Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

TEST Pětidveřová Škoda Citigo: První jízdní dojmy

Aleš Jungmann
Diskuze (91)
Vyzkoušeli jsme pětidveřové Citigo, informujeme také o verzi na CNG či o nové automatické převodovce.

Odpověď na otázku „Co přináší pětidveřová verze?“ je až dětsky jednoduchá: jeden pár dveří navíc. Pochopitelně musely být zkráceny původně 130 cm dlouhé přední dveře, o jeden milimetr méně v šířce na zadních sedadlech cestující nemají šanci zaznamenta. Těm se bude pouze o poznání pohodlněji nastupovat.

Jak jsme vás již informovali, příplatek za dvojici dveří je příznivých 10 tisíc Kč, jde tedy o stejný příplatek jaký dělí obě výkonové varianty. V Česku by výrazná většina prodaných Citigo měla být vybavena pěti dveřmi, evropský koláč má být dle Jürgena Stackmanna pětidveřový zhruba ze tří čtvrtin.

Citigo zelené

Na začátku listopadu 2012 se dočkáme i verze s pohonem na zemní plyn. Hliníkový agregát 1,0 MPI zde podává výkon 50 kW, spotřeba v kombinovaném testovacím cyklu je 2,9 kilogramu CNG na 100 km. To odpovídá 79 gramům CO2 na sto kilometrů. Technické úpravy agregátu pro provoz na zemní plyn zahrnují zvýšení kompresního poměru z 10,5:1 na 11,5:1, jiné nastavení řídící jednotky Bosch Motronic či zesílení ventilů a ventilových sedel. Směšovač zemního plynu je vyroben z nerezu a uchycen na sacím potrubí.

Plyn bude uchováván ve dvou nádržích, které se nacházejí v oblasti zadní nápravy. Jedna je společně s desetilitrovou rezervní nádrží na benzin (původně 35 l) před ní, druhá se nachází v prohlubni pro rezervní kolo. Celkový objem nádrží je 72 litrů (11 kg) CNG. Dojezd této verze má být více než 550 kilometrů.

Další, o něco konvenčnější cestou jak při provozu ušetřit, přináší verze Green tec. Tento paket lze objednat k oběma motorizacím. Jeho součástí je start-stop systém, rekuperace brzdné energie a pneumatiky se sníženým valivým odporem. Podle automobilky by měl samotný systém vypínání motoru ušetřit až 11 % paliva, v čistě městském provozu dokonce ještě více.

Nové logo

Nový minivůz se může jako první pochlubit inovovaným logem automobilky, které má být výraznější a jasnější. Nově už logo není integrováno do masky chladiče. Okřídlený šíp, umístěný uprostřed na kulatém matném černém podkladu, je stejně jako kruh kolem něho kompletně chromovaný. Vavřínový věnec ani nápis „ŠKODA“ na novém logu nenajdeme.

Citigo by mělo těžit z rostoucího segmentu minivozů. Zatímco dnes je zhruba desetina všech prodaných automobilů z tohoto segmentu (5,8 milionu vozidel), v roce 2019 to má být již 8,2 milionu vozů. Segment by měl stále dynamicky růst a těžit ze zhoršené ekonomické situace na světových trzích.

Citigo se tak stane těžkým kalibrem automobilky Škoda v boji o zákazníka, pokud se mu bude dařit dle předpokladů, neměl by být plán škody pro rok 2018 (1,5 milionu prodaných automobilů) nereálný. V loňském roce Škoda prodala 879 tisíc automobilů, což je meziroční nárůst o více než patnáct procent. Nastolený trend hodlají mladoboleslavští udržet.

Citigo se v obou provedeních začne na ostatních evropských trzích nabízet od poloviny května.

JAKE.AUTO.CZ: Škoda Citigo (přehled článků)


Aleš Jungmann
Diskuze (91)
3. 4. 2012 17:41
Re: SUPERDOJMY
:yes:
21. 2. 2012 01:11
Ne že bych ho chtěl,
ale taky jsem ho zkusil. Po přesednutí ze Seicenta. A narovinu, Citigo není auto do města. Kam se vejdu se Seicentem v pohodě, tam s tímto vůbec nezajedu, a že jsem se o to pokusil. Nevím, jestli se mi to jen zdálo, ale jakoby Seicento dokázalo víc zatočit kola. Sedadlo bez aretace mě začalo okamžitě s*** - jelo nás víc. Seicento aretaci má a mnohem líp sklápí sedadlo - kéž by tohle od Fiatu opsali. Motor Citigo je tak nějak bez reakcí, ale to je asi dnes normální. Seicento je takové živější, okamžitě reaguje na plyn a má subjektivně lepší zvuk. Jasně že Citigo není taková malá papírová atrapa auta jako Seicento, ale díky tomu je bohužel do města moc dlouhé (40 cm rozdíl v délce už je hodně), a taky zbytečně široké. Výhled ven se mi zdál taky horší do všech stran a to považuju ve městě za hodně důležité. Spotřeba co jsem četl je stejná jako u Seicenta. Cena dobrá, ale do města žádné velké terno, tedy pokud musí člověk řešit parkování v centru...
18. 2. 2012 17:18
Re: První srovnání NSF vs. Picanto
>:D >:D :yes:

Kdyz uz tohle napisou v AutoBildu, tak to vazne musi uz byt hruza >:D
Avatar - Aladeen
18. 2. 2012 09:40
zmysel ?
podľa mňa to auto nemá žiadny zmysel keď chce niekto prevážať ľudí tak nech si kupi Van a nie citigo s 44kw motorom ktorí potrebuje pomoc vetra aby sa pohol >:D , keď citigo tak jedine 3 dverové , poskytuje lepšie nastupovanie vodičovi a komfort na palube ,ale toto mi pripomína kokpit raketoplánu , strašne stiesnené :no: :-!
17. 2. 2012 08:19
Re: SUPERDOJMY
No já nevím, pořád píšou, jak Citigo exceluje ve své šířce, tak nechápu, jak se tam někdo dokáže se zapnutým pásem natáhnout. Zkoušel jsem to ve svém autě a ani náhodou. Naštěstí to nepotřebuju...