Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Šéfdesignér Fiatu: Tvorba designu Alfy Romeo Giulia je náročná

David Bureš
Diskuze (76)
Velká očekávání s několikrát oddalovanou Alfou střední třídy ztěžují práci jejím tvůrcům. Ti chtějí, aby se nástupce 159 opravdu povedl.

Alfa Romeo pracuje na nástupci modelu 159 už několik let, datum premiéry auta s označením Giulia ale stále není potvrzené. Konstruktéři měnili platformu i design vozu. A právě její křivky jsou těžkým oříškem při vývoji Giulie.

Šéfdesignér koncernu Fiat Lorenzo Ramaciotti v rozhovoru s britským magazínem Autocar přiznal, že tvorba designu nových modelů Alfa Romeo je vůbec nejtěžším úkolem, na kterém jeho tým aktuálně pracuje. „Je tu mnoho očekávání, takže to, na čem pracujeme, musí být pozoruhodné a musí obstát při zkoušce časem,“ říká Ramaciotti.

Ramaciotti tím odkazuje na velká očekávání od vozu, jehož premiéra byla již několikrát posunuta. Šéf Fiatu Sergio Marchionne nejdříve nebyl spokojen s prvotními návrhy designu auta, v poslední době se pak hovoří o změně platformy. Původně měl být nástupce 159 předokolkou, podle nejnovějších plánů značky má použít pohon zadních kol.

Přepracování chystaného automobilu střední třídy způsobila i změna cílové skupiny zákazníků. Nejprve měla být Giulia cílena především na Evropany, nyní se ale má stát globálním modelem. Spekulace naznačují, že prvotní projekt by zřejmě mimo Evropu neuspěl.

Italský výrobce chce Giuliou zapomenout na její předchůdkyni, a proto její vývoj bere velice vážně. Alfa Romeo 159 byla sice krásná, měla však problémy s vysokou hmotností a kvalitou. Šéf Fiatu před třemi lety dokonce prohlásil, že 159 byla přešlapem.

Vedení koncernu Fiat v současnosti pracuje na nové strategii pro značku Alfu Romeo. Ta bude už čtvrtým plánem za posledních pár let.

Součástí nového plánu má být sázka na pohon zadních kol. Alfa chce jízdními vlastnostmi vyplývajícími z této koncepce lépe konkurovat vozům značek BMW a Mercedes-Benz. Na této architektuře v současnosti pracuje tým pod vedením technického ředitele koncernu Fiat-Chrysler Haralda Westera.

Vyvíjená platforma se kvůli snížení nákladů objeví i v dalších Alfách – vedle Giulie ještě v modelu vyšší střední třídy (nástupci 166) a SUV CXover. Vedle toho ji mají použít i nové generace Chrysleru 300/Lancie Thema, Dodge Challenger a Dodge Charger.

David Bureš
Diskuze (76)
Avatar -
anonym
4. 2. 2014 15:31
Re: Alfa romeo Giulia bude!
Jen bych otočil pořadí.
Nejdřív Mars a až potom Giulia.
Avatar -
anonym
4. 2. 2014 15:27
Ale
A proto si Mazda objednala budoucí Miatu u Fiatu.
Myslet a POTOM psát.
Avatar - grifith
5. 11. 2013 22:28
Re: Kvalita
fiatí Twin Sparky? On Fiat v některém ze svých modelů TS motory použil?
Avatar - Ja Prvni 123
5. 11. 2013 17:31
Re: Kvalita
:-)
Tak tak... jak jsem "alfista", tak přiznávám, že fiatí Twin Sparky byly špatný.
Znám motor (1.6 TS ve 156), který se zadřel ještě před první výměnou oleje!

Bohužel....

:-!
Avatar - Ja Prvni 123
5. 11. 2013 17:20
Re: dufam, ze to nebude MPV
vidíš - a já považuju za lepší verzi 2,5 V6. Je vyváženější - léoe se řídí.
Třílitr měl zvýřecí výkon, ale už s ním nebylo tolik radosti.
A ve své době mi výkon rozhodně nechyběl ani u té 2,5. On by ani dneska nechyběl... při té váze.
A převodovka vzadu s diferenciálem se zvýšenou svorností z ní dělala fakt ještěrku.

Jedný blbý bylo, jak často se musely měnit hardy spojky, při pořádným ježdění...
;-)