Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Shell postaví městské auto, pracuje na něm tvůrce McLarenu F1

David Bureš
Diskuze (6)
Podle mnohých automobilek je budoucnost automobilů v elektrickém pohonu. Shell si ale myslí, že tradiční spalovací motor má stále co říci.

Petrolejářský gigant Shell se vrhá do světa automobilů. Firma hodlá představit velice úsporné auto pro použití v městských ulicích, které bude poháněno spalovacím motorem. Vůz bude debutovat v listopadu letošního roku.

Na projektu pracují i dva slavní odborníci – britský designér a konstruktér Gordon Murray a japonský motorový specialista Osamu Goto. První je známý především díky návrhu McLarenu F1, druhý zase jako dlouholetý zaměstnanec Hondy pracoval na agregátech pro monoposty Formule 1.

Výsledkem projektu M má být jednoduché a praktické globální auto, které využije lehkou konstrukci a velice účinný motor. Koncept má ukázat, jak v budoucnu může vypadat osobní mobilita ve městě za použití minima energie.

Jakmile bude koncept hotov, začne jeho testování v reálném světě. Se sériovou výrobou Shell nicméně nepočítá, autem chce pouze ukázat, jak může být „jednoduchý“ spalovací motor upraven pro jízdu ve městě, a inspirovat další konstruktéry.

Gordon Murray o myšlence jednoduchého městského automobilu hovoří již několik let, v minulosti dokonce představil koncepty T.25 a T.27. Na ně v roce 2013 navázal koncept Yamaha MOTIV.e, který se má dočkat sériové výroby.

Nový automobil od Shellu naváže na T.25, který na rozdíl od následujícího T.27 s elektrickým pohonem používal spalovací motor. Novinka však má být totálním přehodnocením původního autíčka.

Zatímco Gordon Murray navrhne konstrukci vozu a Osamu Goto bude pracovat na agregátu pro něj, samotný Shell dodá speciální olej s nízkou viskozitou. T.25 dosáhl při jízdě z Brightonu do Londýna nízké spotřeby 2,9 litru paliva na 100 kilometrů, s novým olejem od Shellu by spotřeba paliva klesla v městském cyklu o dalších 6,5 %.

David Bureš
Diskuze (6)
10. 4. 2015 18:39
Re: praxe
Něco jako od Elio Motors - tomu říkám inovace. Panda je velká a pořád drahá proti tomu co jsem navrhoval. Z přetočených bazarovek na konci životnosti je unaveno více lidí než si myslíš.
Avatar - Little Boy
10. 4. 2015 13:50
Re: praxe
Placas kraviny z hladu, o takovy auto nikdo nestoji, socky na to nedosahnou stejne, ty fungujou v relacich strepu za 20000 a normalni clovek si radeji koupi plnohodnotne auto bud o trochu drazsi (~200kkc) nebo ojetinu ktera za podone penize udela mnohem vic muziky. Btw za cca ~160000 se prodavali socialni pandy a zadnej trhak to nebyl.
10. 4. 2015 08:09
vyhozeny penize
vyvyji neco co se nebude vyravet a zadneho konstruktera to stejne nepresvedci, pac levny elektromotor a baterky ktere take klesaji na cene jsou proste levnejsi a pro mesto vhodnejsi nez jakykoliv motor na fosilni palivo

dokonce i v Emiratech radsi investuji do vyvoje baterii, superkondenzatoru a solarni energetiky a nanotechnologii ktere umozni pouzit k ulozeni energii i kostru auta nebo vyrabet solarni karoserie, to jen v Texasu zatim nepochopili ze je dobre si predem proslapat i jinou zalozni cesticku >:D
10. 4. 2015 08:02
praxe
A v praxi se musíme smířit s předraženým Smartem. Malé auto pro dva s maximálkou 120km/hod za lidovou cenu - do 140 tisíc Kč. Automobilky to neumí, nebo spíše nechtějí vyrobit. Jó jsem naivní, kdo by čekal vhodnou inovaci od molochů, podle kterých je správný směr přidávání turbodmychadel a převodových stupňů. Takové auto by sloužilo bohatším jako vůz jen do města, chudším jako náhrada za riskantní koupi rozpadající se ojetiny a mladým jako první auto - důchodcům jako poslední.
Avatar - Kolouš
9. 4. 2015 17:49
Re: Petrolejářský gigant SHELL aneb JAK SE UDRŽET U KORYTA
jsi nemocnej člověk