Škoda Octavia III nabídne celkem pět motorů v osmi výkonových verzích

 

Mladoboleslavská automobilka zveřejnila kompletní paletu motorů pro třetí generaci moderní Octavie. Bude jich zpočátku pět, ale výkonových verzí napočítáme osm.

Co tedy uvidíme oficiálně pod kapotami? Všechny jednotky jsou přeplňované, jak velí moderní doba, čtyři spalují benzin a zbylá čtveřice naftu. Rovněž počet válců charakterizuje číslice 4. Zážehové mají přímý vstřik a čtyřventilovou techniku.

Zážehové motory

Nově vyvinutá řada EA 211 s hliníkovým blokem, která nahrazuje předchozí EA111, je kompaktnější (zástavbová délka se zkrátila o 50 mm) a má odlehčenou konstrukci. díky které klesla hmotnost. Lehčí jsou klikový hřídel, ojnice, jejich čepy i písty. Také vnitřní tření pohyblivých částí bylo sníženo. Chladicí systém je dvouokruhový: vysokoteplotní má mechanické vodní čerpadlo, nízkoteplotní prochází mezichladičem stlačeného vzduchu a turbodmychadlem. Kapalina vytápí také interiér a stará se o teplotu výfukových plynů, svod potrubí je integrován v hlavě válců.

Základní motorizaci představuje již zmíněný 1,2 TSI s výkonem 63 kW (86 k). Jeho točivý moment vrcholí hodnotou 160 Nm v rozmezí 1400 až 3500 min-1 a přenáší jej dopředu pětistupňová přímo řazená převodovka. Konzumaci paliva reprezentuje hodnota 5,2 l/100 km (emise CO2 činí 119 g/km). Motor váží jen 97 kg. Silnější varianta 1,2 TSI Green tec dává 77 kW (105 k). Maximálního točivého momentu 175 Nm dosahuje motor v rozsahu 1400 až 4000 min-1. Alternativou k manuálnímu šestistupňovému ústrojí je sedmistupňové dvouspojkové DSG. Green tec disponuje úsporným paketem s tolik proklínaným start-stopem a rekuperací brzdné energie. Je pochopitelně alespoň v laboratorních podmínkách úspornější: kombinovaná spotřeba činí 4,9 l/100 km a emise CO2 114 g/km.

Výkonnější jednotka 1,4 TSI Green tec poskytuje 103 kW (140 k). Největšího točivého momentu 250 Nm dosahuje mezi 1500 a 3500 min-1. Na výběr jsou znovu šestistupňový manuál a sedmistupňová dvouspojková skříň. V kombinaci s prvně jmenovanou převodovkou tato Octavia spálí 5,3 benzinu na 100 km (emise CO2 121 g/km), opět nechybí start-stop. Agregát má 106 kg.

Špičku představuje 1,8 TSI, rovněž pouze s přídomkem Green tec, se 132 kW (180 k). Točivý moment až 250 Nm může řidič využít v pásmu mezi 1250 a 5000 min-1. Standardem je pro něj dvouspojkové ústrojí se sedmi rychlostmi, automobilka udává spotřebu 5,7 l/100 km, na kilometr jízdy vyprodukuje takto motorizovaný vůz 131 g CO2.

Škoda Octavia III – parametry zážehových motorů
Motor1,2 TSI1,2 TSI Green tec1,4 TSI Green tec1,8 TSI
Převodovka5M6M (7DS}6M (7DS}7DS
Zdvihový objem [cm3]1197119713951798
Válce/ventily4/44/44/44/4
Největší výkon [kW/min-1]63/4300-530077/-103/4500-6000132/5100-6200
Největší toč. mom. [Nm/min-1]160/1400-3500175/1400-4000250/1500-3500250/1250-5000
Komb. spotřeba [l/100 km]5,24,95,35,7
Hmotnost motoru [kg]9797106-

Vznětové motory

Rovněž přeplňovaná vznětová „srdce“ z nové konstrukční řady EA288 se spoléhají na přímý vstřik s vysokotlakým systémem Common-Rail a čtyři válce i ventily. Vylepšen byl chladič stlačeného vzduchu, oxidační katalyzátor a filtr pevných částic se přesunuly blíže k motoru. Pro snížení vnitřního tření byly použity pístní kroužky s nižším předpětím a valivá ložiska vačkového hřídele s mimořádně nízkým třením. Také naftové motory fungují s moderním termomanagementem. Během zahřívání jsou blok a hlava chlazeny různými chladícími okruhy. Do provozní teploty se tak agregáty dostanou dříve a vnitřní prostor se v zimě rychleji vytopí.

Paleta turbodieselů začíná motorem 1,6 TDI se 66 kW (90 k), spotřebou nafty 4,1 l/100 km a emisemi CO2 109 g/km. Úspornější je 1,6 TDI Green tec o výkonu 77 kW (105 k) a přímo řazenou pětistupňovou skříní. Ten žádá na 100 km jen 3,8 l/100 km a vypouští do ovzduší 99 g CO2 na km. 250 Nm mezi 1500 a 2750 min-1 může na přední nápravu přenášet i sedmistupňové DSG. Pouze pro verzi GreenLine bude k dispozici třetí varianta vznětové šestnáctistovky s výkonem 81 kW (110 k), která emituje jen 89 g CO2 na kilometr. Tento údaj odpovídá normované kombinované spotřebě 3,4 l/100 km. Manuální ústrojí nepostrádá šestku.

