Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Škoda Auto podporuje projekt Zdravotní klaun

Vitek

Děti jsou těžištěm rozsáhlé společenské angažovanosti Škoda Auto. Její důležitou součástí je již dvanáct let také projekt Zdravotní klaun.

V rámci projektu navštěvují takzvaní zdravotní klauni za účelem terapie děti, hospitalizované v 65 českých nemocnicích. V roce 2008 se iniciativa rozšířila i o návštěvy klientů v domovech seniorů.

Vedle poskytnutí vozů podpořila automobilka Škoda Auto letos tento projekt finanční částkou 400.000 Kč. S touto sumou realizuje projekt Zdravotní klaun nad rámec dosavadních aktivit i nový projekt NOS! (Na Operační Sál!), kdy děti, které čeká operace, klauni doprovázejí až na operační sál se speciálním programem. Pilotní fáze programu začala na podzim 2013 na odděleních dětské chirurgie v nemocnicích v Praze-Motole a Ostravě-Porubě.

Automobilka navíc poskytla organizaci Zdravotní klaun čtyři vozy, kterými terapeuti jezdí na svá představení. V rámci projektu nyní pracuje 83 speciálně proškolených zdravotních klaunů. Navštěvují děti v celkem 65 nemocnicích a přivádí je na jiné myšlenky. V roce 2008 byl program rozšířen i na domovy seniorů. Jenom v letošním roce proběhne více než 3.600 klauniád pro bezmála 70.000 dětí a seniorů.

„Společenská odpovědnost je hlavním pilířem naší podnikové politiky,“ říká člen představenstva Škoda Auto za oblast personalistiky Bohdan Wojnar. „S konkrétní pomocí sociálním projektům, jako je Zdravotní klaun, a jasně definovanou strategií společenské odpovědnosti tuto odpovědnost cíleně převádíme ve skutečnost. Tato angažovanost je pro nás samozřejmě součástí trvale udržitelného růstu,“ dodává Wojnar.

Škoda Auto stojí již dvanáct let sdružení Zdravotní klaun věrně a spolehlivě po boku,“ říká ředitelka občanského sdružení Zdravotní klaun Kateřina Kubešová. „To, co v roce 2002 začalo jedním automobilem, se postupně rozvinulo v rozsáhlé partnerství. Škoda Auto tak podstatným způsobem přispěla k úspěchu naší iniciativy,“ dodává Kubešová.

Podpora dětí v různých podobách je součástí rozsáhlé společenské angažovanosti automobilky. Ta zaměřila svou strategii na čtyři hlavní oblasti: vedle podpory dětí je to i dopravní bezpečnost, technické vzdělávání a bezbariérová mobilita.

Vitek