Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Škodu Octavii opět pořídíte na CNG. Na kolik přijde nový motor 1.5 TSI?

David Bureš
Diskuze (54)
Škoda Octavia G-Tec letos prodělala více změn než před dvěma lety v rámci faceliftu. Nový motor je jen jednou z provedených úprav.

Škoda Octavia se v souvislosti s příchodem nových emisních norem dočkala přepracované nabídky motorů. Benzinové čtyřválce 1.4 TSI a 1.8 TSI skončily, nahradily je patnáctistovka a 2.0 TSI (140 kW), měnila se i nabídka vrcholné Octavie RS. Naopak Octavia G-Tec na čas z nabídky zmizela, verze na CNG se do ceníku vrací až nyní.

Je to dáno i tím, že kvůli novým pravidlům se Octavia na stlačený zemní plyn dočkala přepracované techniky. Zážehovou čtrnáctistovku nahradil čtyřválec 1.5 TSI o výkonu 96 kW, plynová Octavia díky tomu má o 15 kW vyšší výkon než dosud.

Motor je v tuto chvíli kombinován výhradně se sedmistupňovou dvouspojkovou převodovkou (manuál má dorazit později) a je dostupný pouze pro Octavii Combi. Nabízen je ve třech stupních výbavy, Active, Ambition a Style, přičemž přijde minimálně na 588.900 korun.

Za tuto částku dostanete 16palcová ocelová kola, infotainment Swing s 6,5palcovou obrazovkou, centrální zamykání s dálkovým ovládáním, elektricky ovládaná a vyhřívaná vnější zpětná zrcátka, elektrické ovládání předních oken, manuální klimatizaci nebo sedm airbagů.

Ve stupni Ambition za Octavii G-Tec dáte 648.900 korun, přičemž výbavu rozšiřují hliníková kola, kožený volant, přední mlhovky, tempomat, zadní parkovací senzory nebo elektricky ovládaná zadní okna.

Alternativou k plynovému 1.5 TSI je tak turbodiesel 1.6 TDI (85 kW). V kombinaci s příplatkovým sedmistupňovým DSG s ním Octavia Combi ve stupni Ambition stojí 642.900 korun.

Ve stupni Style je pak Octavia G-Tec nabízena za 708.900 korun. V takovém případě dostanete i multifunkční volant, diodové přední světlomety, světelný a dešťový senzor, automatickou klimatizaci, bezklíčové odemykání, vyhřívaná přední sedadla, parkovací čidla vpředu i vzadu nebo multimediální systém Bolero s osmipalcovou dotykovou obrazovkou.

Nový motor není jedinou změnou inovované Octavie G-Tec. Automobil se dočkal také přepracovaných plynových nádrží, místo dvou ocelových tlakových nádob na 15 kilogramů zemního plynu má vůz nově tři nádrže na 17,7 kilogramu CNG. Jedna nádrž, ta před zadní nápravou, je ocelová, zbývající dvě, umístěné pod zavazadelníkem, jsou kompozitové, což má být výhodnější pro rozložení hmotnosti. Větší nádrže pak sice navýšily dojezd na plyn na 480 kilogramů, jenže spolu s tím se zmenšila nádrž na benzin, z 50 na 11,8 litrů, což celkový dojezd ve výsledku zkrátí.

David Bureš
Diskuze (54)
23. 12. 2018 23:58
Re: auto
Tak jednoduche to neni. Ja mam najezd pres 70 tis za rok a co se tyce spotreby, urcite se vyplati mnohem vice nez diesel, benzin konkurenci neni vubec. Problem je v zustatkove cene auta, ktera diky male popravce bude minimalni. Narozdil od dieselu, kde auta s 250-300 tisici jsou normalne prodejna. Auto je to kazdopadne skvele, mam moznost presednout do Supu 3 TDI a vubec nechci.
21. 12. 2018 18:54
auto
Myslím si, že pro člověka, který má nájezd alespoň 10 000 km ročně se auto s cgn opravdu vyplatí, sám jsem si tuto octavii koupil přes [odkaz] už před dvěma lety a musím říct, že tato investice se pomalu, ale jistě začíná vyplácet.
20. 12. 2018 18:48
Re: Oktávky loni
Ale bylo. Teďka už asi nebude, protože když je NT z výroby, tak se zapne jen, když je v autě více jak 12 litrů paliva.
20. 12. 2018 14:48
Re: Oktávky loni
Nezávislé topení u CNG snad ani nebylo v konfigurátoru... ;-\
Avatar - Bazalt
20. 12. 2018 10:45
pro redakci
v poslední větě je překlep: "dojezd na plyn 480 kilogramů" místo kilometrů :-) ;-) to se stane.