BT Etape aneb Škoda Yeti pick-up: Jízdní dojmy

BT Etape aneb Škoda Yeti pick-up: Jízdní dojmy

 
 

BT Design vyrobil například koncepty Mission L, Fabia RS 2000 nebo Citigo WRC a DJ Car pro tuningový sraz ve Wörthersee. Nejnověji z jeho dílen vyjel pick-up Etape na bázi Škody Yeti.

Desítka lidí z prototypové dílny společnosti Benet Automotive v Čejeticích u Mladé Boleslavi postavila parádní showcar BT Etape. Dvoumístný pick-up vychází z yetiho, od něhož převzal kapotu, pohonné ústrojí a podvozek. Všechny ostatní díly jsou nové nebo upravené. Za vnější design tvůrci zasluhují jedničku. Bílý lak a firemní polepy kontrastují se zatmavenými světly a černými doplňky. Vytažené blatníky působí efektně, jenže kvůli snížení podvozku a rozšíření rozchodu nejde skoro zatáčet – jedno otočení volantem a kola již drhnou v podbězích. Za kovanými 20“ ráfky vykukují červené třmeny brzd a obří kotouče. Vzadu zaujme korba, dvě oválné koncovky z RS a mohutný deflektor.

Interiéru dominují závodní skořepiny se čtyřbodovými pásy Sparco, kvůli snížené střeše se však přes jejich vysoké a tvrdé bočnice obtížně nastupuje. Po zkušenosti s předchozími studiemi jsme čekali kvalitní kůži. Místo toho je přístrojová deska jenom nastříkaná barvou, přičemž na několika místech již lak popraskal. Více ale vadí odlesky horní bílé části v čelním skle.

Větrání, „dvoudinové“ autorádio Swing i ovládání vnějších zrcátek fungují. Označení 4x4 na volicí páce evokuje pohon všech kol, s tím se však prý ani v případě malosériové výroby nepočítá. Foukaná osmnáctistovka TSI s výkonem 118 kW spolupracuje se samočinnou dvouspojkovou převodovkou DSG a jde jim to skvěle. Z výfuků vychází neuvěřitelně hluboké dunění, které při každém přeřazení doprovází krátké ostré zaštěknutí. Tak tohle nás opravdu dostalo! Dynamiku motoru však ani zdaleka nevyužijeme, vzhledem k charakteru prototypu nesmíme překračovat padesátku. Přesto jsme si aspoň na chvilku během focení troufl i na 80 km/h a 5000/min.

Vedle malého rejdu vadí tvrdý podvozek, na velkých kolech a nízkoprofilových 30procentních pneumatikách je cítit sebemenší nerovnost. A také hodně vlažný nástup brzd, takže zpomalovat musíme mnohem dříve, než jsme zvyklí. Nicméně je třeba mít na paměti, že řídíme výstavní exemplář. Zástupci fi rmy však přislíbili, že případnému kupci všechno upraví pro běžné jezdění. Jenom otvírat korbu nadále nepůjde – dolů tomu brání nárazník a do boku chybějící panty. Kdo by etape opravdu chtěl, musí počítat s částkou za úpravu kolem 1,2 milionu korun.

Tři otázky pro Danielu Zemanovou, prodej a marketing Benet Automotive

Kolik času zabral vývoj etape?

První skici vznikly loni v listopadu, přípravné práce začaly v lednu. Samotná výroba trvala tři měsíce. Vůz jsme poprvé představili v Lipsku a chceme ho ukázat třeba na Barum rallye.

Nechystáte se vzhledem k potenciálu firmy vystavovat v Ženevě mezi tunery?

Přihlášku jsme podali, jasno budeme mít v září. Pokud nám ji schválí, připravíme do jara nový vůz, který bychom vyrobili v malé sérii asi deseti exemplářů. Základem by byla škodovka.

A co výroba vlastního vozu?

K té samozřejmě míříme. Vedení firmy plánuje do několika let rozjet malosériovou produkci. Jediné, co v danou chvíli prozradím, je, že pravděpodobně půjde o sportovní vůz.

