 i-VTEC o výkonu 114, respektive 140 kW. Oba jsou výtečně odhlučněné, nečekaně pružné již od nízkých otáček (díky systému VTC) a v těch vysokých tradičně jejich dynamika nezapře značku Honda, o což se postará klasický VTEC.

Největší překvapení však přinesla samotná jízda s vozy Accord. I přes klasicky tvrdší naladění s přehledem filtrují zoufalý stav našich vozovek, ale především jejich jízdní vlastnosti lze hodnotit jako vynikající, zejména pak v kombinaci se šestnáctipalcovými koly. Když k tomu přidáme ještě velmi přesné řízení a bohatou výbavu (zejména u verze 2.4 Executive) zahrnující mimo jiné dvouzónovou klimatizaci, okenní airbagy, dešťový senzor, systém jízdní stability (pouze u motoru 2,4 l) a elektricky ovládané páté dveře (u Toureru 2.4) výsledkem je automobil, který má skutečně na to, aby byl považován za vůz prémiové sekce střední třídy.

Základní verze Basic s motorem 2,0/114 kW přijde na 679 000 korun, oproti lépe vybaveným verzím však postrádá klimatizaci a okenní airbagy. Plně vybavené provedení 2.0 Comfort stojí 749 000 Kč a špičková verze 2.4 Executive přijde na 899 000 korun. Kombík 2.0 Comfort je o 40 tisíc dražší než obdobný sedan, stojí tedy 789 000 korun, špičková verze Tourer 2.4 Executive stojí 949 000 korun.

Dlouho očekávaný turbodiesel Honda i-CTDi s výkonem kolem 103 kW a s točivým momentem cca 340 N.m se objeví na českém trhu zhruba za rok a bude se montovat též do SUV CR-V.

Rallye Dakar 2018
Spolupracujeme s TipCars.com
Největší ropná firma světa výrazně zlevní zpracování „černého zlata“ Největší ropná firma světa výrazně zlevní zpracování „černého zlata“

Saúdskoarabská společnost Saudi Aramco a firmy CB&I a…

Milek chce v Česku vybít téměř celou kančí populaci Milek chce v Česku vybít téměř celou kančí populaci

Evropa by kvůli africkému moru prasat měla prudce snížit…

Maďarský Wizz Air zruší pražskou základnu, výrazně sníží počet linek Maďarský Wizz Air zruší pražskou základnu, výrazně sníží počet linek

V polovině června zruší maďarská aerolinka Wizz Air svou…

Sněmovna vydala Babiše s Faltýnkem k trestnímu stíhání Sněmovna vydala Babiše s Faltýnkem k trestnímu stíhání

Případ Čapí hnízdo může pokračovat. Poslanecká sněmovna…

 

Štítky Honda

 







Doporučujeme
Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
Toto jsou nejprodávanější auta světa v roce 2017: Civic dohání VW Golf! Toto jsou nejprodávanější auta světa v roce 2017: Civic dohání VW Golf!

Sečteno je kompletních 12 měsíců světových prodejů.

Kia Stinger GT poměřila síly s BMW 640i a Porsche Panamera. Jak dopadla? Kia Stinger GT poměřila síly s BMW 640i a Porsche Panamera. Jak dopadla?

Korejské gran turismo Stinger GT absolvoval zajímavé…

 



Honda Accord V6 IMA: šestiválcový hybrid Honda Accord V6 IMA: šestiválcový hybrid

Honda oznámila, že připravuje hybridní verzi nové Hondy…

Honda s novým turbodieselem - první jízdní dojmy Honda s novým turbodieselem - první jízdní dojmy

Po kombi od Jaguaru, luxusním Volkswagenu a Saabu s…

 



 
Poprvé za volantem Toyoty Yaris GRMN. Parádní oldschool. Ale jednu chybu má...

Poprvé za volantem Toyoty Yaris GRMN. Parádní oldschool. Ale jednu chybu má...

Dnes 12:52

Fiesta ST, Clio R.S. nebo Polo GTI by se měly třást. Do jejich teritoria zamířil Yaris GRMN, který má ambice být nejlepším malým hot hatchem.




Blesk.cz

ONLINE: Sněmovna vydala Babiše a Faltýnka policii kvůli kauze Čapí hnízdo

ONLINE: Sněmovna vydala Babiše a Faltýnka policii…

Zákonodárci vydali premiéra Andreje Babiše a jeho pravou ruku Jaroslava Faltýnka (oba ANO) k trestnímu stíhání.…

Zahřejte se jídlem! 4 recepty na teplé mňamky, po kterých se budete olizovat

Zahřejte se jídlem! 4 recepty na teplé mňamky, po…

Nejlepší je prohřát se zevnitř a nemusí to být jen horký čaj či grot, co vás dokáže zahřát. Máme pro vás čtyři…

 

iSport.cz

Hokej na ZOH 2018: Kdy hrají Češi, Kanada a další favorité?

Hokej na ZOH 2018: Kdy hrají Češi, Kanada a další favorité?

Hokej na olympijských hrách v Pchjongčchangu bude jednou z nejsledovanějších disciplín, i když na ZOH 2018 po…

Slovinská nominace: Na ZOH jedou i hráči z Kladna, Budějovic a Varů

Slovinská nominace: Na ZOH jedou i hráči z Kladna,…

Pět krajánků z Česka zařadil do konečné pětadvacetičlenné nominace hokejistů Slovinska na olympijské hry v…

 

Reflex.cz

Drahoš má k vítězství daleko, voliče jiných kandidátů nedokázal zatím ničím přesvědčit

Drahoš má k vítězství daleko, voliče jiných…

Přestože voličský potenciál Miloše Zemana by se už mohl zdát víceméně naplněný a Jiří Drahoš by mohl naopak…

Vláda USA je na pokraji finanční krize. Statisíce úředníků i učitelů možná budou muset na nucenou dovolenou

Vláda USA je na pokraji finanční krize. Statisíce…

Americký Senát by měl v pátek večer hlasovat o dalším financování vládních úřadů, aby odvrátil hrozbu…