Gordon Murray představil nový supersport. T.33 nabízí 615 koní na 1090 kg
Automobilka slavného konstruktéra Gordona Murrayho představila pozoruhodnou novinku.
Jmenuje se T.33 a jde o dvoumístný supersport s motorem uprostřed. Ve srovnání s větším modelem T.50, který je mimochodem stejně vyprodaný, by novinka měla být více orientována na silnici a komfort. I proto nemá třímístnou kabinou se sedadlem pro řidiče uprostřed. A postrádá také slavný ventilátor zvyšující přítlak.
Přestože T.33 není tak radikální, stále jde o auto s obdivuhodnými parametry. Díky bohatému použití lehkého hliníku a uhlíkových vláken 4398 milimetrů dlouhý, 1850 mm široký a 1135 mm vysoký supersport s 2735mm rozvorem váží pouhých 1090 kilogramů.
O pohon se přitom stará atmosféricky plněný vidlicový dvanáctiválec Cosworth GMA.2 o objemu 3994 kubických centimetrů, který poskytuje maximální výkon 615 koní (452 kW) v 10.500 otáčkách za minutu a nejvyšší točivý moment 451 Nm v 9000 min-1. Motor navíc točí až 11.100 otáček...
V12 v T.33 je tedy ve srovnání s verzí v T.50 lehce přidušená (v tomto modelu dvanáctiválec dává 663 koní, 467 N.m a točí 11.500 otáček za minutu), ale její parametry jsou pořád fascinující. Údaje o dynamice bohužel zatím k dispozici nejsou.
Standardem je šestistupňová manuální převodovka, zákazníci však budou moci zvolit také šestistupňový automat. Motor samozřejmě pohání zadní kola. Automobilka se dále chlubí důrazem na aerodynamiku, zmiňuje karbon-keramické brzdy a dnes už neobvyklý hydraulický posilovač řízení, který "do volantu" přináší více citu. A všimněte si také, jak minimalisticky působí interiér: nikoli ovšem moderním "digitálním" způsobem, ale naopak takovým sympaticky klasickým. Zvlášť řadička vypadá moc pěkně.
V Gordon Murray Automotive plánují vyrobit 100 exemplářů, první kusy by k majitelům měly dorazit v roce 2024. Cena bude začínat na zhruba 40 milionech korun - bez daně. Pro srovnání, vyprodaná T.50 startovala na nějakých 70 milionech.