Teď se podívejte, jak bude vypadat Škoda Yeti po chystaném faceliftu

Rallye Dakar 2018
Spolupracujeme s TipCars.com
Komentář Roberta Maleckého: Mobilizace verze 2018 Komentář Roberta Maleckého: Mobilizace verze 2018

Hnutí ANO mobilizuje své voliče. Volte Zemana, burcuje. A…

Stíhání Babiše s Faltýnkem došlo k dalšímu mezikroku Stíhání Babiše s Faltýnkem došlo k dalšímu mezikroku

Státní zástupce obdržel od policie vyrozumění Sněmovny o…

 
 







Doporučujeme
Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
Na evropský trh má zamířit nová Dacia! Pick-up odvozený od Dusteru Na evropský trh má zamířit nová Dacia! Pick-up odvozený od Dusteru

Také evropští zákazníci se údajně dočkají pick-upu…

Test Dacia Duster II dCi 110 4x4: Pouze pro silnici je jí škoda Test Dacia Duster II dCi 110 4x4: Pouze pro silnici je jí škoda

Příroda vytvořila v polovině ledna opravdu vhodné…

 



Nová Škoda Yeti vyfocena téměř bez maskování! Nová Škoda Yeti vyfocena téměř bez maskování!

Náš čtenář načapal na silnici u Mladé Boleslavi téměř…

Škoda Yeti II: Takhle asi bude vypadat Škoda Yeti II: Takhle asi bude vypadat

Podle nejnovějších informací má nový yeti přijít o…

 



 
Překvapivý výsledek velkého testu pneumatik: Na suchu je lepší sjetá guma! Ale…

Překvapivý výsledek velkého testu pneumatik: Na suchu je lepší sjetá guma! Ale…

Dnes 08:00

Exkluzivní test kolegů z Auto Bildu ukazuje, že nová pneumatika nemusí fungovat nejlépe za všech podmínek. Jak se liší vlastnosti obutí s hloubkou dezénu osm, čtyři a dva milimetry?




Blesk.cz

První „bitva“ Zeman vs. Drahoš: Ostré přestřelky kandidátů i rozohněné publikum

První „bitva“ Zeman vs. Drahoš: Ostré přestřelky…

Televize Prima vysílala z pražského karlínského divadla první prezidentský duel mezi Milošem Zeman a Jiřím…

„Když to bude černoch, střílejte,“ školil šéf policie nováčky. Amerika je v šoku

„Když to bude černoch, střílejte,“ školil šéf…

Americkou veřejnost šokoval případ policejního šéfa z Kentucky Todda Shawa (50), který své svěřence nabádal…

 

iSport.cz

Hokej na ZOH 2018: Kdy hrají Češi, Kanada a další favorité?

Hokej na ZOH 2018: Kdy hrají Češi, Kanada a další favorité?

Hokej na olympijských hrách v Pchjongčchangu bude jednou z nejsledovanějších disciplín, i když na ZOH 2018 po…

Alexis nelhal, odmala fandí United. Mchitarjan (ne)vzal jeho sedmičku

Alexis nelhal, odmala fandí United. Mchitarjan…

Vždycky jsem chtěl hrát za váš klub, je to můj sen od dětství... Hloupá PR fráze, která je nutným zlem každého…

 

Reflex.cz

Zeman byl v prvním duelu lepší, Drahoš ho ustál. A celá debata byla naprosto k ničemu

Zeman byl v prvním duelu lepší, Drahoš ho ustál. A…

Primě se duel prezidentských kandidátů nevyvedl. To je základní dojem z jejich prvního opravdového střetu. Miloš…

Proč volíme prezidenta ve dvou kolech? Jednokolový systém vyvolal mocenské převraty, říká Pečinka

Proč volíme prezidenta ve dvou kolech? Jednokolový…

V dvoukolové volbě může být v prvním kole zvolen jen ten, kdo získá více než 50 % hlasů. Když nikdo takový není,…