Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Škoda Auto s odbory stále jedná, nabízí reálné zvýšení platů o 13 %

Dan Vořechovský
Diskuze (95)
Ani deváté kolo jednání o nové kolektivní smlouvě neskončilo dohodou a tak Škodě Auto i nadále hrozí výstražná stávka.

V úterý přišla automobilka Škoda Auto s posledním návrhem podmínek nové kolektivní smlouvy. Návrh počítá s desetiprocentním navýšením tarifních mezd od 1. dubna tohoto roku. Zaměstnanci navíc obdrží jako bonus za loňské dobré hospodářské výsledky deset tisíc korun. Škoda také navrhuje, že by se tento bonus v budoucnu upravoval podle koeficientu hospodářských výsledků firmy. Příští rok by také zaměstnanci mohli počítat s inflační doložkou, která by je ochránila před případným náhlým nárůstem míry inflace (nad 3 %). Odbory se již dříve vyjádřily, že chtějí uzavřít dohodu na jeden rok, přičemž Škoda v předchozích návrzích navrhovala smlouvu na dva roky. Nyní navrhla kompromisní dohodu s termínem od 1.4.2007 do 31.12.2008.

Šéf personálního oddělení Škody Martin Jahn řekl, že návrh reálně znamená zvýšení příjmů zaměstnanců o 13 procent na dva roky. V průměru si tak zaměstnanec Škody Auto polepší o 3 200 korun. Škoda se k delší smlouvě kloní pro to, že je to pro ni výhodnější z hlediska dlouhodobějšího plánování. Současná úroveň mezd ve Škoda Auto (ke konci roku 2006), činí u tarifních zaměstnanců (tzn. bez managementu) 24.987,- Kč, průměrná hrubá mzda v dělnických profesích je 22.057,- Kč.

Jednání se ani ve středu nepodařilo dovést do úspěšného konce. Odbory si na konečné rozhodnutí vzaly čas do čtvrtka, kdy návrh projednají na své podnikové radě. Jestliže návrh odmítnou, přistoupí pravděpodobně k výstražné stávce, která byla naplánována již na tento čtvrtek. Kvůli jednáním se však případný termín stávky posunul na příští úterý. Odbory zjevně opakují taktiku, kterou uplatnily již před dvěma lety, kdy přistoupily k výstražné stávce a vedení automobilky nakonec pod hrozbou celodenní stávky na jejich požadavky přistoupilo. Do případné výstražné stávky se podle šéfa škodováckých odborů Jaroslava Povšíka zapojí zhruba 80 % zaměstnanců.

Návrh kolektivní smlouvy ve Škodě Auto na období 1.4.2007 až 31.12.2008


  • nárůst tarifů od 1. 4. 2007 o deset procent a inflační doložka na rok 2008
  • za dobré výsledky loňského roku vyplacení variabilní části podnikového bonusu 10.000 Kč, v roce 2008 bude tato částka vynásobena koeficientem dle hospodářského výsledku firmy
  • provázání tarifů s růstem zaručeného podnikového bonusu (dříve 13. platu)
  • navýšení osobního ohodnocení z průměrných 14 procent původních tarifů na 15 procent a rovněž provázání s vyššími tarify
  • provádění osobního ohodnocení čtyřikrát ročně
  • zvýšení příspěvku na penzijní připojištění z 300 Kč na 400 korun měsíčně
  • zvýšení příplatků za práci v taktu z 350 na 450 Kč
  • zvýšení příplatků za práci v noci ze 14 na 20 Kč
  • zvýšení příplatku za ztížené pracovní prostředí na devět korun a vytvoření příplatku za nestandardní pracovní podmínky ve výši sedmi korun
  • zvýšení výhodných půjček pro zaměstnance na bydlení z 225.000 Kč na 300.000 Kč
  • navýšení odstupného pro zaměstnance podle délky zaměstnání až na dvanáct průměrných měsíčních platů
  • Dan Vořechovský
    Diskuze (95)
    Avatar - Chuck Norris
    13. 4. 2007 17:15
    Re: Všimli jste si jedný věci? !!!!!!!!!
    nemyslim si nic.. jen jsem na tom dokladoval smečkový chování lidí... nádhernej příklad kterej v extrému na východě vede k tomu že se lidi odpalujou v nákupních centrech a ani neví proč.....
    13. 4. 2007 07:58
    Re: MZDY
    >:D >:D >:D :yes:
    13. 4. 2007 01:09
    Re: ZASTOUPENÍ ŠKODA
    Ty ne, proto podnikáš, ale ne každý má tu schopnost a "musí" tedy pracovat, aby se uživil. A protože vše je relativní, tak kdybys svůj příjem sdělil Jágrovi, nechápal by zase on, že za tak mrzkej peníz vůbec lezeš z postele. Co se týče mzdy, pak ta je vždycky malá :-) a každá tisícovka na druhou stranu dobrá. Takže nesnižuj finanční rámec, v němž se dělnci ve Škodě pohybují... nikdy nevíš, jak za tři roky skončíš... Mimochodem, píšeš to jako fikci, ale kdybys opravdu měl tu prodejnu, kolik myslíš, že bys platil své zaměstnance na dílně? Napiš, jak vysokou bys jim dal měsíční mzdu (myšleno v hrubém).
    Avatar - Sprint
    12. 4. 2007 23:38
    Re: plat
    No když v Německu (VW) jsou hodinové náklady na výrobu 3x vyšší jak u nás a fabrika tam taky jede, tak asi je někde háček, ne? A že by byly Volkswageny 3x dražší se mi nezdá. A když do budoucna nebudou takový zisky, tak není problém propustit pár lidí. Do toho odbory už mluvit nemůžou.
    12. 4. 2007 22:22
    INFLAČNÍ DOLOŽKA
    Tak, jak jsem koukal na zprávy, dohody krachujou na inflační doložce. Vedení Škody navrhuje inflaci zohledňovat až od tří procent, odbory požadují navyšovat mzdy o jakoukoliv inflací... Těžké téma... No, oprostíme-li se od celého balíku požadavků, který Škoda řeší, resp. vyřešila, pak inflační doložka zohledňující inflaci racionalitu nepostrádá... ale možná, že vedení Škody jíž vyšlo odborům tak vstříc, že eskalování požadavků na absolutizování inflace by se mohlo považovat jako necitlivý krok. P.S. Hlavně, aby to neohrozilo výrobu... na Fabie II se pomalu vytváří fronty a Scoutík táhne také dobře...