Škoda Auto bude ve Vrchlabí vyrábět převodovky i auta
Automobilka Škoda Auto bude v závodě ve Vrchlabí vedle nového produktu, převodovky DQ200, dál vyrábět i auta. Uvedlo to dnešní vydání týdeníku Škodovácký odborář s odkazem na vyjádření člena představenstva pro personalistiku Bohdana Wojnara.
Výroba převodovky má ve Vrchlabí začít na konci roku 2012 a má závodu zajistit budoucnost a udržení zaměstnanosti. Ve Vrchlabí se nyní montují modely Roomster a Octavia.
Budoucnost závodu vrchlabští odboráři probírali na své konferenci 10. května. Neměli jasno v tom, kolik lidí bude vrchlabský závod v budoucnu zaměstnávat. Na převodovkách najde ve finální fázi práci 700 lidí, zatímco nyní ve Vrchlabí pracuje přes 1000 osob. Wojnar to podle týdeníku označil za irelevantní otázku, protože i nadále bude pokračovat souběžná výroba vozů.
Předseda podnikových odborů Jaroslav Povšík v této souvislosti připomněl slib šéfa koncernu Volkswagen Martina Winterkorna, že ve Vrchlabí neklesne počet personálu pod 1000 lidí. "Převis personálu jistě vznikne, ale někteří lidé by mohli jít do předčasného důchodu, jiní mohou být déle na rekvalifikaci," citoval týdeník Povšíka.
Výroba roomsterů se do Vrchlabí přesunula ze závodu Kvasiny a začala letos v lednu. Roomster v závodě udržel zaměstnanost poté, co v listopadu ve Vrchlabí skončila montáž octavie první generace a zůstala jen montáž octavie druhé generace. Podle člena představenstva pro výrobu Michaela Oeljeklause se o přesunu výroby modelu Roomster z Vrchlabí jinam rozhodne podle toho, jak dobře půjde výroba převodovky.
Ve Vrchlabí se nyní také svařují díly pro model Yeti, který se montuje v Kvasinách. Škodovácký odborář v této souvislosti citoval šéfa vrchlabského závodu Josefa Václavíka, podle kterého bude svařování pro yetiho do letošního září ze závodu vyčleněno. Všichni dotčení zaměstnanci podle Václavíka dostanou možnost přejít na práci na převodovkách.
Zaměstnance vrchlabského závodu čeká náročná rekvalifikace z montáže vozů na kompletní výrobu převodovky. Dělníci se budou školit zřejmě už od letošního června po skupinách, a to v Mladé Boleslavi. Někteří absolvují praxi i v zahraničních závodech v Německu a v Číně.
V německém Kasselu se vyrábí 2000 převodovek DQ200 denně, v Číně vyrobí tisíc těchto převodovek za den. Předsériová zkouška výroby by mohla začít příští rok v létě.