4.11. 2013 David Bureš Google+ profil David Bureš

Šéfdesignér Fiatu: Tvorba designu Alfy Romeo Giulia je náročná

Šéfdesignér Fiatu: Tvorba designu Alfy Romeo Giulia je náročná

Velká očekávání s několikrát oddalovanou Alfou střední třídy ztěžují práci jejím tvůrcům. Ti chtějí, aby se nástupce 159 opravdu povedl.

Alfa Romeo pracuje na nástupci modelu 159 už několik let, datum premiéry auta s označením Giulia ale stále není potvrzené. Konstruktéři měnili platformu i design vozu. A právě její křivky jsou těžkým oříškem při vývoji Giulie.

Šéfdesignér koncernu Fiat Lorenzo Ramaciotti v rozhovoru s britským magazínem Autocar přiznal, že tvorba designu nových modelů Alfa Romeo je vůbec nejtěžším úkolem, na kterém jeho tým aktuálně pracuje. „Je tu mnoho očekávání, takže to, na čem pracujeme, musí být pozoruhodné a musí obstát při zkoušce časem,“ říká Ramaciotti.

Ramaciotti tím odkazuje na velká očekávání od vozu, jehož premiéra byla již několikrát posunuta. Šéf Fiatu Sergio Marchionne nejdříve nebyl spokojen s prvotními návrhy designu auta, v poslední době se pak hovoří o změně platformy. Původně měl být nástupce 159 předokolkou, podle nejnovějších plánů značky má použít pohon zadních kol.

Přepracování chystaného automobilu střední třídy způsobila i změna cílové skupiny zákazníků. Nejprve měla být Giulia cílena především na Evropany, nyní se ale má stát globálním modelem. Spekulace naznačují, že prvotní projekt by zřejmě mimo Evropu neuspěl.

Italský výrobce chce Giuliou zapomenout na její předchůdkyni, a proto její vývoj bere velice vážně. Alfa Romeo 159 byla sice krásná, měla však problémy s vysokou hmotností a kvalitou. Šéf Fiatu před třemi lety dokonce prohlásil, že 159 byla přešlapem.

K tématu: Marchionne – Alfa Romeo 159 byl přešlap

Vedení koncernu Fiat v současnosti pracuje na nové strategii pro značku Alfu Romeo. Ta bude už čtvrtým plánem za posledních pár let.

Součástí nového plánu má být sázka na pohon zadních kol. Alfa chce jízdními vlastnostmi vyplývajícími z této koncepce lépe konkurovat vozům značek BMW a Mercedes-Benz. Na této architektuře v současnosti pracuje tým pod vedením technického ředitele koncernu Fiat-Chrysler Haralda Westera.

Vyvíjená platforma se kvůli snížení nákladů objeví i v dalších Alfách – vedle Giulie ještě v modelu vyšší střední třídy (nástupci 166) a SUV CXover. Vedle toho ji mají použít i nové generace Chrysleru 300/Lancie Thema, Dodge Challenger a Dodge Charger.

Psali jsme: Alfa, Chrysler a Dodge by měly sdílet platformu pro pohon zadních kol

Spolupracujeme s TipCars.com
V Arménii odstoupil po masových protivládních protestech premiér V Arménii odstoupil po masových protivládních protestech premiér

Arménský premiér Serž Sargsjan dnes oznámil, že odstoupí…

Škoda Auto v Číně představí další SUV, zdvojnásobí dodávky Škoda Auto v Číně představí další SUV, zdvojnásobí dodávky

Automobilka Škoda Auto představí do konce letošního roku…

Tak trochu jiný Favorit. Rusko daruje Asadovi protiletadlové baterie Tak trochu jiný Favorit. Rusko daruje Asadovi protiletadlové baterie

Rusko už v nejbližší době dodá do Sýrie zdarma…

Poměr vládního dluhu k HDP je v Česku jedním z nejnižších v Evropské unii Poměr vládního dluhu k HDP je v Česku jedním z nejnižších v Evropské unii

Zadlužení členských zemí Evropské unie loni kleslo na…

 
Zdroj: Autocar, Automotive News Europ

Štítky Alfa Romeo Design Nové modely Střední třída

 

Přidat názorDiskuse: Šéfdesignér Fiatu: Tvorba designu Alfy…







Doporučujeme
Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
Nejrychlejší Dacia Duster měla 850 koní vyladěných pro Pikes Peak Nejrychlejší Dacia Duster měla 850 koní vyladěných pro Pikes Peak

Před zadní nápravou přepracovaný vidlicový šestiválec…

Donald Trump konečně nebude jezdit v ojeté limuzíně. Nová je už hotová Donald Trump konečně nebude jezdit v ojeté limuzíně. Nová je už hotová

Americký prezident Donald Trump při svých cestách zatím…

 






 
Jaguar F-Type 2.0 Turbo – Žít, či nechat zemřít?

TEST: Jaguar F-Type 2.0 Turbo – Žít, či nechat zemřít?

Dnes 13:51

V době uvedení Jaguaru F-Type na trh jsme si jenom stěží dovedli představit, že by se automobilka jednou rozhodla pro něco menšího než šestiválce. Stalo se.




Blesk.cz

Oslavte Světový den knihy. Jak? S knížkou v ruce!

Oslavte Světový den knihy. Jak? S knížkou v ruce!

Zasmát se, uronit slzu, vypátrat zločince nebo se setkat s UFO? Díky knížkám žádný problém! Za pár desítek korun…

Při hororové nehodě přišla o dcerku: Holčičku (†18 měs.) zavalil plyšák a udusil ji

Při hororové nehodě přišla o dcerku: Holčičku (†18…

Noční můru každé matky si prožila 23letá Dexy Leigh Walsh ze skotského Dundee. V noci uložila svou 18měsíční…

 

iSport.cz

Program MS v hokeji 2018:  kompletní rozpis zápasů, skupiny, play off

Program MS v hokeji 2018: kompletní rozpis zápasů,…

Rok 2018 přináší sportovním fanouškům jeden vrchol za druhým. Po únorové olympiádě v Jižní Koreji odstartuje v…

Loučící se Wenger: Měl jsem občas pocit, že  asistuji u svého pohřbu

Loučící se Wenger: Měl jsem občas pocit, že…

Poprvé od pátečního překvapivého oznámení, že po sezoně po téměř 22 letech skončí na lavičce fotbalistů…

 

Reflex.cz

Je to kluk! Vévodkyně Kate a princ William mají třetího potomka

Je to kluk! Vévodkyně Kate a princ William mají…

Očekávaný třetí porod vévodkyně Kate (36) je tu. Vévodkyně v pondělí porodila třetího potomka, druhého syna. Na…

Nový český film Metanol: Story o převeliké blbosti

Nový český film Metanol: Story o převeliké blbosti

Česká televize připravila na dvě po sobě jdoucí neděle ambiciózní, ale dramaturgicky naprosto správný projekt.…