Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

TEST BT Etape aneb Škoda Yeti pick-up: Jízdní dojmy

Tomáš Kovařík
Diskuze (27)
BT Design vyrobil například koncepty Mission L, Fabia RS 2000 nebo Citigo WRC a DJ Car pro tuningový sraz ve Wörthersee. Nejnověji z jeho dílen vyjel pick-up Etape na bázi Škody Yeti.

Desítka lidí z prototypové dílny společnosti Benet Automotive v Čejeticích u Mladé Boleslavi postavila parádní showcar BT Etape. Dvoumístný pick-up vychází z yetiho, od něhož převzal kapotu, pohonné ústrojí a podvozek. Všechny ostatní díly jsou nové nebo upravené. Za vnější design tvůrci zasluhují

jedničku. Bílý lak a firemní polepy kontrastují se zatmavenými světly a černými doplňky. Vytažené blatníky působí efektně, jenže kvůli snížení podvozku a rozšíření rozchodu nejde skoro zatáčet – jedno otočení volantem a kola již drhnou v podbězích. Za kovanými 20“ ráfky vykukují červené třmeny brzd a obří kotouče. Vzadu zaujme korba, dvě oválné koncovky z RS a mohutný deflektor.

Interiéru dominují závodní skořepiny se čtyřbodovými pásy Sparco, kvůli snížené střeše se však přes jejich vysoké a tvrdé bočnice obtížně nastupuje. Po zkušenosti s předchozími studiemi jsme čekali kvalitní kůži. Místo toho je přístrojová deska jenom nastříkaná barvou, přičemž na několika místech již lak popraskal. Více ale vadí odlesky horní bílé části v čelním skle.

Větrání, „dvoudinové“ autorádio Swing i ovládání vnějších zrcátek fungují. Označení 4x4 na volicí páce evokuje pohon všech kol, s tím se však prý ani v případě malosériové výroby nepočítá. Foukaná osmnáctistovka TSI s výkonem 118 kW spolupracuje se samočinnou dvouspojkovou převodovkou

DSG a jde jim to skvěle. Z výfuků vychází neuvěřitelně hluboké dunění, které při každém přeřazení doprovází krátké ostré zaštěknutí. Tak tohle nás opravdu dostalo! Dynamiku motoru však ani zdaleka nevyužijeme, vzhledem k charakteru prototypu nesmíme překračovat padesátku. Přesto jsme si

aspoň na chvilku během focení troufl i na 80 km/h a 5000/min.

Vedle malého rejdu vadí tvrdý podvozek, na velkých kolech a nízkoprofilových 30procentních pneumatikách je cítit sebemenší nerovnost. A také hodně vlažný nástup brzd, takže zpomalovat musíme mnohem dříve, než jsme zvyklí. Nicméně je třeba mít na paměti, že řídíme výstavní exemplář. Zástupci fi rmy však přislíbili, že případnému kupci všechno upraví pro běžné jezdění. Jenom otvírat korbu nadále nepůjde – dolů tomu brání nárazník a do boku chybějící panty. Kdo by etape opravdu chtěl, musí počítat s částkou za úpravu kolem 1,2 milionu korun.

Tři otázky pro Danielu Zemanovou, prodej a marketing Benet Automotive

Kolik času zabral vývoj etape?

První skici vznikly loni v listopadu, přípravné práce začaly v lednu. Samotná výroba trvala tři měsíce. Vůz jsme poprvé představili v Lipsku a chceme ho ukázat třeba na Barum rallye.

Nechystáte se vzhledem k potenciálu firmy vystavovat v Ženevě mezi tunery?

Přihlášku jsme podali, jasno budeme mít v září. Pokud nám ji schválí, připravíme do jara nový vůz, který bychom vyrobili v malé sérii asi deseti exemplářů. Základem by byla škodovka.

A co výroba vlastního vozu?

K té samozřejmě míříme. Vedení firmy plánuje do několika let rozjet malosériovou produkci. Jediné, co v danou chvíli prozradím, je, že pravděpodobně půjde o sportovní vůz.

Tomáš Kovařík
Diskuze (27)
17. 8. 2012 10:33
Re: Roomster
JJ pohřebák má větší grády >:D
Avatar - KubikCv
16. 8. 2012 22:29
Re: Roomster
mě se to víc líbí od Makovníka >:D jen nechat zmizet ty zadní boční dveře a je to top :yes:
16. 8. 2012 19:50
Re: Roomster
Co tohle? Sice to neni pohřebák, ale malá úprava:

[odkaz]
16. 8. 2012 08:06
Re: Yeti alá pick-up?
16. 8. 2012 01:33
Re: Roomster
Takto myslis? [odkaz] >:D