Škoda Vision D: První dojmy
Na přímou otázku, zda je koncept Vision D předskokanem nového hatchbacku velikostně zařazeného nad Fabií, všichni pracovníci Škody Auto odpovídají jednotně: Jde o ukázku budoucího směřování značky; toto konkrétní auto se vyrábět nebude, ale řadu detailů prý brzy uvidíme. Jak brzy? První sériová auta s novým stylem máme čekat v roce 2012.
Vision D (D jako design) je poměrně velký pětidveřový liftback, jehož karoserii charakterizují velmi čisté linie. Díky tvaru střechy a sklonu zadního okna silně připomíná současnou Octavii, které se přibližuje i velikostí. Bez přímého srovnání působí na pohled dokonce dojmem většího vozu.
Automobilka bohužel neuvádí žádné bližší technické údaje, které pomohly zařadit novinku velikostně do současného nebo budoucího portfolia, ale není pochyb o tom, že na Fabii je vůz příliš velký a hlavně mimořádně široký a ve srovnání se Superbem zase spíše kompaktnější.
Mezi detaily, které mají blízko k novým sériovým, patří nová maska chladiče s ostřejšími okraji a novým řešením oblasti kolem loga. Pro Škodu nový tvar světlometů připomíná některá řešení na dražších Audi. U sériových škodovek se prý brzy dočkáme i ostřejších linií na bocích nebo kapotě motoru.
<Frankfurt 2011: Škoda MissionL - Velká levná Škoda blíže sériové podobě
Daleko do výroby nemají ani některé detaily v interiéru. Dovedeme si představit, že nová Octavia, která se představí v roce 2013, dostane podobný volant, přístrojovou desku nebo přístrojový štít s tubusy.
Čistě designérským cvičením jsou ostrá vnější zpětná zrcátka, vyklápěcí dveřní kliky nebo bohatě prosklená střecha. Elegantní siluetu přísně funkční karoserie zakončuje rozměrné zadní sklo, jako součást víka zavazadelníku. Na jeho konci je výklopný spojler se skleněným povrchem. Ze skla jsou vyrobena i loga na přídi a zádi.
K showcarům tohoto vizionářského druhu patří nadprůměrně velká kola. Vision D stojí na 20palcových pětipaprskových kolech a pneumatikách 235/35 ZR20.
Škoda Vision D je jedním z několika málo exponátů, které jsou v Ženevě absolutními novinkami. Až do pondělí 28.2.2011 nebylo jasné, jakou studii značka ukáže.
Pod heslem The New Power of ŠKODA představila automobilka z Mladé Boleslavi své nové logo a modernizovanou firemní identitu (nový font písma, grafický manuál).