Škoda Fabia Scout na českém trhu: Krátký skaut za 313.900,- Kč
Po příchodu standardní Fabie a Fabie RS se nyní na český trh dostává i Fabia Scout. Nabídka nejmenší modelové řady je tak kompletní. S faceliftem se rozšiřuje portfolio Scout o krátkou pětidveřovou Fabii Scout, která tak bude sekundovat dosud nabízené Fabii Combi Scout a Roomsteru Scout.
Facelift pro Scout znamená v zásadě to samé co pro běžnou Fabii – tedy elegantnější masku se zploštělým spodkem, dvoumodulové světlomety pozměněného tvaru a nový volant, přístrojový štít a ovládací panel ventilace. Od standardní Fabie se Scout odlišuje nejen koly s nižším profilovým číslem, ale i výrazněji tvarovaným nárazníkem s malými kulatými mlhovkami (nebo alternativně diodovými světly pro denní svícení), společným i pro sportovní provedení RS. Ochranné ližiny nadále zůstávají spíše naznačené, avšak zejména v tmavé metalíze je výsledný SUV efekt atraktivní.
Scout představuje nejvyšší úroveň výbavy pro Fabii (nebereme-li v potaz Fabii RS) a nabízí se se čtyřmi motorizacemi: zážehovým turbomotorem 1,2 TSI o výkonu 63 nebo 77 kW a turbodieselem 1,6 TDI se 66 nebo 77 kW. Základní tříválec 1,2 HTP i úspornější 55kW provedení 1,6 TDI lze vybírat jen po výbavu Elegance.
Standardem jsou čtyři airbagy, automatická klimatizace Climatic, tempomat, centrální zamykání s dálkovým ovladačem a sklopným klíčkem a elektrické stahování oken. V základu jsou i 16palcová kola Arktos a černostříbrný střešní nosič.
Připlatit je potřeba za rádio (od 5.500,- Kč), okenní airbagy (+7.200,- Kč) nebo ESP (+16.800,- Kč). V nabídce je i například navigační systém Amundsen (+13.700,- Kč).
Škoda Fabia Scout - Ceny na českém trhu (květen 2010) | ||||
Zážehové motory | 1,2 TSI Start | 1,2 TSI | 1,6 TDI CR | 1,6 TDI CR |
Převodovka | 5M | 5M (7DSG) | 5M | 5M |
Zdvihový objem [cm3] | 1197 | 1197 | 1598 | 1598 |
Válce/ventily | 4/2 | 4/2 | 4/4 | 4/4 |
Největší výkon [kW/min-1] | 63/4800 | 77/5000 | 66/4200 | 77/4400 |
Největší toč. mom. [Nm/min-1] | 160/1500–3500 | 175/1550–4100 | 230/1500–2500 | 250/1500–2500 |
Max. rychlost [km/h] | 177 | 191 (189) | 176 | 188 |
Zrychlení 0-100 km/h [s] | 11,7 | 10,1 (10,2) | 12,6 | 10,9 |
Komb. spotřeba [l/100 km] | 5,2 | 5,3 (5,3) | 4,2 | 4,2 |
Cena Classic [Kč] | 249.900,- | 284.900,- | 345.900,- | 365.900,- |
Cena Ambiente [Kč] | 264.900,- | 299.900,- | 360.900,- | 380.900,- |
Cena Sportline [Kč] | 289.900,- | 324.900,- | 385.900,- | 405.900,- |
Cena Elegance Start [Kč] | 304.900,- | 339.900,- | 400.900,- | 420.900,- |
Cena Scout [Kč] | 313.900,- | 348.900,- | 409.900,- | 429.900,- |
I na Fabii Scout se vztahuje akce TSI Start, kdy je motor 1,2 TSI ve slabším provedení zvýhodněn o 10 tisíc Kč (standardní ceníková cena je od 323.900,- Kč). Příplatek za převodovku DSG pro silnější TSI je 35 tisíc Kč. Fabia Combi Scout je o 15 tisíc Kč dražší než hatchback.