Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Škoda: Modernizované showroomy do roku 2016

David Bureš
Diskuze (7)
Modernizace jednotlivých prodejních a servisních míst je součástí takzvané Růstové strategie automobilky. Završena bude do konce roku 2015, přičemž do roku 2018 chce Škoda prodávat na 1,5 milionu aut.

Automobilka Škoda modernizuje prodejní zastoupení podle designu svých nejnovějších modelů. Obměna se týká více než 5.300 obchodních míst na celém světě, hotová má být do konce roku 2015. V atraktivnějších prodejních a servisních prostorech má být dostatek místa na prezentaci všech modelů značky. Díky nové architektuře má uspořádání autosalonu působit podstatně mladším a dynamičtějším dojmem než dnes.

Showroomy dostanou velké prosklené plochy, které pomohou se zpříjemněním prostředí. V duchu současného stylu automobilky budou budovy kombinovat bílou barvu se svěží zelenou, uvnitř se objeví také dřevo. Veškeré vnitřní vybavení se dodává do všech dealerství od stejných značek, například dlažba pochází z Itálie, židle ze Švýcarska a nábytek z Čech.

Všechny budovy mají použít zelený vstupní portál před světlem zalitým proskleným průčelím, který doplní tmavě šedá fasáda a bílý fasádní pás, lemující boční a horní hranu čela budovy. Vedle vchodu bude umístěna velkoplošná obrazovka LED formátu od 4 x 4 do 8 x 8 metrů nebo banner prezentující modely značky, na boku budovy se objeví velké logo značky. Tyto prvky mají vylepšit viditelnost budovy tak, aby zákazník prodejce snáze našel.

„V posledních letech jsme masivně investovali do modernizace a rozšiřování naší modelové řady. Nový vzhled našich obchodních míst teď vytvoří ideální rámec pro prezentaci našich vozů zákazníkům,“ říká k modernizaci showroomů Václav Koucký, vedoucí marketingu a strategie Škoda Auto Česká republika. Architektem nového designu showroomů se stal Jaromír Kuhn.

Vnitřek modernizovaných showroomů má umožnit rychlou, přímou a jednoduchou komunikaci se zákazníkem. Design je plně podřízen funkci, zákazník se uvnitř má snadno zorientovat. „Prodejní místo je pro zákazníka hlavně místem zážitku,“ tvrdí Koucký.

Hned u vchodu bude zákazník přivítán, aby nemusel sám vyhledávat prodejce. Před stěnou proti vchodu značky bude prezentován nejnovější model značky. Vystavený vůz tu bude stát na čestném místě, na vyvýšené ploše.

Důležitou součástí zastoupení bude konfigurátor vozů. Díky diodové obrazovce si zákazník bude moci prohlédnout modelovou paletu značky a s pomocí prodejce si bude moci individuálně sestavit auto podle svých představ. V showroomech nebude chybět ani čekací zóna s dětským koutkem nebo produktová stěna prezentující značku včetně aktuálního značkového zboží.

Na nový design už přešla první pilotní místa. Ten úplně první byl otevřen již v roce 2011 ve švýcarském Curychu, krátce po představení současného loga značky. V Česku se jako první převléklo do nového kabátu dealerství Auto Brejla v Praze, letos pak Olfincar v Hradci Králové a Auto Styl v Praze (původní showroom z roku 1995). Z něj přinášíme fotografie, přičemž jde o 55. showroom v řadě. Jeho přestavba stála přibližně 20 milionů korun, za další tři miliony se pořídilo vnitřní vybavení. Do konce roku se objeví ještě čtyři nové salony, celkem jich letos vznikne jedenáct. Napřesrok se předělají pražský Auto Jarov a Havex v Kosmonosech.

David Bureš
Diskuze (7)
23. 11. 2013 11:46
Dresink
Namichane to neni uplne nejhur, asi bych trochu zmenil rozlozeni typu parkovacich mist, ale zalezi z kterych stran bude showroom viditelny. Takze design ok, jeste bych pridal na vstupni dvere samolepku sleva 50 000 na vsechny vozy a bylo by to jeste lepsi ;-)
22. 11. 2013 18:59
Re: Tip pre ŠKODU
A Honda si jí tam může dát také?
Má ji novej Civic. >:D
Avatar - RWD
22. 11. 2013 14:17
Re: Tip pre ŠKODU
A pod znak Nissanu bys tu torzku dal taky? :-!
22. 11. 2013 13:32
A potom sa v tom budu predavat kosacky
Na novom vizuale by Skoda mala spolupracovat aj s firmami, ktore tie budovy kupia od neuspesnych koncesionarov. Niekde vo vychodnych Cechach v okoli Usti nad Orlici je predajna kosaciek, zahradneho naradia inych hluposti. Podla architektury budovy je jasne, ze Skode sa nedarilo.... Co z toho budu mat zakaznici, neviem. Tipujem slabo platenych predajcov a mechanikov :no: :no: :no: Ale zakaznik dostane zazitok 8-s
22. 11. 2013 13:13
Hogofogo prezentace
Nějaké "strategické" kroky Škody auto jsou mírně řečeno podivné. Ono je sice pěkné udělat hogofogo prezentaci, ale zeptejte se menších prodejců, co si o tom myslí. Rozhodně nejsou nadšeni z toho, že budou muset investovat nemalé peníze do změny designu. Řada z nich (kteří již třeba nemají prostor kam přistavět) pravděpodobně přijde o dealerství, protože nesplní Škodovkou nařízená kriteria. Jenže to je natvrdlým manažerům jedno. Chtějí prodávat více, dle nesmyslné logiky: větší showroom=více prodejů. Osobně jezdím se čtrnácti služebními auty raději 20km do vedlejšího malého autorizovaného servisu, kde odvádí perfektní práci, než do hogofogo velkého servisu, který máme 2 km od firmy!! Místní servis sice z venku honosně vypadá, ale to je tak všechno. Uvnitř dělají už několik let jedni a ti samí lemplové.
A ještě jedna připomínka. Pokud by nový design showroomů měl být podobný, jako otřesné sterilní muzeum v Mladé Boleslavi, tak potěš koště.