Nejsilnějším naftovým motorem pod kapotou třetí generace Octavia je 2,0 TDI Green tec o výkonu 110 kW (150 koní). Sílu 320 Nm/1750-3000 min-1 jsou schopny zvládat přímo řazená a dvouspojková skříň, obě se šesticí rychlostí. Ve spojení s DSG žádá za své služby pouhých 4,5 l nafty na 100 kilometrů jízdy (emise CO2 119 g/km).

Škoda Octavia III – parametry vznětových motorů
Motor1,6 TDI1,6 TDI Green tec1,6 TDI GreenLine2,0 TDI Green tec
Převodovka5M5M (7DS)6M6M (6DS)
Zdvihový objem [cm3]1598159815981968
Válce/ventily4/44/44/44/4
Největší výkon [kW/min-1]66/-77/3000-400081/-110/3500-4000
Největší toč. mom. [Nm/min-1]-250/1500-2750-320/1750-3000
Komb. spotřeba [l/100 km]4,13,83,44,5

Motory budou k dispozici postupně. Přijde i Octavia na zemní plyn a sportovní RS, ale automobilka k nim podrobnosti zatím tají.

Spolupracujeme s TipCars.com
Neznámí střelci v Egyptě zaútočili na autobus s křesťany: 23 mrtvých Neznámí střelci v Egyptě zaútočili na autobus s křesťany: 23 mrtvých

Útok na koptské křesťany v Egyptě si vyžádal 23 mrtvých a…

Britové zadrželi už desátého podezřelého, policejní razie pokračuje Britové zadrželi už desátého podezřelého, policejní razie pokračuje

Policie v Manchesteru oznámila, že v rámci vyšetřování…

Jak Babiš vyšetřoval Babiše: v kauze Čapí hnízdo auditoři nedostali dokumenty Jak Babiš vyšetřoval Babiše: v kauze Čapí hnízdo auditoři nedostali dokumenty

Anonymní skupina, která na Twitter nedávno vypustila…

Výdaje na reklamu na webech v dubnu stouply na 652 milionů korun Výdaje na reklamu na webech v dubnu stouply na 652 milionů korun

Výdaje na internetovou reklamu v dubnu vzrostly proti…

 
 

Tapety


Přidat názorDiskuse: Škoda Octavia III nabídne celkem pět…







Doporučujeme
Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně! Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně!

Správné držení volantu je pro bezpečné řízení automobilu…

Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu? Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu?

Ještě před deseti lety byl vodík coby palivo v kurzu.…

 

AutoRevue
Volkswagen CNG pohon nevzdal. Naopak chystá nové motory i modely Volkswagen CNG pohon nevzdal. Naopak chystá nové motory i modely

Světovým rekordmanem v dojezdu pouze na zásobu stlačeného…

Frajerské otočení řidič Range Roveru nezvládl. Pokus skončil kotoulem Frajerské otočení řidič Range Roveru nezvládl. Pokus skončil kotoulem

O pojmu J-Turn jste jistě již slyšeli. Jedná se o rychlé…

 




Škoda Octavia může slavit. Vyrobilo se 1,5 milionu kusů třetí generace Škoda Octavia může slavit. Vyrobilo se 1,5 milionu kusů třetí generace

Octavia je nejenom nejúspěšnějším modelem automobilky…

Škoda Octavia Cup: Naše auto je už v barvách! Škoda Octavia Cup: Naše auto je už v barvách!

První závod na Hungaroringu byl sice zrušen, zatím vám…

 



 
Poprvé za volantem Renaultu Captur. Initiale Paris je vážně luxus!

Poprvé za volantem Renaultu Captur. Initiale Paris je vážně luxus!

Dnes 12:50

Nejprodávanější malé SUV v Evropě přijíždí na trh v modernizovaném provedení. Nabízí hlavně přepracovaný vzhled a nově i luxusní provedení Initiale Paris.




Blesk.cz

Hana Mašlíková už je v 7 měsíci: Ukázala těhotenské bříško

Hana Mašlíková už je v 7 měsíci: Ukázala těhotenské bříško

Moderátorka Snídaně s Novou Hana Mašlíková Reinders (34) už je v sedmém měsíci těhotenství. Na sociální síti se…

Milenka Řepky Kristelová: Tomáš žije v Černošicích! Fotografa Blesku tam ale čekalo překvapení

Milenka Řepky Kristelová: Tomáš žije v Černošicích!…

Luxusní vila v Černošicích je noční můrou exmanželů Řepky (43) a Erbové (35). Vlaďka tvrdí, že Tomáše před…

 

iSport.cz

Obránce Jordán má nové angažmá v KHL. Bude hrát v Chabarovsku

Obránce Jordán má nové angažmá v KHL. Bude hrát v…

Český hokejový obránce Michal Jordán se stal novou posilou Chabarovsku. S Amurem šestadvacetiletý bývalý hráč…

Schick se rozhodl pro Juventus! Pomohl Nedvěd, stát bude stamiliony

Schick se rozhodl pro Juventus! Pomohl Nedvěd, stát…

Přestupová bomba tiká. Patrik Schick odsouhlasil přestup do Juventusu, který se finalizuje. „Transfer může být…

 

Reflex.cz

Známkování potetované krásy. „Opotřebovaný stařec“ JXD hodnotil modelky na tatérském festivalu

Známkování potetované krásy. „Opotřebovaný stařec“…

Tattoo Convention 2017 proběhla úspěšně v sobotu na pražském výstavišti. Můj kamarád Ivo Rafan Traxmand, tatér a…

Tajemný radar v srdci Černobylu. Podívejte se na letecké záběry ocelového monstra

Tajemný radar v srdci Černobylu. Podívejte se na…

Dříve supertajný vojenský radar Duga není zdaleka tak známý jako tragickou historií opředená jaderná elektrárna…