Škoda Auto v roce 2012: Zaostřeno na Indii
V roce 2011 zvýšila značka Škoda své prodeje na celém světě o 15 procent na 875.000 vozů, čímž dosáhla nové rekordní hodnoty. V Indii zvýšila značka prodeje na více než 30.005 vozů. Proti předchozímu roku to představuje nárůst o téměř 50 procent.
I to je nový rekord značky Škoda na indickém trhu. Pro plánovaný budoucí růst hraje důležitou roli nový kompaktní sedan Rapid, představený před několika týdny.
Teprve s Rapidem totiž Škoda vstupuje do největšího segmentu indického trhu, kterým jsou levné kompaktní sedany. Automobilka proto očekává, že letos výrazně zvýší svůj tržní podíl z loňských 1,31 %.
Indie se dostává v plánech Škody na čelní místo. Společně s perspektivními trhy Číny a Ruska má být tahounem dalšího růstu mladoboleslavské automobilky.
Na právě probíhajícím autosalonu v indickém hlavním městě New Delhi Škoda představuje kompletní portfolio. Kromě zmíněného Rapidu jej tvoří Fabia, Laura (u nás Octavia), Superb a Yeti. Hlavními hvězdami expozice jsou vedle Rapidu speciální edice Fabia Monte Carlo a také závodní rallyový speciál Fabia S2000.
Všechny v Indii prodávané vozy se vyrábí v tamních továrnách. Fabia a Rapid opouští brány závodu v Púně, zatímco Superb, Laura a Yeti se vyrábí v Aurangabádu. Za deset let působení na indickém trhu zde Škoda dodala již 132 tisíc vozů.