Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Setra MultiClass 418 LE business: Nejnovější rozšíření řady

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (0)
Setra v rámci modelové řady MultiClass 400 nabízí celkem třináct typů a nejnovějším přírůstkem se v letošním roce stal model 418 LE business.

Autobusy Setra modelové řady MultiClass 400 jsou vhodné pro linkový provoz a lze je využívat i pro kratší zájezdy. Historie této modelové řady sahá do první poloviny devadesátých let dvacátého století a první dva zástupci současné generace byly uvedeni na podzim roku 2005.

Poslední výraznější modernizace se v rámci celé modelové řady odehrála v roce 2013, kdy nejzásadnější novinky představoval přechod na pohonné jednotky, splňující emisní normu Euro VI a rozšíření nabídky o modely S 415 UL business, S 416 UL business a S 417 UL business.

V loňském roce byla představena provedení S 415 LE business a S 416 LE business s nízkým nástupem a letos nastupuje S 418 LE business.

Tato třínápravová verze má rozvor mezi první a druhou nápravou 7040 mm, zatímco mezi druhou a třetí je rozvor 1600 mm. Celková délka S 418 LE business je 14.640 mm, šířka 2550 mm a výška 3355 mm.

Interiér nejnovějšího zástupce modelové řady MultiClass 400 nabízí 61 sedadel. S ohledem na skutečnost, že tyto autobusy jsou zaměřeny především jako linkové, jsou pro ně standardem jednodílné prosklené přední dveře a dvoukřídlé zadní dveře.

Kabina řidiče má velkorysé a ergonomické provedení. U sloupku řízení lze nastavit výšku i sklon tak, aby řidič mohl přehledně odečítat všechny důležité informace na moderním centrálním displeji.

K pohonu autobusů Setra MultiClass 418 LE business slouží motory Mercedes-Benz OM 470 Euro VI. Řadové šestiválce o objemu 10,7 litru jsou instalovány svisle v zadní části vozidla a jsou k dispozici s výkonem 265 kW a 290 kW. Maximální točivý moment je 1700 N.m a 1900 N.m.

Standardem jsou šestistupňové manuální převodovky a na přání je k dispozici i osmistupňová automatická převodovka.

Vozidla splňují ochranu cestujících před převrácením podle směrnice ECE - R66 a jsou standardně vybavena systémy ESP, ABS, ASR, EBS a BAS.

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (0)