Sedmá generace Hondy Accord dorazila na náš trh

Sedmá generace Hondy Accord dorazila na náš trh

 
 
21.3. 2003 Ondřej Šuch

Honda prohlašuje, že s tímto modelem vstupuje do elitní skupiny sportovně luxusních sedanů (a kombíků) střední třídy, takže by jejími konkurenty měly být vozy jako Saab 9-3, Volvo S60, Alfa Romeo 156 a Rover 75.

Japonská automobilka záměrně nejmenuje prestižní německé výrobce, aby předešla nepřiměřeným reakcím. Nejčastěji však bude tento sportovní sedan pravděpodobně srovnáván s obdobně pojatou Mazdou6.

Popravdě řečeno, podobných sebevědomých prohlášení o útoku na elitu třídy bylo ze strany všech možných výrobců v minulosti nepočítaně, dotyčný model však v drtivé většině případů nedokázal vytyčených cílů dosáhnout, o to více jsme byli na nový model zvědaví.

Na první pohled naše oči potěšily atraktivní ostře řezané tvary karoserie, která vypadá dobře nejen z boku a zezadu, ale zejména zepředu. V souvislosti s přídí je třeba zmínit fakt, že Honda byla první značkou, která použila pětiúhelníkový tvar masky chladiče, a tedy nikoliv Mazda, jak se všeobecně myslí. Četné poznámky o tom, že Accord kopíruje Mazdu6 v tomto světle tedy vypadají trochu jinak. Pro zvídavé - bylo to v roce 1996 u modelu Civic a ve stejném roce též u modernizovaného Accordu, přičemž americká divize Hondy, Acura, používala tento prvek údajně ještě o nějaký ten rok dříve. Pokud jde o vzhled, má tedy Accord zcela jistě mezi prémiovými značkami předpoklady k úspěchu. Na jeho dosud bezkonkurenční hodnotě součinitelu odporu vzduchu cx=0,26 má podíl kromě tvaru též pečlivé slícování všech karosářských dílů, vyznačující se extrémně malými sparami mezi díly karoserie. Pokud jde o kombi, zde se již budou pravděpodobně názory na dlouhý profil vozu lišit, mnohým se líbí její výrazně klínovitý profil, pro jiné jde o "pohřebák".

Interiér je zcela osobitý, opticky lehký a nikoliv německy těžkopádný, jak je v současnosti zvykem i u neněmeckých výrobců, zajímavý je pětiúhelníkový tvar středového panelu. Accord se neuchýlil k laciným sportovním efektům v podobě kulatých výdechů ventilace, vpravdě sportovní jsou však sedadla s velmi dobrým bočním vedením, a to i v oblasti ramen, dále pak tříramenný volant a kulatá hlavice řadicí páky. Špičkové jsou použité materiály i kvalita slícování plastů, příjemné je podsvícení přístrojového štítu diodami LED. Téměř dokonalé je řazení pěti- i šestistupňové převodovky s přímým řazením, dráhy jsou krátké, extrémně přesné a změna rychlostí je velmi hladká. U provedení kombi stojí za zmínku systém sklápění sedadel, která lze jediným pohybem sklopit (tedy vlastně dvěma, to samé je třeba zopakovat i na druhé straně) a vytvořit rovnou ložnou plochu bezmála 190 cm dlouhou. Zavazadlový prostor tak lze zvětšit z 576 až na 921 l (měřeno po spodní hranu oken), sedan disponuje solidními 459 l.

Vyzkoušeli jsme obě pohonné jednotky, kterými jsou čtyřválce 2.0 a 2.4 i-VTEC o výkonu 114, respektive 140 kW. Oba jsou výtečně odhlučněné, nečekaně pružné již od nízkých otáček (díky systému VTC) a v těch vysokých tradičně jejich dynamika nezapře značku Honda, o což se postará klasický VTEC.

Největší překvapení však přinesla samotná jízda s vozy Accord. I přes klasicky tvrdší naladění s přehledem filtrují zoufalý stav našich vozovek, ale především jejich jízdní vlastnosti lze hodnotit jako vynikající, zejména pak v kombinaci se šestnáctipalcovými koly. Když k tomu přidáme ještě velmi přesné řízení a bohatou výbavu (zejména u verze 2.4 Executive) zahrnující mimo jiné dvouzónovou klimatizaci, okenní airbagy, dešťový senzor, systém jízdní stability (pouze u motoru 2,4 l) a elektricky ovládané páté dveře (u Toureru 2.4) výsledkem je automobil, který má skutečně na to, aby byl považován za vůz prémiové sekce střední třídy.

Základní verze Basic s motorem 2,0/114 kW přijde na 679 000 korun, oproti lépe vybaveným verzím však postrádá klimatizaci a okenní airbagy. Plně vybavené provedení 2.0 Comfort stojí 749 000 Kč a špičková verze 2.4 Executive přijde na 899 000 korun. Kombík 2.0 Comfort je o 40 tisíc dražší než obdobný sedan, stojí tedy 789 000 korun, špičková verze Tourer 2.4 Executive stojí 949 000 korun.

