Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Škoda Auto v roce 2012: Zaostřeno na Indii

Diskuze (26)
Druhá nejlidnatější země světa hraje ve strategických plánech Škody stále významnější roli.

V roce 2011 zvýšila značka Škoda své prodeje na celém světě o 15 procent na 875.000 vozů, čímž dosáhla nové rekordní hodnoty. V Indii zvýšila značka prodeje na více než 30.005 vozů. Proti předchozímu roku to představuje nárůst o téměř 50 procent.

I to je nový rekord značky Škoda na indickém trhu. Pro plánovaný budoucí růst hraje důležitou roli nový kompaktní sedan Rapid, představený před několika týdny.

Teprve s Rapidem totiž Škoda vstupuje do největšího segmentu indického trhu, kterým jsou levné kompaktní sedany. Automobilka proto očekává, že letos výrazně zvýší svůj tržní podíl z loňských 1,31 %.

Indie se dostává v plánech Škody na čelní místo. Společně s perspektivními trhy Číny a Ruska má být tahounem dalšího růstu mladoboleslavské automobilky.

Na právě probíhajícím autosalonu v indickém hlavním městě New Delhi Škoda představuje kompletní portfolio. Kromě zmíněného Rapidu jej tvoří Fabia, Laura (u nás Octavia), Superb a Yeti. Hlavními hvězdami expozice jsou vedle Rapidu speciální edice Fabia Monte Carlo a také závodní rallyový speciál Fabia S2000.

Všechny v Indii prodávané vozy se vyrábí v tamních továrnách. Fabia a Rapid opouští brány závodu v Púně, zatímco Superb, Laura a Yeti se vyrábí v Aurangabádu. Za deset let působení na indickém trhu zde Škoda dodala již 132 tisíc vozů.



Diskuze (26)
6. 1. 2012 18:33
Re: Pro zajímavost
Nemusíš nic žvanit. Vždyť se už i přiznali k tomu, že sledují, které stránky lidé navštěvují, i když jsou odhlášeni. A můžou to dělat i lidem, kteří tam ani nemají účet. Google dělá něco podobného. To se všechno dělá kvůli cílené reklamě. Tyhle údaje mají doslova miliardovou hodnotu.
6. 1. 2012 15:11
Re: Pro zajímavost
Mně ten indický rapidek docela zaujal - tak jsme si trochu projel indické servery a musím konstatovat, že škodovka je tam docela uznávaná a ceněná a to i přes to, že na trhu má tak půldruhého procenta.

A těší mně to. Indové ji běrou jako ČESKOU automobilku, byť pod křídly VW. Je vůbec zajímavé číst tady ty slinty o vládě Němců a mntovněq volkswagenu a pak si otevřít oficiální stránky škodovky kdekoliv, kde s prodává a dočíst sehned na úvodní stránce, že se jedná o tradiční českou automobilku sídlící v Mladé Boleslavi, která vzníkla z firmy Laurin a Klement a patří k nejstarším v Evropě.....ti některými tak nenávidění Němci jí z hlediska prestiže a tradice dávají ve sktečnosti mnohem víc, než si je řada "čecháčků" (a atyk jejich slovesnké odnože tady) schopna přiznat a připustit.
6. 1. 2012 15:06
Re: Pro zajímavost
Máš bohužel pravdu, otázka je, do jaké míry je to zakomplexovanost těch, kteří takhle mluví a vystupují a z ní vyplývající snaha maskovat tuhle zakomplexovanost světovostí, projevující se pohrdavostí a pomlouváním všeho domácího. V maldších generacích je tohle přítomno mnohem méně, než u dnešních padesátníků a starších, ale přece jenom.....možná zrovna ti, co tak ochotně a okázale pomlovají domácí produkci (i třeba cokoliv jiného), vědí o řem mluví a jejich komplex má původ v jejich lajdáctví, neschopnosti, snaze všechno nějak ošvindlovat......

Na druhou stranu, setkal jsme se s tímhle přístupem i u příslušníků jiných národů (mluvím o těch, co jsem s nimi pracoval) - specileně u Italů, samozřejmně Slováků a kupodivu u Rusů. Ti se ale vyznačovali tím, že hystericky pomlouvali všechno domáící, ale museli to pomlouvat sami - běda, jak by s tím začal cizinec. A když jim člověk řekl, aby to tak tragicky neviděli, tak ještě přidali.
6. 1. 2012 14:57
Re: Krajsia nez hatchback
To máš na jednu stranu pravdu, jenže tenhle rapid nevychází z originál Fabie, ale je to jenom přebrandovaný a dalo by se říct faceliftovaný VW Polo sedan a ten je povedený sám o sobě, i když byl primárně vyvinut pro ruské trhy.

Projelt jsme si kategorii škodovky Rapid v Indii a její konkrenci představuje kromě seterského mdelu Venta (VW Polo sedan), Honda City (hodně povedený sedýnek, u nás se loni přesatl prodávat, protože stál cca tolik co levnější Civic...), FIAT Linea, Ford Fiesta Sedan a Hyundai Verna, méně už třeba Nissan Sunny a dlaší. První tři jemnované jsou velmi povedené malé sedany, paradoxně asi díky tomu, že kufr je na ně "napasován" tak, že auto opticky vzadu nerozšiřuje a není tak vizuální disproporce mězi poměrně subtilním předkem auta a mohutným zadkem. V tomto směru nejhorší je Ford Fiesta sedan, kde nahoru vybíhající linie zadních oken vede k tomu, že zadek je jako hrom a kola při pohledu z boku vypadají ještě menší než jsou. Částečně totéž platí i pro Vernu a Lineu, tam to ale není tak tragické....

Kdyby se někdo pokusil udělat sedan z nynější Fabie, byla by to stejná trága jako v předchozí generaci s tím rozdílem, že design Fabie I hatch i combi byl hodně, ale opravdu hodně povedený, na rozdíl od aktuálního modelu.
Avatar - www.skodaoctavia.cz
6. 1. 2012 13:19
Re: Pro zajímavost
Face je užitečná aplikace, je to jen o lidech, že tam na sebe vše vyžvaní.