Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Škoda Auto otevřela v Mladé Boleslavi nové motorové centrum

redakce AUTO.CZ
Diskuze (14)
Automobilka Škoda Auto v Mladé Boleslavi otevřela nové centrum pro vývoj a testování agregátů za 45 milionů eur, tedy v přepočtu zhruba za 1,2 miliardy korun.

V centru vzniklo 21 nových zkušebních stanic pro testování motorů a komponentů, výstavba trvala téměř dva roky. Motorové centrum vzniklo ve stávajícím areálu technického a vývojového centra v Mladé Boleslavi-Česaně. "Nové motorové centrum je investicí do budoucnosti značky Škoda a je současně významnou investicí i pro Českou republiku," uvedl člen představenstva Škody Frank Welsch.

Škoda Auto je jedinou automobilkou, která v Česku automobily nejen vyrábí, ale také vyvíjí. Od roku 1991 investovala v zemi více než 280 miliard korun. Všechny vozy vyvíjí v Mladé Boleslavi, tedy jak vozy pro tuzemskou výrobu, tak auta, která sjíždějí z linek v zahraničních závodech.

Nyní se Škoda Auto v rámci koncernu podílí na vývoji brzd, převodovek, motorů a komponent. Vedle testování nových motorů, připravovaných pro sériovou výrobu, bude v novém centru možné provádět také náročné dynamické testy, potřebné například pro aktivity týmu Škoda Motosport. Agregáty půjde testovat také pro nejrůznější zahraniční trhy a pro různé druhy paliv.

Automobilka v Mladé Boleslavi disponuje čtvrtým největším vývojovým centrem v koncernu Volkswagen. Letos v prvním pololetí dodala zákazníkům 522.500 vozů, o 12,5 procenta více než loni ve stejném období. V tomto roce by měla poprvé prodat přes milion exemplářů.

Výroba motorů začala v Mladé Boleslavi v roce 1899. Čtyři roky po založení podniku, který se zpočátku věnoval výrobě jízdních kol, vybavili jeho zakladatelé Václav Laurin a Václav Klement (L&K) poprvé jízdní kolo pomocným motorem a vznikla takzvaná motocykleta. Pro pohon těchto jednostopých vozidel se tehdy vyráběly jednoválcové motory o výkonu 1,25 nebo 1,75 koní. Dosud vyrobila automobilka zhruba 11,6 milionu motorů.

redakce AUTO.CZ
Diskuze (14)
8. 9. 2014 12:04
Re: ANEB DALŠÍ VYHOZENÁ MILIARDA
Nejsem primárně proti emobilitě, ale do praktického užívání je ještě dlouhá cesta. Pokud vezmu delší mnou pravidelně ježděnou trasu 850km a dojezd elektroaut řekněme 200km (otázka je jaký by byl na dálnici při 140kmh) tak to představuje 4 x dobít na 100% to jsou při nabití na 80% min 2 hodiny dobíjení. Co je za současného stavu dost nerálné, znaméná to že by dobíjecí stanice musely být na každé dálniční pumpě v hojném počtu.
A prodloužit tuto trasu, kterou nyní jedete ca. 9 - 10hod na min 12 je také relativně neakceptovatelné, znamená to v případě (a ne výjimečném) zácpy na cestě že pojedte 14 a víc hodiny.
Ale až toto bude vyřešeno tj. min dojezd na baterie alespoň 750 km (včetně spuštěné klimy atd.), nebráním se tomu.
8. 9. 2014 10:52
Re: ANEB DALŠÍ VYHOZENÁ MILIARDA
vážně?? [odkaz] :-) :-)
8. 9. 2014 10:51
Re: ANEB DALŠÍ VYHOZENÁ MILIARDA
nene to není a nebude nejpodstatnější
ale je fakt že na těchhle obtížích se úspěšně pracuje [odkaz] [odkaz] >:D >:D >:D >:D >:D >:D
8. 9. 2014 10:50
Re: ANEB DALŠÍ VYHOZENÁ MILIARDA
jooo >:D >:D >:D

to je ovšem papírovej pokrok 67%

ten realnej je z 15 na 25 to byl skok 20% z celkových 100% tzn sotva 1/5 >:D >:D >:D >:D

a srovnavat to lze.
Lobybrzda v elektronice byla dááávno poražena
Lobybrzda v spalovacím ropáctví je pořát na scéně
zásadní rozdíl
Kdyby přes pár sty lety Lobybrzda v elektronice nebyla poražena tak si tady nepíšeme, nemáš mobil a horkotěžko si posíláš morzeovku
>:D >:D >:D >:D
8. 9. 2014 09:00
Re: ANEB DALŠÍ VYHOZENÁ MILIARDA
Nejpodstatnější v čem jakékoliv auto se spalovacím motorem je napřed před jakýmkoliv e-autem je dojezd a rychlost nabíjení (dotankování).