Dlouho očekávaný turbodiesel Honda i-CTDi s výkonem kolem 103 kW a s točivým momentem cca 340 N.m se objeví na českém trhu zhruba za rok a bude se montovat též do SUV CR-V.

Spolupracujeme s TipCars.com
Tisíce lidí vyšly do ulic proti Zemanovi s Babišem. Nesou transparenty Odstup, satane Tisíce lidí vyšly do ulic proti Zemanovi s Babišem. Nesou transparenty Odstup, satane

Z pražského Hradčanského náměstí vyrazily před 15 hodinou…

Studie: Šít v Asii se přestává vyplácet, trendem je přesun výroby zpět do prvního světa Studie: Šít v Asii se přestává vyplácet, trendem je přesun výroby zpět do prvního světa

Vyrábět v Asii se textilkám vyplácí stále méně. Produkce…

České úřady požádaly Švýcary o bankovní podklady kvůli Babišovi České úřady požádaly Švýcary o bankovní podklady kvůli Babišovi

České úřady zažádaly letos v dubnu o spolupráci Vrchní…

Německo masivně investuje do umělé inteligence, chce smazat náskok USA a Číny Německo masivně investuje do umělé inteligence, chce smazat náskok USA a Číny

Ačkoliv patří Německo k nejvyspělejším státům světa, ve…

 

Štítky Honda

 

Přidat názorDiskuse: Sedmá generace Hondy Accord dorazila na náš trh







Doporučujeme
Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí? Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí?

Vysoké tresty za rychlost jako již tradičně hrozí v…

Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

 

AutoRevue
Kia ProCeed se již oficiálně vyrábí. Ta nejlákavější má 204 koní Kia ProCeed se již oficiálně vyrábí. Ta nejlákavější má 204 koní

Oficiální světová premiéra Kie ProCeed proběhla už na…

Michal Půr: Nesmyslné limity emisí mohou srazit naši ekonomiku na kolena Michal Půr: Nesmyslné limity emisí mohou srazit naši ekonomiku na kolena

Michal Půr, šéfredaktor serveru Info.cz, v komentáři…

 



Honda Accord V6 IMA: šestiválcový hybrid Honda Accord V6 IMA: šestiválcový hybrid

Honda oznámila, že připravuje hybridní verzi nové Hondy…

Honda s novým turbodieselem - první jízdní dojmy Honda s novým turbodieselem - první jízdní dojmy

Po kombi od Jaguaru, luxusním Volkswagenu a Saabu s…

 



 
Svět není jen o SUV. Mitsubishi se nakonec nezbaví konvenčních aut

Svět není jen o SUV. Mitsubishi se nakonec nezbaví konvenčních aut

Dnes 17:30

V souvislosti se značkou Mitsubishi se v posledních letech píše hlavně o jejích SUV a crossoverech. Konvenčních aut se však zbavit nehodlá.




Blesk.cz

Facebook Messenger vám dá až deset minut na smazání faux pas

Facebook Messenger vám dá až deset minut na smazání faux pas

Facebook už delší dobu pracuje na možnosti smazání odeslané zprávy v Messengeru. To víme, vždyť v říjnu prolétly…

Deset malérů slavných: Průšvihy v čase podzimu

Deset malérů slavných: Průšvihy v čase podzimu

Je dobré se čas od času ohlédnout zpátky. Udělat jakési zrcadlo stavu, což se týká i míry vkusu v módních…

 

iSport.cz

Shiffrinová opět triumfovala v Levi: třetí výhra přinesla soba jako z pohádky

Shiffrinová opět triumfovala v Levi: třetí výhra…

Třikrát už se radovala skvělá slalomářka Mikaela Shiffrinová z vítězství ve finském středisku Levi. Naposledy…

Hráči FIFA 19 se hrnou. První kvalifikace iSportCupu už se hraje!

Hráči FIFA 19 se hrnou. První kvalifikace iSportCupu…

Už dnes začala historicky první kvalifikace CZC.cz iSportCupu ve hře FIFA 19. Do turnaje se zaregistrovaly skoro…

 

Reflex.cz

Češi neumí slavit: Všechna letošní výročí provázejí rozbroje a napětí. K čemu to vlastně je?

Češi neumí slavit: Všechna letošní výročí provázejí…

Minulou neděli vyšly do ulic polských měst statisíce lidí, aby si připomněly 100. let nezávislosti své země.…

Žhavá objetí žen a vzrušení z boje: barbarské historky z doby, kdy byl mužský svět ještě v pořádku

Žhavá objetí žen a vzrušení z boje: barbarské…

Hrdinu Conana asi nemusíme čtenářům představovat. Jestliže jeden pól fantasy literatury tvoří Tolkien, na druhém…