Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Škoda dobývá Afriku, v Alžírsku začíná montovat Octavii

David Bureš
Diskuze (4)
Vedle Octavie se v továrně v alžírském městě Relizane začíná montovat také VW Golf, Seat Ibiza a VW Caddy. Od roku 2018 se tam začne produkovat i Fabia.

Automobilka Škoda pracuje na rozšíření svého zastoupení na černém kontinentu. V rámci podepsané spolupráce mezi koncernem VW Group a alžírskou společností SOVAC začala v Alžírsku montovat model Octavia. Od příštího roku bude v továrně firmy SOVAC produkovat pro tamější trh také Fabii.

Podepsaná spolupráce znamená, že se v závodě firmy SOVAC v alžírském městě Relizane začíná vedle Škody Octavia montovat také Volkswagen Golf, Seat Ibiza a Volkswagen Caddy. V roce 2018 pak portfolio doplní vedle Škody Fabia také Volkswagen Polo. Vedle samotné montáže se přitom počítá i s vybudováním sítě lokálních dodavatelů.

„Africký kontinent nabízí koncernu VW Group výraznou možnost růstu. S novou továrnou v Alžírsku navyšujeme díky partnerovi SOVAC naši přítomnost v severní Africe. Přinášíme do Afriky špičkovou moderní techniku, a to zejména díky VW Golf,“ uvedl k zahájení alžírské produkce generální ředitel značky Volkswagen Herbert Diess.

Hlavním důvodem zahájení produkce v Alžírsku jsou tamější dovozní kvóty a vysoká cla na dovážená auta, která byla v této severoafrické zemi zavedena v roce 2016 kvůli podpoře domácího průmyslu. Zároveň ale Alžírsko patří mezi trhy s vysokým prodejním potenciálem, vždyť se jedná o největší zemi Afriky, a tak se expanze do této země má vyplatit. Pro Škodu to mimochodem bude první výrobní místo v Africe, zatímco pro Seat to je první továrna mimo Evropu.

„Trhy severní Afriky včetně Alžírska nabízí značný růstový potenciál. Proto jsme obzvlášť potěšeni, že tu můžeme ve spolupráci s dalšími značkami VW Group a firmou SOVAC zahájit montáž našich aut. Jsme přesvědčeni, že tím posílíme naší přítomnost v tomto regionu,“ říká k tomu předseda představenstva automobilky Škoda Auto Bernhard Maier.

Nová továrna bude schopná vyrobit až 200 automobilů denně. Konkrétně Škoda počítá s tím, že tam do konce letošního roku vznikne asi 2.100 Octavií.

Aktuálně v továrně Relizane pracuje 550 zaměstnanců, do budoucna však má pracovní síla vzrůst až na 1.800 osob. Další pracovní posty vzniknou u dodavatelů a logistických firem. Kvůli zachování vysokého standardu montáže byli zaměstnanci proškoleni experty z jednotlivých koncernových značek.

Alžírsko přitom pro koncern VW Group není žádným neznámým místem, mateřská značka Volkswagen tam první vozy dovezla už v roce 1952. Od roku 2001 pak spolupracuje právě s firmou SOVAC. Také Škoda už tam nějakou dobu působí, v roce 2002 začala v Alžírsku prodávat modely Fabia a Octavia. Postupně následovaly i další vozy, a tak se tam dnes prodávají modely Fabia, Rapid, Rapid Spaceback, Octavia, Yeti a Superb. V příštím roce se pak počítá s nabídnutím Kodiaqu a Karoqu. Jen loni Škoda alžírským zákazníkům dodala na 3.000 automobilů.

David Bureš
Diskuze (4)
28. 7. 2017 10:26
Re: dobývání
Alžírsko má přes 40 000 000 obyvatel , o okolních státech ani nemluvě .... Ten potenciál je tam obrovskej, stejně jako na východě Írán, Pákistán atd...

Problém je stabilita těch zemí a ekonomická situace, pokud by se ale obojí zlepšilo, ten prodejní potenciál je tamprostě obrovskej a růst díky tomu můžeme samozřejmě i my ...
Avatar - Joky
27. 7. 2017 18:24
dobývání
Afrického trhu.... to je fakt terno ....
Avatar - Auto CZ
27. 7. 2017 15:41
Aké budú platy v Alžírsku?
Budú dělníci v Alžírsku zarábať toľko, koľko európsky? Alebo ako bude prebiehať výroba po útoku islamistov na výrobnú jednotku ? :-! 8-s
27. 7. 2017 13:17
Komercni sdeleni?
Nechapu proc k clanku o montazi v Alzirsku je ve fotogalerii 150 fotek z katalogu Skoda.