Ani supersport za 65 milionů se nevyhne mučení. Z pohledu na drsné testy T.50 vám nebude dobře

Supersport T.50 od Gordon Murray Automotive je fascinující auto. A také drahé a vzácné. Ani to ho však neuchrání od náročných testů.
I exotické supersporty totiž musejí splňovat homologační standardy, související například s bezpečností. Právě kvůli tomu absolvují testovaní, které může být poměrně drastické, jak dokazují záběry, jimiž se automobilka Gordon Murray Automotive nedávno pochlubila.
Homologační standardy supersportů
Prohlédnout si na nich můžeme prototyp modelu T.50 s označením XP1 při testech souvisejících s kalibrací funkce airbagů. Vůz zkoušky absolvoval v areálu ATP Papenburg v německém městě Papenburg. Cílem těchto testů je zajistit, aby airbagy fungovaly jen v situacích, kdy mají a "nevystřelily" třeba bezdůvodně.
Zkoušky proto zahrnovaly zejména jízdu přes několik typů nerovností ve vyšších rychlostech. T.50 se prohnala po nepříjemné dlažbě, trefovala výmoly či projížděla překážky připomínající železniční přejezd.
Supersport se dokonce i proletěl, když v rychlosti 70 km/h najížděl na 250 milimetrů vysokou rampu. Vyloženě bolestivé je sledování zkoušky, během níž testovací řidič Dario Franchitti úmyslně kolem trefí překážku simulující obrubník.
Nechybí srážka s divokým prasetem
To samé ale můžeme říct také o napodobení srážky s divokým prasetem nebo nájezd do hromady štěrku v rychlosti 30 km/h. Přesvědčte se ostatně sami.
Prototyp XP1, který zkoušky přežil bez větší úhony, bude po ročním testování vyřazen a následně použit k výcviku servisních techniků. Poté bude vystaven jako muzejní kus.

Připomeňme, že T.50 pohání atmosféricky plněný 3,9litrový dvanáctiválec, který se může pochlubit červeným polem začínajícím ve 12.100 otáčkách za minutu. Spojen je navíc s manuální převodovkou. Výkon dosahuje 488 kW, točivý moment pak 467 Nm. Auto přitom váží jen 986 kg.
Automobilka hodlá postavit 100 exemplářů, cena startuje na nějakých 65 milionech korun.