reklama


Škoda Fabia 1,4 16V Elegance

Škoda Fabia 1,4 16V Elegance

 
 

Dva poměrně podrobné testy nového modelu mladoboleslavské automobilky jsme vám již nabídli k přečtení. Šlo v podstatě o první dojmy z krátkých testů v , kde byla první "předváděčka" nové Fabie. V druhém případě jsme vám popsali, jaká je . Jelikož je v těchto testech vše víceméně dostatečně popsáno (doporučuji k nahlédnutí) nebudu dlouze opakovat již známá fakta, ale jen je připomenu....

Dva poměrně podrobné testy nového modelu mladoboleslavské automobilky jsme vám již nabídli k přečtení. Šlo v podstatě o první dojmy z krátkých testů v Algarve, kde byla první "předváděčka" nové Fabie. V druhém případě jsme vám popsali, jaká je Fabia SDI. Jelikož je v těchto testech vše víceméně dostatečně popsáno (doporučuji k nahlédnutí) nebudu dlouze opakovat již známá fakta, ale jen je připomenu. Podrobněji se budu věnovat spíše novým postřehům a motoru 1,4 16V.

Testovaná Fabia měla výbavu Elegance, tedy tu nejvyšší a pochopitelně i nejdražší. Seznam výbavy je však velmi dlouhý () a splňuje takřka všechny nároky na moderní vůz své třídy. Otázkou je zda vzhledem k ceně, která atakuje hranici půl milionu korun, není takový vůz u nás v České republice prakticky neprodejný (směrem na západ to asi takový problém nebude). Samozřejmě je možné vybrat si například verzi Comfort, která je o 65 tisíc levnější, ale například klimatizaci zde již mít nebudete... Co mě spíše zaráží je fakt, že ani v nejvyšší výbavě Elegance není sériově ABS. Holt budete sice "elegantní", ale na ledě vám to bude houby platné.

Interiér Elegance má atraktivní černo-béžovou kombinaci plastů a béžové potahy sedadel a výplně dveří. Kombinace je to velmi pěkná (na rozdíl od strohých černo-šedých levnějších verzí), ale samozřejmě je náchylná na zašpinění. Tady asi nejednoho kupujícího zklame fakt, že barevné kombinace interiéru není možné kombinovat s různými pakety výbav. Tady už ale kritizuji poněkud nad rámec třídy tohoto automobilu, protože u většiny vozů této třídy je "na výběr" jen jedno barevné provedení interiéru.

Potěšující je příkladná kvalita zpracování interiéru, kde prakticky není možné najít chyby např. ve slícování plastů. Navíc použité plasty vypadají hodnotně a kvalitně. Vrzání plastů v interiéru za jízdy je prakticky neznámým jevem. Něco se však přeci jen našlo. Něco mi při jízdě klapalo za levým uchem. Po chvíli zkoumání jsem zjistil, že je to úchyt bezp. pásu na sloupku. Vzhledem k tomu, že úchyt na straně spolujezdce neklepe bude to snad vyjímka. Druhou chybičkou na kráse interiéru je dolní "roh" střední konzoly, který při určitém posunutí sedadla řidiče nepříjemně tlačí do pravé nohy. Upozorňuji však, že jde jen o vyjímečné případy (kombinace určité výšky řidiče a posunu sedadla).

Řízení Fabie je velmi snadné díky výborným jízdním vlastnostem, minimálnímu naklánění v zatáčkách a kombinaci elektrohydraulického posilovače řízení s lehce jdoucí spojkou. Toto předurčuje tento vůz pro jemné ženské ruce (a nohy)... Horší je to s plynovým pedálem, kdy vazbu mezi plynem a motorem zajišťuje elektronika (škrtící klapka je ovládána elektromotorkem). Odezva na sešlápnutí plynu je pomalá a jízda s tímto "zařízením" je dosti nezábavná. Představte si například toto: chci předjíždět a naplno zmáčknu plyn, ale hned poté si to rozmyslím (auto v protisměru). Stane se to, že v okamžiku, kdy plyn je už opět povolen, tak motor na chvilku zabere... prostě reakce motoru mají přibližně půl sekundy zpoždění. Obzvláště nepříjemné je toto v městském provozu, kdy je práce s plynem velmi častá a měla by být pokud možno rychlá a přesná. Pokud se jede mimo město je tento jev, vcelku pochopitelně, mnohem méně znát. Jsem zvědav, zda na kritiku (prakticky ve všech médiích) plynového pedálu ve Fabii bude výrobce nějak reagovat.

Moderní šestnáctiventilový motor 1,4 16Vmá kultivovaných chod a je dobře odhlučněn. Bohužel však výkon i nejvyšší hodnotu točivého momentu poskytuje až ve vysokých otáčkách, takže technika jízdy se tomu musí uzpůsobit. Do 2500 ot/min je projev motoru zcela nenápadný - bez výraznějšího tahu naopak od čtyřech tisíc otáček motor výrazně ožije. Z toho vyplývá, že se dá s tímto motorem jezdit poměrně svižně, ale pouze ve vyšších otáčkách. Spotřeba se dá udržet na rozumné úrovni 7,5 l/100 km. Řazení manuální pětistupňové převodovky jde lehce a přesně.

