SEMA 2006: 3x Volvo C30
Evolve
Jedním z vrcholů mezi malými vozy na letošní SEMA je úprava Volva C30 od Evolve, která se nevyhnula velkým zásahům do základní konstrukce vozu. Již exteriér s rozšířenými blatníky, prodlouženým "nosem" o plných 15 cm, nastavitelným předním a pevným zadním střešním spoilerem, funkčním difuzérem a originálně vyvedenými koncovkami výfuku vedle koncových světel dává najevo, že tady jsou preference trochu jiné, než nějaké stylové ohromování. Tentýž dojem budí i pohled pod kapotu - na první pohled se na původním přeplňovaném dvaapůllitrovém pětiválci téměř nic nezměnilo, ovšem ten druhý objeví dvě sériová turbodmychadla, obří mezichladič a další příznaky ostrého tuningu. Ano, tohle volvo má 373 kW, tedy pro zajímavost přesně stejně, jako BMW M5! I kroutící moment 637 Nm není bez zajímavosti, stejně jako pohon všech kol haldex, přidaný do původně předokolové C30 techniky Evolve. Impozantní sílu přenášejí na vozovku vícedílná 19" kola Evolve F1 o rozměrech 285/30 a 335/25 a brzdí brzdy o průměru 386 mm se čtrnáctipístkovými (!!) brzdiči vpředu a 368 s šestipístky vzadu. Podvozek s detailně nastavitelnou geometrií a stabilizátory doplňují plně upravitelné tlumiče Koni. Interiér se proti sérii příliš nezměnil, potenciál prozrazuje kromě několika decentních doplňků především ochranný rám Evolve.
ipd
Švédský tuner přivezl poněkud krotší, více stylovou a luxusní úpravu. Modrožluté Volvo v barvách švédské vlajky si vystačí s předním pohonem, zážehový pětiválec tentokrát přeplňuje kombinace Lysholmova kompresoru 1200AX a turbodmychadla KKK K04. Výsledných 271 kW a 555 Nm je sice proti Evolve pouhým odvarem, to ovšem rozhodně neznamená, že by to bylo málo. Na ladění se podílel chiptuner MTE a výrobce filtrů K&N. Kola jsou "jen" sedmnáctipalcová relativně normálního rozměru 225/45, brzdy o průměru 13 a 11 palců vyrobil ipd, s podvozkem mu pomáhali specialisté od KW, kteří dodali nastavitelné tlumiče. Do interiéru se přistupuje křídlově vyklápěcími dveřmi a uvnitř čeká veškerý myslitelný komfort. Alcantarové čalounění doplňuje osvětlení Cathode od PlasmaGlow, cestovní zážitky umocňuje high-endový multimediální systém Alpine.
Heico
se zaměřilo především na styl. S pomocí relativně obvyklých úprav (větší turbodmychadlo Borg Warner, upravená hlava válců, sání a ECU se sice motor dostal na obligátních 221 kW a 422 Nm, hlavní roli v tomto případě ovšem hrál dojem. Tak je karoserie doplněna elegantním aerodynamickým kitem a nastříkána celkem 7 odstíny perleťové barvy do maskovacího schématu. Zaměření na mladé potrvrzuje přepravní box na snowboard uvnitř a celá paleta sportovních interiérových doplňků, oblíbených hlavně mezi mladými "tuňáky". Ti se ale mohou spolehnout na upravený pohon všech kol haldex a detailně vyladěný, nastavitelný podvozek s karbonovými prvky a brzdy o průměru 320 mm se čtyřpístkovými třmeny. Osmnáctipalcová kola oblékla pneumatiky Toyo.