Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Škoda oficiálně zahájila výrobu motoru 1,2 TSI

Ondřej Láník
Diskuze (55)
Ve středu 18.11.2009 byla ve Škodě Auto oficiálně zahájena výroba zcela nového agregátu. Motor se bude montovat do vozů koncernových značek Škoda, Audi, Volkswagen a Seat.

Čtyřválcový agregát má objem 1197 cm3, ze kterého dává největší výkon 77 kW (105 k) při 5000 min-1. Blok motoru je z hliníkové slitiny, což přispívá k velmi nízké hmotnosti celé pohonné jednotky – ta váží jen 89,5 kg.

Jen osm ventilů, dva na každý válec, ovládá jeden vačkový hřídel, což pozitivně ovlivňuje třecí ztráty v motoru. Handicap menších průtočných průřezů pouze dvou ventilů dokáže vyvážit přímé vstřikování (v této objemové kategorii dosud neobvyklé) a zejména přeplňování výfukovým turbodmychadlem. Točivý moment vrcholí hodnotou 175 Nm, odpovídající možnostem atmosférického motoru 1,8 l, která je ale k dispozici v optimálním rozmezí 1500-3500 min-1 (resp. až 4100 min-1, podle verze).

Nový motor se objeví například ve Škodě Yeti, Volkswagenech Polo, Golf a Golf Plus, SEATu Ibiza nebo Audi A3. Počítá se však s jeho nasazením i v dalších modelech skupiny Volkswagen. Postupně by měl nahradit velmi rozšířený atmosférický čtyřválec s objemem 1,6 l.

Doporučujeme
TEST Škoda Yeti 1,2 TSI (10/2009)

V roce 2008 vyrobil závod na výrobu agregátů v Mladé Boleslavi 270.875 tříválcových atmosférických motorů 1,2 HTP a 538.069 převodovek MQ 200.

Nový motor bude v Mladé Boleslavi nejen montován, ale bude zde i odléván blok motoru a obráběny některé důležité díly. Díky tomuto projektu bude rozšířena celková kapacita závodu výroby motorů ve Škodě Auto.

„Pro firmu půjde o jeden z nejdůležitějších motorů a jsme proto velmi rádi, že se nám podařilo jeho výrobu alokovat do našeho závodu,“ uvedl Milan Staněk, vedoucí výroby agregátů společnosti Škoda Auto.

Výroba agregátů Škoda Auto nedávno získala také výrobu nových převodovek MQ 100.

Automobilka včera oslavila 110 let nepřetržité výroby motorů v Mladé Boleslavi. Tomuto výročí se budeme věnovat podrobněji zítra.

Výroba agregátů ve Škoda Auto, a.s. [ks]
Rok2005200620072008
Motor 1,2 HTP301 796282 564306 783270.875
Převodovka MQ 200407 093457 314519 135538.069

Ondřej Láník
Diskuze (55)
22. 11. 2009 15:44
Re: OK
Viděl bych to jako reakci koncernu na nespolehlivé zapalovaci moduly, ktere se nasazovali přímo na svíčku a velmi často odchazeli (bodejt ne když made in turkey).
21. 11. 2009 11:22
Re: 1,2
Vše špatně.Technologie FSI spalovala homogenní směs,to jest stechiometrický poměr paliva a vzduchu zhruba 1:14,7 pouze při vysokém výkonu a asi nad 3000ot.Na nízký výkon spaloval chudou směs(vrstvení směsi,kolem svíčky nejbohatší).Komprese asi 12:1,proto byl hlučný,měl tvrdý dieslový chod.
takže motor MPi (1,6) byl kultivovanější než 1,6FSI.
U motoru TSI koncern v tichosti upustil od spalování vrstvené směsi a používá pouze homogenní mód,tudíž vyšší krouťící moment,vyšší spotřeba paliva bez ohledu na otáčky.
Podstatný rozdíl s velkým vlivem na spotřebu,mezi vznětovým a zážehovým motorem je,že u vznětového se výkon řídí bohatostí směsi,nemá sací ztráty,tudíž je při menším požadovaném výkonu úsporný.Zážehový motor reguluje výkon objemem směsi,tak vznikají plnící ztráty,které je třeba odstranit.Vrstvení směsi tuto nevýhodu z velké části odstranilo.Výkon i u zážehu regulovala bohatost směsi.
20. 11. 2009 23:58
Re: ZIVOTNOST!!!!????
Ahoj, ty % dimenzování motoru jsi vzal kde?
20. 11. 2009 21:14
PREZENTACE MOTORU
[odkaz]

mimo jiné

- přímý vstřik u maloobjemového motoru
- nízkotlaké turbo, elektroservem ovládané
- vodou chlazený mezichladič vzduchu
- písty chlazené tryskami (rozstřik oleje)
- masivní ložiska, rozvod ozubeným řetězem, masivní vahadla (rolnová)
- snížená hmotnost (magneziové víko rozvodů + hliníkové šrouby), plastová víka
- teplotní management motoru (řiditelný výkon hlavní vodní pumpy), přídavná-rozběhová elektrická vodní pumpa
20. 11. 2009 19:02
Re: ZIVOTNOST!!!!????
ako docela nechapem prispevkom... kto z vas niekedy nieco s autami aj robil?? mam v blizkom okoli ludi co robia a manazuju automobilovy priemysel... a hovori vam nieco ako umela zivotnost aut??? taky novy passat ktory ma po 1 roku 45 reklamacnych zavad??? pozna to niekto.... FSI system vyvynuty BOSCH car.... prerobeny koli zlemu benzinu u nas??? pozna to nieko a vie niekto o xyz veciach o ktorych sa nehovori?????? spytajte sa ludi co to servisuju alebo s tym robia... ako mozte povedat ze auto s objemom 3 litre je rovnako dimenzovane ako 1,2 ?????? predsa ta 1,2 musi ovela viac makat aby to auto rozhybala a aj je viac zatazovana.. na to netreba ani vysoku skolu aby to clovek pochopil... tak o 5 rokov si na tuto debatu spomente dobre..... ja vas tu o nicom nebudem presviecat... je tu umela zivotnost aut a auta vyrobene po roku 2006 uz nie su to co byvali.... auto sa predpoklada ze bude fungovat 3 roky.... potom ma prist ine :-)

a priklad lancer evo ma moto predimenzovany o 2% audi RS4 o 60% :)) a tak je to aj s tou 1,2 moze byt tak predimenzovana o 10% kde to taka 1,9 a 50% :)) ale skoda slov... ved poznam x pripadov kde 1,4 s turbom co dava 170 PS ma po 150 tis najazdenych km.. docela problemy :))) nic kupte si ten motor a jazdite nim:(( prajem vela stastia