Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Gordon Murray představil nový supersport. T.33 nabízí 615 koní na 1090 kg

Jan Zajíc Jan Zajíc 27. 1. 2022 • 10:22
35
7
Zobrazit náhledy (35)
Gordon Murray T.33 Gordon Murray T.33 Gordon Murray T.33 Gordon Murray T.33 Gordon Murray T.33 Gordon Murray T.33 Gordon Murray T.33 Gordon Murray T.33 Gordon Murray T.33 Gordon Murray T.33 Gordon Murray T.33 Gordon Murray T.33 Gordon Murray T.33 Gordon Murray T.33 Gordon Murray T.33 Gordon Murray T.33 Gordon Murray T.33 Gordon Murray T.33 Gordon Murray T.33 Gordon Murray T.33 Gordon Murray T.33 Gordon Murray T.33 Gordon Murray T.33 Gordon Murray T.33 Gordon Murray T.33 Gordon Murray T.33 Gordon Murray T.33 Gordon Murray T.33 Gordon Murray T.33 Gordon Murray T.33

Automobilka slavného konstruktéra Gordona Murrayho představila pozoruhodnou novinku.

Jmenuje se T.33 a jde o dvoumístný supersport s motorem uprostřed. Ve srovnání s větším modelem T.50, který je mimochodem stejně vyprodaný, by novinka měla být více orientována na silnici a komfort. I proto nemá třímístnou kabinou se sedadlem pro řidiče uprostřed. A postrádá také slavný ventilátor zvyšující přítlak.

Přestože T.33 není tak radikální, stále jde o auto s obdivuhodnými parametry. Díky bohatému použití lehkého hliníku a uhlíkových vláken 4398 milimetrů dlouhý, 1850 mm široký a 1135 mm vysoký supersport s 2735mm rozvorem váží pouhých 1090 kilogramů.

O pohon se přitom stará atmosféricky plněný vidlicový dvanáctiválec Cosworth GMA.2 o objemu 3994 kubických centimetrů, který poskytuje maximální výkon 615 koní (452 kW) v 10.500 otáčkách za minutu a nejvyšší točivý moment 451 Nm v 9000 min-1. Motor navíc točí až 11.100 otáček...

V12 v T.33 je tedy ve srovnání s verzí v T.50 lehce přidušená (v tomto modelu dvanáctiválec dává 663 koní, 467 N.m a točí 11.500 otáček za minutu), ale její parametry jsou pořád fascinující. Údaje o dynamice bohužel zatím k dispozici nejsou.

Standardem je šestistupňová manuální převodovka, zákazníci však budou moci zvolit také šestistupňový automat. Motor samozřejmě pohání zadní kola. Automobilka se dále chlubí důrazem na aerodynamiku, zmiňuje karbon-keramické brzdy a dnes už neobvyklý hydraulický posilovač řízení, který "do volantu" přináší více citu. A všimněte si také, jak minimalisticky působí interiér: nikoli ovšem moderním "digitálním" způsobem, ale naopak takovým sympaticky klasickým. Zvlášť řadička vypadá moc pěkně.

V Gordon Murray Automotive plánují vyrobit 100 exemplářů, první kusy by k majitelům měly dorazit v roce 2024. Cena bude začínat na zhruba 40 milionech korun - bez daně. Pro srovnání, vyprodaná T.50 startovala na nějakých 70 milionech.

Video se připravuje ...

Doporučujeme

Témata
Avatar - robertPLUS
31. 1. 2022 12:18
vysvětleni - komentovar
Zde primo od mistra:
https://www.youtube.com/watch?…
Avatar - Barry Lyndon
28. 1. 2022 17:52
Re: Nádhera!
Je to fakt megavytříbený, cena ovšem taky pěkná... :yes:
28. 1. 2022 14:42
Re: Nádhera!
Jo, jo. A on i ten tvar je aerodynamicky velmi čistý (a krásný!), bez dodatečných dolaďujících přídavků - dělal ho mistr. Jsou na něm zajímavosti, které by chtěly vysvětlit - okomentovat.
Avatar - Emel
28. 1. 2022 13:33
Re: Nádhera!
Za mě je to spíš bonus... mně ke štěstí úplně stačí nízká váha + manuál + vysokootáčkovej motor.
28. 1. 2022 11:55
Re: Nádhera!
"..., méně kosmicky ...": holt chybí motorem hnané "zařízení" k cílenému zesilování proudu vzduchu pod vozem pro zvětšování přítlaku a také úpravy úplavu. Ovšem, kdyby se o to tady pokusili třeba pomocí výfukového ejektoru (tj. v menším, ale beze ztrát), měly bychom co obdivovat a byla by to návaznost na originalitu Gordona Murraye.