Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Škoda Octavia RS - Přistižena v běžném silničním provozu!

Škoda Octavia
Škoda Octavia
Škoda Octavia
Škoda Octavia
8 Fotogalerie
Diskuze (216)
Před finálním představením v červenci jsme zachytili Octavii RS v běžném provozu! A jenom s decentním maskováním!

Proti nedávno přistiženému prototypu Octavie Combi příjemná změna – řidič červené oktávky se nevzteká, neukazuje na nás sprostá gesta, naopak se mile usmívá. Bez zbytečné paniky nás nechává nafotit svůj služebák – octavii, která se pod make-upem z lepicí pásky tváří jako by nic. Naše trénované oko v ní ale jednoznačně poznává připravovanou sportovní verzi RS třetí generace.

Oficiální odhalení je už zkrátka za rohem (červencový Goodwood), jinak by se škodováci s očekávanou novinkou neproducírovali po pražském obchvatu za bílého dne.

A co že nám dává odvahu tvrdit, že jde zrovna o RS? Vezměme to zepředu – charakteristický znáček na masce chladiče je sice přelepený, písmenka RS můžeme ale celkem snadno identifikovat. Když si odmyslíme pásku simulující černé ochranné lišty a přelepy v oblasti mlhových světel, jde vypozorovat jiný tvar předního nárazníku a odlišnou mřížku, než má sériová octavia.

Mezi tradiční sportovní ozdoby patří křídlo na zádi, zde v docela konzervativní podobě. Minimálně ve srovnání s prvním RS. A pak ty výfuky. Zdá se, že nejde o žádné atrapy, ale poctivé funkční vyústění v rozích zádě zakomponované do koncovek netradičního hranatého tvaru.

Ještě si dovedeme představit, že bude nové RS o něco nižší než zastižený prototyp, dveřní prahy nejspíš také nezůstanou takto civilní – minimálně tomu nasvědčují kresby ze škodováckého konfigurátoru, které unikly už loni.

Pár slov z historie Octavie RS

Hvězda nového milénia

Sportovní model RS se v nabídce octavie poprvé objevil v roce 2001 a poháněl ho výhradně zážehový čtyřválec 1.8 Turbo s výkonem 132 kW a točivým momentem 235 N.m. S těmito hodnotami a pětistupňovou převodovkou se liftback vzmohl na 235 km/h a stovku pokořil za 7,9 s. Od ostatních modelů se novinka lišila nejen designem, ale i výbavou. Bonbonkem byla stokusová limitka RS WRC Edition (na snímku) za značných 895 000 Kč. Koncem roku 2002 se poprvé představilo RS Combi.

Ceny
Liftback 1.8 T/132 kW 2001 680 900 Kč
Kombi 1.8 T/132 kW 2002 735 900 Kč

skoda octavia spyphotos svetmotoruskoda octavia spyphotos svetmotoru | Zdroj: acz

Nafta už jí voní

Frankfurtský autosalon 2005 ukázal druhou generaci Octavie RS v obou karoseriích, ale jen s jediným motorem 2.0 TFSI/147 kW a 280 N.m. Maximální rychlost liftbacku se zvýšila na 240 km/h a akcelerace 0-100 klesla na 7,3 s. Po roce se pod kapotou Octavie RS premiérově objevil dieselový motor, a to problémový 2.0 TDI-PD s výkonem 125 kW. Měl zde však jepičí život, RS totiž na jaře 2008 jako první škodovka dostalo přepracovaný agregát se vstřikováním common rail. Výkonové parametry zůstaly zachovány.

Ceny
Liftback 2.0 TFSI/147 kW 2006 754 900 Kč
Kombi 2.0 TDI-PD/125 kW 2006 819 900 Kč

skoda octavia spyphotos svetmotoruskoda octavia spyphotos svetmotoru | Zdroj: acz

Do řady s ostatními

Octavia II prošla na podzim 2008 výrazným faceliftem, speciální verze Scout a RS si však na sjednocení s ostatními musely půl roku počkat. Kromě nové tváře se rozšířila standardní výbava RS (jako historicky první škodovka třeba získalo denní LED diody) a odlitek předních ramen vystřídal plech. Došlo i na mírné snížení hmotnosti a pořizovacích cen, ale také nové barvy – samotný konec kariéry obohatila módní zelená metalíza.

Ceny
Liftback 2.0 TSI/147 kW 2009 704 900 Kč
Kombi 2.0 TDI CR DSG/125 kW 2009 789 900 Kč

skoda octavia spyphotos svetmotoruskoda octavia spyphotos svetmotoru | Zdroj: acz

Foto: David Rajdl

Vstoupit do diskuze (216)