Škoda Fabia je přes některé nedostatky kvalitním automobilem s výborným zpracováním, jízdními vlastnostmi a relativně prostorným interiérem. Cena Fabie 1,4 16V však také těmto kvalitám plně odpovídá.

pylový mikrofiltr, předpínače bezp. pásů, airbag řidiče, airbag spolujezdce, palubní počítač, imobilizer, centrální zamykání s dálk. ovládáním, el. okna vpředu i vzadu, výškově stavitelné sedadlo řidiče, výškově i podélně stavitelný volant, posilovač řízení, stěrač zadního okna, přední mlhová světla, nárazníky v barvě vozu, zpětná zrcátka v barvě vozu, tónovaná skla, úložný prostor pod sedadlem spolujezdce, příprava pro uchycení dvou dětských sedaček ISOFIX, dělená zadní sedadla, zvuková signalizace nevypnutých světel, signalizace otevřených dveří, varovné světlo v předních dveřích, osvětlení zavazadlového prostoru, otevírání víka palivové nádrže z místa řidiče, hliníková kola 14 palců, ukazatel nedostatku kapaliny v nádobce ostřikovačů, odkládací síť pod krytem zavazadlového prostoru, odkládací kapsy ve výplních zadních dveří, výsuvná kapsa pod rádiem, vyhřívaná přední sedadla, el. vyhřívané trysky ostřikovače skla, klimatizace automatická s chlazením schránek u řidiče a spolujezdce

ABS (+21.400,-), kola z lehkých slitin 15'' (+7.500,-), rádio MS402 (+8.300,-), 4 reproduktory navíc (+1.300,-), ostřikovače světel (+2.600,-), střešní okno (+16.000,-)

Spolupracujeme s TipCars.com

Cena v základní výbavě: 444 900 Kč Cena v testované výbavě: 509 500 Kč

Základní výbava:pylový mikrofiltr, předpínače bezp. pásů, airbag řidiče, airbag spolujezdce, palubní počítač, imobilizer, centrální zamykání s dálk. ovládáním, el. okna vpředu i vzadu, výškově stavitelné sedadlo řidiče, výškově i podélně stavitelný volant, posilovač řízení, stěrač zadního okna, přední mlhová světla, nárazníky v barvě vozu, zpětná zrcátka v barvě vozu, tónovaná skla, úložný prostor pod sedadlem spolujezdce, příprava pro uchycení dvou dětských sedaček ISOFIX, dělená zadní sedadla, zvuková signalizace nevypnutých světel, signalizace otevřených dveří, varovné světlo v předních dveřích, osvětlení zavazadlového prostoru, otevírání víka palivové nádrže z místa řidiče, hliníková kola 14 palců, ukazatel nedostatku kapaliny v nádobce ostřikovačů, odkládací síť pod krytem zavazadlového prostoru, odkládací kapsy ve výplních zadních dveří, výsuvná kapsa pod rádiem, vyhřívaná přední sedadla, el. vyhřívané trysky ostřikovače skla, klimatizace automatická s chlazením schránek u řidiče a spolujezdce

Výbava testovaného vozu:ABS (+21.400,-), kola z lehkých slitin 15'' (+7.500,-), rádio MS402 (+8.300,-), 4 reproduktory navíc (+1.300,-), ostřikovače světel (+2.600,-), střešní okno (+16.000,-)

Zemřel exministr financí Ivo Svoboda odsouzený za vytunelování Liberty Zemřel exministr financí Ivo Svoboda odsouzený za vytunelování Liberty

Ve věku 68 let zemřel 23. února bývalý ministr financí ve…

Netflix zvýší investice v Evropě, vzniknou nové seriály Netflix zvýší investice v Evropě, vzniknou nové seriály

Americká internetová videopůjčovna Netflix hodlá…

Benzina končí s Naturalem, již brzy jej nahradí nový druh paliva Benzina končí s Naturalem, již brzy jej nahradí nový druh paliva

