Škoda Fabia slaví dva roky

Škoda Fabia slaví dva roky

 
 

Mladoboleslavský zástupce v nižší třídě se vyrábí již dva roky.

Mladoboleslavský zástupce v nižší třídě se vyrábí již dva roky.

Ač se to nezdá, Škoda Fabia slaví letos v prosinci již dva roky prodeje. Již za takto krátkou dobu se stala jedním z nejúspěšnějších a nejprodávanějších vozů mladoboleslavské historie. Do dnešních dnů si ji totiž pořídilo již více než 400 000 zákazníků, a to ještě není tato Škodovka ani v polovině svého životního cyklu.

Již krátce po zahájení prodeje a dále v jeho průběhu získala celou řadu prestižních ocenění. Vše začalo titulem Zlatý volant německého magazínu Bild Am Sonntag, fabia skončila čtvrtá v celoevropské soutěži Auto Roku (COTY), zatímco v národních anketách stejného jména zvítězila v Litvě, Chorvatsku, Dánsku, Polsku a na Slovensku. Ve Velké Británii ji vyhlásily Vozem roku časopisy What Car? a Auto Express, v obdobné anketě zvítězila též u magazínů Auto Tip a Auto Bild Austria, přičemž ve finále klání Auto 1, pořádané skupinou časopisů Auto Europe, skončila třetí. Její kvality z hlediska bezpečnosti byly oceněny v bariérových testech EuroNCAP čtyřmi hvězdičkami. V září loňského roku byla na autosalonu v Paříži představena Fabia Combi a o půl roku později i karosářská verze sedan.

Ale Fabia nesbírala jen slova chvály. Mnoho výtek směřovalo k příliš fádnímu ztvárnění interiéru, opticky značné výšce přídě, dané vysokým nárazníkem a světlomety se zakřivenou spodní hranou. Nejvíce kritiky si ale mladoboleslavský vůz vysloužil za značnou pohotovostní hmotnost, zkombinovanou se sérií většinou nepříliš výkonných čtrnáctistovek s nevelkým točivým momentem.

A co Fabii čeká v budoucnu? Dá se očekávat její pětileté „funkční období“, takže bude sjíždět z výrobních linek ještě nejméně tři roky. Na podzim příštího roku, nebo na jaře 2003 se nejspíš představí její decentní facelift a možná se dočkáme i rozšíření, či změny palety pohonných jednotek. Velkou neznámou je příchod sportovní verze Fabia RS, jejíž existenci v budoucnu nevyloučily oficiální zdroje Škody Auto. Podle našeho názoru však „er-eso“ na bázi fabie nebude. Důvodem je současné rozdělení koncernu na dvě části, klasickou a sportovní. V ní Škoda tvoří základní článek té prvně jmenované a nejspíš bude mít plno práce s tím, aby si vůbec obhájila výrobu alespoň jednoho sportovně orientovaného modelu, který je odkazem účinkování v motorsportu – Octavie RS.

Spolupracujeme s TipCars.com
Britský řetězec padne do ruských rukou. Holland & Barrett koupí miliardář Michail Fridman Britský řetězec padne do ruských rukou. Holland & Barrett koupí miliardář Michail Fridman

Největší britský řetězec prodejen zdravé výživy a…

Schulz chce větší rovnost. Merkelová mu ale v průzkumech utíká Schulz chce větší rovnost. Merkelová mu ale v průzkumech utíká

Němečtí sociální demokraté (SPD) mají tři měsíce na to,…

Royal Bank of Scotland ruší divizi, přesouvá ji do Asie Royal Bank of Scotland ruší divizi, přesouvá ji do Asie

Britská bankovní společnost Royal Bank of Scotland zruší…

Velký zájem žene vzhůru nájmy kanceláří Velký zájem žene vzhůru nájmy kanceláří

Investoři do podnikatelských realit mají v době…

 
 







Doporučujeme
Když policista řídí provoz na křižovatce. Víte, co znamenají jeho gesta? Když policista řídí provoz na křižovatce. Víte, co znamenají jeho gesta?

Policista řídící provoz na křižovatce mnohé řidiče mate.…

Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu? Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu?

Ještě před deseti lety byl vodík coby palivo v kurzu.…

 

AutoRevue
První jízda: Je Volkswagen Arteon skutečně nejlepším modelem značky? První jízda: Je Volkswagen Arteon skutečně nejlepším modelem značky?

Novým jménem v nabídce modelů značky Volkswagen je…

Pneumatikáři zklamali. Kvůli nim nemůže jet Bugatti Chiron 300 mil za hodinu Pneumatikáři zklamali. Kvůli nim nemůže jet Bugatti Chiron 300 mil za hodinu

Chiron měl nelehký úkol – překonat Veyron. Prozatím však…

 







 
Zapomenuté hot hatche osmdesátých let. Bylo z čeho vybírat!

Zapomenuté hot hatche osmdesátých let. Bylo z čeho vybírat!

Dnes 08:00

Hot hatche v 70. letech prokázaly svou životaschopnost a setkaly se s příznivým přijetím zákazníků. V 80. letech jich byla na trhu pěkná řada a z některých jsou dnes legendy.




Blesk.cz

V Německu zakázali Erdoganovi některé bodyguardy. Jsou příliš brutální

V Německu zakázali Erdoganovi některé bodyguardy.…

Německé úřady si nepřejí, aby tureckého prezidenta Recepa Tayyipa Erdogana na červencový summit skupiny G20 do…

„Pochutnám si na kopřivě.“ Zuzana vymýšlí recepty z rostlin i starého jídla

„Pochutnám si na kopřivě.“ Zuzana vymýšlí recepty z…

V Česku se každý rok vyhodí více než 730 tun jídla, které se zkazí nebo nepoužije. Lidé často zapomínají, co…

 

iSport.cz

Otec supertalentu hrozí Juventusu: Kupte mi traktory, nebo syn odejde!

Otec supertalentu hrozí Juventusu: Kupte mi…

Jeden mladý talent si Juventus už pojistil v Patriku Schickovi, o jiný ale brzy může přijít. A to za poměrně…

Případ Mbappé. Chtějí ho Wenger i Klopp, Real by mohl obětovat Balea

Případ Mbappé. Chtějí ho Wenger i Klopp, Real by…

Žádanějšího hráče na světovém trhu asi v současnosti nenajdete. Mladičký útočník Monaka Kylian Mbappé v minulé…

 

Reflex.cz

Staří Polynésané: Mistři mořeplavby a dobyvatelé jižních moří

Staří Polynésané: Mistři mořeplavby a dobyvatelé…

Čech Pavel Pavel před 35 lety předvedl světu, jak se pohybovaly obří sochy na Velikonočním ostrově. Maličké…

Francouzský prezident Macron se opřel do Česka: Evropa není supermarket

Francouzský prezident Macron se opřel do Česka:…

Francouzský prezident se opět pustil do zemí střední a východní Evropy. Nestojí prý za evropskými hodnotami a…