Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Připomeňte si Škodu Octavia Inferno. V čem byl speciál za ďábelskou cenu zvláštní?

David Bureš
Diskuze (27)
Speciální edice Inferno vznikla na základech jedničkové Octavie. Představena byla v roce 2003 a stála „ďábelských“ 666.666 korun.

V historii Škody najdeme množství zajímavých speciálních edic jejích aut, nejvíce se proslavily zřejmě specialitky na bázi Favoritu – Black Line, Silver Line a další. Speciální modely ale vznikly i na bázi jedničkové Octavie a my jsme se jednu z nich rozhodli připomenout. Pamatujete ještě na Škodu Octavia Inferno?

Škoda Octavia Inferno byla na český trh uvedena v roce 2003, přičemž ďábelské jméno (inferno znamená peklo) doplňovala i ďábelská cena. Automobil byl prodáván za 666.666 korun, což bylo asi o 200.000 korun více než u výbavového stupně Ambiente, z níž Octavia Inferno vycházela.

Bohatá výbava ale nebyla ta hlavní specialita auta. Tou byla kombinace sportovního vzhledu s turbodieselem pod kapotou. Octavia Inferno tak kombinovala prvky inspirovanými z vrcholné Octavie RS, jako byly spoilery vpředu a vzadu, rozšířené blatníky nebo sportovní koncovkou výfuku, s motorem 1.9 TDI (PD) o výkonu 96 kW.

S šestistupňovým manuálem kombinovaný, turbodmychadlem přeplňovaný čtyřválec se sdruženými vstřikovači (systém čerpadlo-tryska) byl převzat z jedničkové Fabie RS, přičemž součástí nabídky Octavie se stal jen několik měsíců před příchodem edice Inferno. Octavia s ním dokázala jet až 205 km/h, kombinovaná spotřeba činila 5,2 l/100 km/h.

Výbavu jsme již nakousli, co tedy Octavia Inferno nabízela? Mimo jiné xenonové světlomety, automatickou klimatizaci, dva airbagy, ESP, kožený volant, střední loketní opěrku, rádio Symphony s CD přehrávačem a měničem nebo čtyřmi reproduktory. Z designových prvků zmiňme ještě sportovní sedadla, atraktivní dekor v interiéru nebo 16palcová kola z lehkých slitin.

David Bureš
Diskuze (27)
14. 5. 2018 15:14
Re: vubec v nicem
No máš teda dobře vyhrabáno. Já o žádných plastových výliscích ani kilowatech nic nepsal.
Avatar - Koudy_cz
11. 5. 2018 14:17
Re: Motor...
muhe, Bubáqu, mně to ani nepřekvapuje, už jsem si tak nějak na netu na to (ne)chování lidí zvykl a neřeším to. Na mobilu ty palce ani nejdou vidět >:D Tak hlavně, že vyjádřili názor ne?
A co si myslíš o tom motoru? :-)
Já začínal na O1 1.8 92 kW, nyní máme jako rodina po tchánovi O1 1.9 TDI 81 kW no a v práci po šéfovi k dispozici O1 1.8T 110 kW, jako jak jsem si myslel, že proti naftě je to jen takové přesvědčení, tak i v praxi je to ježdění o něčem jiném a nejde jen o spotřebu prostě, ten benzín je úplně jinde, jak se to auto chová, netřepe se to jak traktor, nesmrdí to, jede to taky ouplně jinak :-) Bohužel naftové lobby se začíná lámat až poslední dobou a bohužel titěrnými turbobenzínky...
11. 5. 2018 08:18
Re: Rs
Jo, jednickove RS v cervene, nebo ve zlute, ale i v cerne je porad hezke auto.
Avatar - Bubáq
10. 5. 2018 20:09
Re: Motor...
Docela by mě zajímalo, jaké důvody vedly 4 čtenáře Vašeho diskuzního příspěvku k tomu, aby Vám za něj dali palec dolů. Nesouhlas? V čem?
Inu kultura blbečků... Rychle kliknout a raději neztrácet čas nějakým zamyšlením se.
Vám. Koudy, za projevenou odvahu ze srdce děkuji!
Avatar - Bubáq
10. 5. 2018 20:03
Re: Okurková sezóna na ACZ nikdy nekončí
Nejde o počet zpráv o škodovkách vzhledem k celkovému počtu zpráv. Jde o kvalitu obsažené informace. Nevím, proč jsem tedy nazýván prudičem. Pokud se bráním tomu, abych byl šizen články na ACZ doslova o ničem, články s naprosto bezvýznamným obsahem, snažím se tím upozornit autory článků, na to, že podle mého názoru nedělají svou práci dobře. ACZ byl v době svého vzniku nejlepší portál o autech v ČR. Už jím není. A co je nejhorší, není tady ani žádný jiný portál, který by bylo možno považovat za kvalitní.
Ve všech webových periodikách naprosto převládla nepřiznaná reklama a o serióznosti přístupu autorů je škoda mluvit. Čím více je těchto portálů, tím zoufalejší obraz se čtenáři nabízí.
ACZ dlouho vzdoroval tlaku inzerentů na rozmělnění a zbulvárnění čtiva. Ale podlehl. Viz článek o Octavia Inferno. Komu je tento článek určen? Mase? Copak masa nemá dostatek jiných ubohých portálů, kde se může nabažit stupidit a nepodstatných informací?
Pokud ale hledám kvalitu, přesnost a odbornost, nemám na vybranou: v česky psaných stránkách nic takového nenajdu. ACZ se trvale zhoršuje. A navíc nachází zastání u (pravděpodobně) migrující skupiny nešťastníků, kterým o kvalitu nejde. Jde vám jen o to, aby stránky veřejného prostoru byly zaplněny čímkoliv, Čímkoliv, čím se dá zabít čas. A autoři ACZ ve své pohodlnosti vycházejí tomuto převažujícímu tlaku vstříc tím, že tvrdí, že automobilky žádné informace neposkytují. Tomu říkám rezignace na pořádnou novinařinu.
Ale co se divím: ACZ patří do skupiny v čele s největším bulvárem na trhu, Světem motorů. To bylo věru nešťastné spojení...
Ale stejně: žádám Vás, blbečku, abyste mi neříkal prudič. Na rozdíl od Vás mám výše psaný důvod klást na redakci ACZ jisté nároky.