Léta používané označení pro klasický benzin a naftu u…

 
Technické údaje
Motor
Typ motoru: zážehový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 1390
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 74 / 6000
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 126 / 4400
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 185
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 11.5
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 9.6 / 5.7 / 7.1
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 260 / 1016
Objem nádrže (l):45
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1081 / 505
Rozměr pneu:195
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 3960
b) šířka (mm): 1646
c) výška (mm): 1451
d) rozvor (mm): 2462
e) rozchod vpředu (mm): 1419
f) rozchod vzadu (mm): 1408
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 890 / 1110
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 570 / 800
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 1010
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):930
k) šířka vpředu (mm): 1380
l) šířka vzadu (mm): 1390
délka sedáku vpředu (mm): 510
délka sedáku vzadu (mm): 480
výška opěradla vpředu (mm): 610
výška opěradla vzadu (mm): 550
místo vzadu pod předním sedadlem: ano
Hodnocení
Interiér, řízení
Kvalita dílenského zpracování interiéru: 9
Kvalita sedadel (délka sedáku, boční vedení):
Palubní deska - design funkčnost: 8
Prostor na zadních sedadlech - nohy: 8
Prostor na zadních sedadlech - hlava: 7
Odkládací plochy: 9
Dojem z řízení: 7
Výhled vpřed: 7
Výhled vzad: 8
Motor, převodovka
Kultivovanost chodu: 8
Tah v nižších otáčkách: 6
Výkon ve vyšších otáčkách: 9
Hlučnost v nižších otáčkách: 9
Hlučnost v vyšších otáčkách: 8
Spotřeba: 8
Odstupňování převodovky: 8
Snadnost řazení: 9
Podvozek, brzdy
Jízdní vlastnosti v běžném provozu: 10
Jízdní vlastnosti v extrému: 10
Přenos hluku do interiéru (díry ve vozovce…): 8
Přenos hnací síly na vozovku: 8
Účinnost brzd: 10
Velikost zavazadlového prostoru: 8
Prostor pro vkládání do zav. prostoru: 10
Variabilita zavazadlového prostoru: 8
Poměr cena/užitná hodnota
Poměr cena/užitná hodnota: 8
Celkové hodnocení
Celkové hodnocení - průměr: 8,30
 



reklama


reklama


Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Auta v ceně do tří tisíc chtějí objet republiku. Byli jsme na startu Auta v ceně do tří tisíc chtějí objet republiku. Byli jsme na startu

Velké zážitky za minimální náklady - to je smysl expedice…

Benzina končí s Naturalem. Na stojanech ho nahradí Efecta Benzina končí s Naturalem. Na stojanech ho nahradí Efecta

Léta používané označení pro klasický benzin a naftu u…

 




Brisk RS 01 WRC: Neslavný osud pětisetkoňové fabie. Proč nikdy pořádně nejela? Brisk RS 01 WRC: Neslavný osud pětisetkoňové fabie. Proč nikdy pořádně nejela?

Před bezmála deseti lety se zrodilo soutěžní kupé na…

Idiot ve Fabii blokoval hasičskou cisternu. Naschvál, nebo ji jenom neviděl? Idiot ve Fabii blokoval hasičskou cisternu. Naschvál, nebo ji jenom neviděl?

Sami všichni dobře víte, co dělat, když ve zpětném…

 



 
Toyota a největší podvod v motorsportu: Geniální finta z rallye!

Toyota a největší podvod v motorsportu: Geniální finta z rallye!

Dnes 15:47

V první polovině 90. let kralovala světovým rallye japonská Toyota. Zlom přišel v průběhu Katalánské rallye v roce 1995, kdy kontrolní komisaři odhalili jisté ilegální zařízení.




Blesk.cz

ISIS je na ústupu: Bagdádí podle médií přiznal porážku v Iráku

ISIS je na ústupu: Bagdádí podle médií přiznal…

Je to jedno velké vítězství pro Irák i celý blízký východ, válka ale ještě zdaleka není u konce. Vůdce tzv.…

Zdržení, mrhání papírem a „pozdrav od Babiše“: Obchodníci šílí ze startu EET

Zdržení, mrhání papírem a „pozdrav od Babiše“:…

Kromě ubytovacích a stravovacích zařízení od 1.března pod povinnost elektronické evidence služeb spadají i…

 

iSport.cz

DostálLIVE: Olympijský obr vysílá ŽIVĚ ze zákulisí tréninku v USA

DostálLIVE: Olympijský obr vysílá ŽIVĚ ze zákulisí…

Život špičkového sportovce zblízka. Josef Dostál, nejúspěšnější český rychlostní kajakář, dnes na svých…

Biatlonisté v Koreji? Dál žijí v českém čase, chodí spát až ráno

Biatlonisté v Koreji? Dál žijí v českém čase, chodí…

Budou ponocovat do pěti ráno a vstávat ve dvě odpoledne. Snídat v místním čase oběda a obědvat v čase večeře……

 

Reflex.cz

Parazité na parazitech: Vědci varují před zbytečnými léky, které vyprázdní vaši peněženku!

Parazité na parazitech: Vědci varují před zbytečnými…

V tištěném Reflexu najdete článek o bylinkových přípravcích proti parazitům, kterých je plný internet a za které…

Sixtinská kaple byla zachycena na 270 tisících snímcích s 99,9% přesností

Sixtinská kaple byla zachycena na 270 tisících…

Sixtinská kaple, jedna z nejkrásnějších památek renesance, na jejíž výzdobě se podílel Michelangelo, byla…

 
 
reklama