Škoda Fabia na zemní plyn? Podle všeho již brzy!
Nahrazení oblíbené čtyřválcové dvanáctistovky TSI tříválcem 1.0 TSI bylo v případě Škody Fabia nevyhnutelné. S tímto motorem již nyní pořídíte vetší model Octavia, v rámci modernizace jej dostala také Škoda Rapid, a v roli základního agregátu bude figurovat také u nové generaci SUV Yeti. V souvislosti s přeplňovaným tříválcem se však dočkáme ještě jedné novinky – pohonu na CNG.
Informace o motoru 1.0 TSI spalujícím vedle benzinu také zemní plyn byla docela šokující už v rámci oficiálního představení nového Seatu Ibiza. Právě zde se tato verze objevila jako první a v rámci koncernu Volkswagen tak doplnila známé duo agregátů 1.4 TSI CNG a 1.0 MPI CNG.
Současná Škoda Fabia sice nestojí na stejné platformě jako Seat Ibiza (ten má zcela nový modulární základ MQB A0), to ale ničemu nevadí. Zprávu o zástavbě nové varianty přeplňovaného tříválce jako první zveřejnil server e-flotila.cz, kterému to prozradil Luboš Vlček, šéf prodejní organizace Škoda Auto pro Českou republiku, v rámci rozhovoru na letošním autosalonu v Ženevě.
Informace zatím není oficiální, Vlček však prozradil, že Škoda Auto věří v budoucnost CNG a v brzké době bude rozšiřovat portfolio těchto modelů. „Nechme se překvapit, ale mohu prozradit, že to bude fabia, nebo rapid,“ řekl Vlček v rozhovoru pro server e-flotila.cz. Možnosti jsou tedy zatím dvě, zástavbě motoru 1.0 TSI G-Tec do fabie však napovídá zmíněná nabídka v Seatu Ibiza a fakt, že je malý škodovácký model atraktivnější pro firemní klientelu.