Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Jung: Škoda Auto není schopna dát výhled pro příští rok

redakce AUTO.CZ
Diskuze (42)
Situace na automobilovém trhu je nyní tak nejistá, že mladoboleslavská automobilka Škoda Auto zatím není schopna stanovit cíl výroby pro rok 2009.

Německému motoristickému magazínu auto motor und sport to řekl předseda představenstva Škody Reinhard Jung. Uvedl také, že cíl překročit do roku 2011 nebo 2012 v prodeji hranici milionu vozů je nyní nerealistický.

"Jsme v této chvíli stále ještě ve fázi, kdy dostáváme z jednotlivých trhů nepříznivé zprávy každý týden nebo skoro každý den," řekl Jung. Dodal však, že Škoda si příští rok i tak povede lépe než její konkurenti.

Prodeje firmy na některých důležitých trzích v listopadu meziročně dramaticky propadly. V Británii Škoda prodala o 37 procent vozů méně než loni, na Ukrajině o 45 procent a ve Španělsku o 50 procent. Pro Škodu Auto je Británie po Německu druhým největším zahraničním trhem, Španělsko šestým a Ukrajina osmým.

Škoda v listopadu zrušila svůj původní cíl vyrobit v letošním roce 700.000 vozů a pouze sdělila, že vyprodukuje více aut než v roce 2007. Jeden z manažerů pak uvedl, že příští rok chce firma zachovat letošní produkci.

Loni prodeje vozů Škoda vzrostly o 14,5 procenta na více než 630.000 aut. Letos však světové automobilové trhy zasáhla finanční krize a globální ekonomická recese provázená těžkými propady prodeje na většině trhů.

Největší český výrobce automobilů ke konci roku několikrát výrazně omezil výrobu a před Vánoci zahájil celopodnikovou odstávku, která skončí v noci z 12. na 13. ledna. Vedení automobilky již také rozhodlo, že od ledna do června 2009 omezí výrobu na čtyři pracovní dny.

Jung však pro německý magazín uvedl, že Škoda plán omezení výroby na čtyři dny v týdnu nemusí nutně naplnit. Šéf Škody očekává, že automobilka bude schopna se v krátké době vrátit zpět k pětidennímu pracovnímu týdnu.

redakce AUTO.CZ
Diskuze (42)
Avatar - Hammunasakra
3. 1. 2009 11:34
Re: proste jich vyrobej tolik kolik prodaj
Nechci "sýčkovat", ale zhruba 20ti letka (total)úspěchu koncernu vw možná končí. To neznamená, že zkachuje či něco takového, ale převzetí koncernu holdingem porsche by (zřejmě) "situaci" jen prospělo. Tak nějak nenápadně si všichni "zvykli" na další a další úspěchy a některé z nich nebyly/nejsou až tak "oprávněné".
Váš žebříček "problémů" škoda auto docela "sedí", jen bych jej doporučila čísti odzadu, cena je asi největší problém - jde přeci o "levnější" alternativu vozů koncernu "Lidový vůz", a bez jakékoliv ironie, nějak se během pár let "vydařilo", že představují spíše cenovou špičku/vrchol své kategorie (fabia, octavia)! Na druhé místo bych dala 3válcové motory - chápu že na tom výrobce vydělává (ušetří), ale konkurovat "poctivým" 4válcům a ještě za vyšší cenu ..
Obávám se, že vozy typu kachna (Citroën 2CV) se už do budoucna spíše "rodit" nebudou, já naopak vw přeji ať už konečně "prohraje" ten souboj o převzetí a věřím (doufám) že management Porsche ve firmě "pořádek udělá" a pořádně/důkladně některé až "socialistické" praktiky (důkladně) "vyvětrá" >:-[]
PS: Momentální světový trend směřuje k malým vozů a u škoda/vw by měla začít blikat nějaká "poplachová" červená žárovka, neb v oblasti maloobjemových motorů věru NEmají co nabídnout (3válce nebrat - ten litrový "z kolína" je věru JINÁ "liga", 1.4 TFSi je prima, ale do polo a menších aut věru NEvhodný). Pro vw nedejbože kdyby pravdivé byly zvěsti o spojení Fiat/PSA, myslím/domnívám se, že na poli menších aut by "koncernu" mohli smrtící úder/ránu zasadit. :no:
PPS: Ale možná bysme "za české" měli brát i "nošovickokolínská" (v čem se vlastně od těch mladoboleslavských liší, že jako "česká" vnímána nejsou?) a tam to (momentálně/v tuto chvíli) vypadá "nadějněji"
Avatar - Ada je zase tady
31. 12. 2008 21:54
Re: proste jich vyrobej tolik kolik prodaj
Problemy Skodovky nejsou zadnym tajemstvim:

= odpudivy design Fabie
= odpudivy design Rumunstera
= nepodareny facelift Octavie II
= nevydareny 3 valcovy motor
= postupny pokles kvality vsech vozu
= vysoka cena

Nicmene, jsou jeste horsi auta. Pokud Skodovka urychlene predstavi novy design svych nejmensich aut - tedy aby bylo jasno - nic ve stylu preplacaneho rendliku, ktery se vydava za neco, co neni, ci Yarisu s odpudivym interierem, ale naopak, velice strizlivym, funkcionalistickym a nadcasovym vzhledem, jako byla sveho casu znama "Kachna", muze se jeste skodovka vzchopit - a to bychom ji vsichni meli poprat z celeho srdce do roku 2009.
31. 12. 2008 13:56
Re: proste jich vyrobej tolik kolik prodaj
jo tak když pány manažery nic nenapadá, tak ať jezdej do Wolfsburgu Roomstrama HTP místo lítání tryskáčem, možná je to inspirace která jim chybí.
Samozřejmě že Škoda je schopna dát výhled na příští rok, jenom to je výhled který nikdo nechce slyšet. A kdyby ho snad opravdu dát neuměli, tak potom chápu, že se jim do řízeni podniku tolik se.ou odboráři, protože takový management je tak leda pro smích. Rok se s rokem sešel, dneska je Silvestr a dá se připomenout co řekl 1.ledna prezident - "dobře už bylo, líp tak honem nebude"
30. 12. 2008 23:27
Re: proste jich vyrobej tolik kolik prodaj
Ten není schopen řídit ani svoje vylučování, což zde v diskuzi potvrzuje. :-!
30. 12. 2008 23:26
Re: TREBA CEKAT A SLEDOVAT
Tak tento příspěvek aspiruje na Nobelovu cenu za ekonomii. >:D