Připomeňte si Škodu Octavia Inferno. V čem byl speciál za ďábelskou cenu zvláštní?
V historii Škody najdeme množství zajímavých speciálních edic jejích aut, nejvíce se proslavily zřejmě specialitky na bázi Favoritu – Black Line, Silver Line a další. Speciální modely ale vznikly i na bázi jedničkové Octavie a my jsme se jednu z nich rozhodli připomenout. Pamatujete ještě na Škodu Octavia Inferno?
Škoda Octavia Inferno byla na český trh uvedena v roce 2003, přičemž ďábelské jméno (inferno znamená peklo) doplňovala i ďábelská cena. Automobil byl prodáván za 666.666 korun, což bylo asi o 200.000 korun více než u výbavového stupně Ambiente, z níž Octavia Inferno vycházela.
Bohatá výbava ale nebyla ta hlavní specialita auta. Tou byla kombinace sportovního vzhledu s turbodieselem pod kapotou. Octavia Inferno tak kombinovala prvky inspirovanými z vrcholné Octavie RS, jako byly spoilery vpředu a vzadu, rozšířené blatníky nebo sportovní koncovkou výfuku, s motorem 1.9 TDI (PD) o výkonu 96 kW.
S šestistupňovým manuálem kombinovaný, turbodmychadlem přeplňovaný čtyřválec se sdruženými vstřikovači (systém čerpadlo-tryska) byl převzat z jedničkové Fabie RS, přičemž součástí nabídky Octavie se stal jen několik měsíců před příchodem edice Inferno. Octavia s ním dokázala jet až 205 km/h, kombinovaná spotřeba činila 5,2 l/100 km/h.
Výbavu jsme již nakousli, co tedy Octavia Inferno nabízela? Mimo jiné xenonové světlomety, automatickou klimatizaci, dva airbagy, ESP, kožený volant, střední loketní opěrku, rádio Symphony s CD přehrávačem a měničem nebo čtyřmi reproduktory. Z designových prvků zmiňme ještě sportovní sedadla, atraktivní dekor v interiéru nebo 16palcová kola z lehkých slitin.