Škoda Octavia G-Tec se dočkala nové techniky. Má 1.5 TSI a větší nádrže na CNG
V souvislosti s novými emisními normami z nabídky Škody Octavia načas vypadla verze na stlačený zemní plyn. Automobilka ale na toto palivo nezanevřela, již brzy se Octavia G-Tec vrátí, a to v mnoha ohledech vylepšené podobě. Dočká se výrazně přepracované techniky.
Nejdůležitější změnou modernizované Octavie G-Tec je její srdce. Podle očekávání v jejích útrobách končí zážehová čtrnáctistovka a nahrazuje ji 1.5 TSI, které jedna čtyřku postupně nahradilo napříč koncernovou nabídkou. Spolu s tím vzrostl výkon plynové Octavie na 96 kW, což je o 15 kW více než dosud. Zprvu bude k dispozici výhradně se sedmistupňovou dvouspojkovou převodovkou, manuál nabídku rozšíří později.
Čtyřválcový přeplňovaný motor splňující emisní normu Euro 6d-TEMP mimo jiné kvůli účinnosti využívá proměnné časování sacích ventilů dle takzvaného Millerova cyklu. Emise oxidu uhličitého při jízdě na benzin i díky tomu klesly asi o čtvrtinu, výrazně se snížily také emise oxidů dusíku.
Spolu s tím došlo také k přepracování nádrží. Jestliže dosud Octavia G-Tec využívala ocelové tlakové nádoby schopné pojmout 15 kilogramů zemního plynu, nově má vůz tři nádrže na 17,7 kilogramu CNG. Díky tomu Octavia G-Tec při jízdě na plyn ujede až 480 kilometrů, zatímco dosud automobilka uváděla „plynový“ dojezd 430 kilometrů.
Jedna nádrž, ta před zadní nápravou, je ocelová, zbývající dvě, umístěné pod zavazadelníkem, jsou kompozitové. Nové řešení má být výhodnější z hlediska rozložení hmotnosti.
Jen o výhodách to ale není. Dosud si Octavia G-Tec uchovávala velkou nádrž na benzin, jejíž objem činil parádních 50 litrů. Nově bude benzinová nádrž už jen nouzovým řešením pro případ potřeby, její objem klesl na 11,8 litru. Kombinovaný dojezd na obě paliva tak bohužel klesne.
Modernizovaná Škoda Octavia G-Tec bude nově dostupná výhradně s karosářskou verzí kombi. Vybírat bude možné mezi třemi stupni výbav, Active, Ambition a Style. České ceny zatím zveřejněny nebyly.