Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Ostré testování dvanáctiválcového GMA T.50 za polárním kruhem

Mirek Mazal Mirek Mazal 11. 2. 2023 • 06:50
46
2
Zobrazit náhledy (46)
Gordon Murray T.50 Gordon Murray T.50 Gordon Murray T.50 Gordon Murray T.50 Gordon Murray T.50 Gordon Murray T.50 Gordon Murray T.50 Gordon Murray T.50 Gordon Murray T.50 Gordon Murray T.50 Gordon Murray T.50 Gordon Murray T.50 Gordon Murray T.50 Gordon Murray T.50 Gordon Murray T.50 Gordon Murray T.50 Gordon Murray T.50 Gordon Murray T.50 Gordon Murray T.50 Gordon Murray T.50 Gordon Murray T.50 Gordon Murray T.50 Gordon Murray T.50 Gordon Murray T.50 Gordon Murray T.50 Gordon Murray T.50 Gordon Murray T.50 Gordon Murray T.50 Gordon Murray T.50 Gordon Murray T.50 Gordon Murray T.50 Gordon Murray T.50 Gordon Murray T.50 Gordon Murray T.50 Gordon Murray T.50 Gordon Murray T.50 Gordon Murray T.50 Gordon Murray T.50 Gordon Murray T.50 Gordon Murray Gordon Murray T.50

V prostředí obojživelných off-roadů se zjevil radikální GMA T.50. Dobývání polárního kruhu nekompromisním sporťákem doprovázel jekot V12 a řízené smyky poháněné zádě.

Společnost Gordon Murray Automotive (GMA) v rámci přípravy malosériové výroby modelu T.50 navštívila teritorium zcela opačně zaměřených vozidel. Britové nasadili beranice a vyrazili do oblasti off-roadů otestovat radikální hypersport charakteristický hlasitým jekotem vysokootáčkového motoru Cosworth GMA V12.

Závěrečná fáze vývoje směřovala za polární kruh do švédského Arvidsjauru. Automobilka nepředpokládá dodávání T.50 do Laponska, přesto bylo žádoucí prověřit techniku v extrémní zátěži drasticky nízkých teplot. Testování v nepřetržitém mrazu poskytlo GMA analytická data umožňující reagovat na potřebu maximální spolehlivosti i tak úzce zaměřeného provedení, jakým T.50 je.

Spolu s domovskou stájí se na sever vydali zástupci firmy Continental, kteří dostali na starost bezpečnostní prvky. Denní program na sněhu a ledu zformoval výstupy použité následně na úpravu řízení vozu během ztráty adheze, konkrétně byly díky výpravě ověřeny asistenty a elektronické pomůcky stability za všech okolností.

Video z bílých plání ukazuje kilometry řízených smyků, prostřihy krajiny doplňují palubní záběry a velká část vlogu patří rozhovoru s testovacím jezdcem Garethem Howellem. Placaté kupé působí extravagantně mezi drsnými končinami, ačkoliv fungování T.50 nejevilo známky potíží s mrazivým podnebím – dokonce si zkušební jezdec pochvaloval přilnavost zimních gum.

Obutí poskytla značka Michelin a Howell byl upřímně překvapený mírou přilnavosti všech kol navzdory kluzkému podkladu a vysokému tempu, které vzniká mrknutím oka. Absolutně fantasticky hodnotil také stabilitu či ovladatelnost dané zhruba tunovou hmotností. Testy si užíval také díky šestistupňovému manuálu a možnosti eliminovat zásahy elektroniky, tu bude před prodejem prý potřeba finálně zkalibrovat.

Teploty padaly na 25 stupňů pod nulou, proto účastníci čekali daleko větší problémy, než museli nakonec řešit. Drobné nedostatky budou součásti vyhodnocení služební cesty, obecně a před kamerou panuje spokojenost zcela logicky ovlivněna nádherným prostředím. Vidět a slyšet 663 koní (488 kW) ve volné přírodě je zážitek i pro zkušené inženýry, ani Howell nedokázal skrývat upřímnou radost ze švédského dobrodružství.

Doporučujeme

Témata
12. 2. 2023 19:45
Re: Síce
Ale nemusím až za polární kruh. Stačilo by mi klidně jen Spa, Monza nebo Col de Turini.
Avatar - speedfred
12. 2. 2023 09:58
Síce
je to stále len práca ale trošku závidim chlapcom.