9.7. 2015 Jan Mička Jan Mička

Škoda Octavia RS Cup 2015 může mít až 320 koní a 420 N.m

 

Nová Octavia RS Cup chce navázat na úspěchy svých předchůdců. Pod kapotou má dvoulitrové TSI o výkonu až 320 koní.

Škoda Octavia Cup má v motoristickém světě své místo. Jezdit se začal v devadesátých letech s Octaviemi první generace, v roce 2005 nastoupilo pětadvacet exemplářů druhé generace (prodávaly se za 999.000 Kč bez DPH), dále už se však pohárové klání nerozvíjelo. Snahu o nápravu vynaložila společnost Benet Automotiv (postavila například koncept BT Etape na bázi Yetiho), která na nedávné motoristické slavnosti Legendy představila prototyp pohárové Octavie současné generace.

Minulá Octavia RS Cup měla pod kapotou dvoulitrový čtyřválec TSI o výkonu kolem 160 kW, což ale vzhledem k hmotnosti osekané na nezbytné minimum nepředstavovalo omezení. Novinka se po stránce pohonu nezměnila, dvoulitr nejnovější koncernové řady EA888 však může být naladěn na 230 koní a 350 N.m, 260 koní a 380 N.m, nebo 320 koní a 420 N.m. V základu tedy máte stejný výkon jako nejsilnější sériová Octavia RS 230, ta je ale zhruba o 300 kilogramů těžší (Octavia Cup váží 1120 kg).

Škoda Octavia Cup 2005: s novými Octaviemi!

Motor spolupracuje s blíže nespecifikovanou dvouspojkovou převodovkou DSG, vzhledem k velikosti točivého momentu a podmínkám, v jakých se bude vůz pohybovat, není třeba pochybovat o řešení se spojkami v olejové lázni a šesti rychlostními stupni. Přední náprava má vzpěry McPherson a stejně jako zadní multilink je plně nastavitelná.

Na rozdíl od Octavie RS 230, která po vzoru Volkswagenu Golf GTI Performance vsadila na elektronicky řízený lamelový diferenciál VAQ, je pohárová alternativa vybavena klasickým mechanickým samosvorem. O správný kontakt kol s vozovkou se starají dvoucestné tlumiče švédského výrobce Öhlins Racing a zpomalování zajišťují přední brzdy AP Racing s šestipístkovými třmeny vpředu a kotouči o průměru 362 milimetrů. Vzadu pak najdeme „sériovky“ z Octavie RS. Jediné, co Benet Automotiv nezmínil, je maximální rychlost a doba akcelerace z 0-100 km/h. Tipovali bychom 280 km/h a maximálně pět sekund…

Spolupracujeme s TipCars.com
Napětí v Asii: korejská Hyundai zavřela svoji továrnu v Číně Napětí v Asii: korejská Hyundai zavřela svoji továrnu v Číně

Jihokorejská automobilka Hyundai na týden uzavřela jednu…

Internet používají tři čtvrtiny Čechů, tvrdí statistici Internet používají tři čtvrtiny Čechů, tvrdí statistici

nternet v Česku loni používalo 76,5 procenta lidí ve věku…

Výzkum trhu loni vynášel. Agentury si polepšily Výzkum trhu loni vynášel. Agentury si polepšily

Tržby agentur, které se zabývají výzkumem trhu a…

Zápisník Jany Havligerové: Vítězí realita, mýty padají Zápisník Jany Havligerové: Vítězí realita, mýty padají

Zkušený diplomat, bývalý český velvyslanec Petr Kolář…

 
Zdroj: skoda-news.cz, octaviacup.cz
 







Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
10 nejzajímavějších videí, v nichž účinkují automobily z Česka 10 nejzajímavějších videí, v nichž účinkují automobily z Česka

I české vozy se můžou stát slavnými na internetu. My jsme…

Test ojetiny Hyundai ix20: I sousedovi z Nošovic zlobí rozvody. Jinak je kvalitní Test ojetiny Hyundai ix20: I sousedovi z Nošovic zlobí rozvody. Jinak je kvalitní

V ČR vyráběný Hyundai ix20 se nabízí od roku 2010.…

 




Martin Semerád se vrací k závodění, rallye mění za okruhy Martin Semerád se vrací k závodění, rallye mění za okruhy

Martin Semerád hlásí po čtyřleté pauze comeback. Nebudeme…

Facelift Škody Octavia v Číně? Vypadá jako minulý superb! Facelift Škody Octavia v Číně? Vypadá jako minulý superb!

Škodovky pro čínský trh se od těch evropských vzhledově…

 



 
Honda Civic 1.0 VTEC Turbo – Všechno je jednou poprvé

TEST: Honda Civic 1.0 VTEC Turbo – Všechno je jednou poprvé

Dnes 11:52

V pořadí již desátá generace Hondy Civic po letech sjednocuje techniku pro trhy na obou stranách Atlantiku. Spolu s ní přicházejí také přeplňované zážehové motory pro běžné verze. Vyzkoušeli jsme menší z nich, přeplňovaný litrový tříválec.




Blesk.cz

Nechala i posmrtný vzkaz. Amber věřila navigaci, uvízla pět dní v poušti

Nechala i posmrtný vzkaz. Amber věřila navigaci,…

Studentka Amber VanHecke (24) na svůj výlet ze South Rimu v Arizoně už nikdy nezapomene. Poté, co se snažila…

Drastické záběry: Ochranáři zvířat politikům ukázali, jak se zabíjí kožešinová zvířata

Drastické záběry: Ochranáři zvířat politikům…

Kožich byl vždy známkou bohatství a luxusu. Dnes se stává synonymem utrpení. Lišky, mývalové nebo například…

 

iSport.cz

TOP zajímavosti z NHL: To byla pecka! Za ránu pěstí jde před disciplinárku

TOP zajímavosti z NHL: To byla pecka! Za ránu pěstí…

Góly, body, čísla. Zámořská NHL se přímo topí ve statistikách, experti tlačí informace ze všech stran a není…

Češi nesouhlasí s Müllerem: Zbytečný zápas? San Marino zaslouží obdiv

Češi nesouhlasí s Müllerem: Zbytečný zápas? San…

Když Německo porazilo San Marino v kvalifikaci na mistrovství světa 2018 vysoko 8:0, prohlásil útočník Thomas…

 

Reflex.cz

Karel z pořadu Prostřeno! v exkluzivním rozhovoru:

Karel z pořadu Prostřeno! v exkluzivním rozhovoru:…

Pozornost na sebe v Česku momentálně poutá jen málokdo. 28letý Karel Ondrka se v pořadu Prostřeno! na TV Prima…

Zemřela Věra Špinarová, malá velká rockerka

Zemřela Věra Špinarová, malá velká rockerka

Ve věku 65 let zemřela v neděli v pražské motolské nemocnici zpěvačka Věra Špinarová. ČTK to dnes oznámil její…