Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Škoda Rapid: Kompletní ceník a specifikace pro český trh

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (289)
Škoda Rapid v Česku začíná na 289.900 Kč. Zde najdete kompletní ceník, který odhaluje ceny jednotlivých stupňů výbavy i příplatkových verzí.

Ceny Škody Rapid začínají na částce 289.900 Kč za základní stupeň výbavy Active ve spojení s motorem 1,2 MPI o výkonu 55 kW. Zájemci o mladoboleslavskou novinkou mají při jejím uvedení na trh možnost volby ze tří stupňů výbav a čtyř benzinových a jednoho vznětového motoru.

Při zakoupení vozu do 31. prosince 2012 je ke všem třem výbavovým verzím (Active, Ambition, Elegance) dodáván Paket Plus a to bez příplatku, zatímco od nového roku přijde pro všechny tři stupně výbav na shodných 10.000 Kč.

Pro verzi Active má Paket Plus přitom hodnotu 30.000 Kč a obsahuje klimatizaci spolu s tónovanými skly. V případě provedení Ambition uvádí Škoda jeho hodnotu 29.400 Kč a zahrnuje do něj rádio s CD/MP3 přehrávačem, mlhovky, skla SunSet s vyšším stupněm tónování a 15“ kola z lehké slitiny. Paket pro Elegance má hodnotu 28.200 Kč a obsahuje malý kožený paket, tempomat, zadní parkovací senzory a 16“ kola z lehké slitiny.

Základní provedení Active stojí na 14 nebo 15 palcových kolech podle motorizace a má nárazníky lakované v barvě vozu. V interiéru je standardem výškově stavitelné sedadlo řidiče, zadní opěradlo dělené v poměru 60:40, elektrické ovládání předních oken, elektrické ovládání a vyhřívání vnějších zpětných zrcátek, příprava pro rádia Škoda a centrální zamykání.

Bezpečnostní výbava již u základní verze obsahuje ESP včetně ABS, MSR, ASR, EDS a HBA, čelní, boční i hlavové airbagy, samozřejmostí jsou tříbodové bezpečnostní pásy pro všech pět míst, deaktivace airbagu spolujezdce a systémy Isofix a TopTether na krajních zadních sedadlech.

Škoda Rapid - technická data a ceny benzinových motorů
Motor1,2 MPI1,2 TSI1,2 TSI1,2 TSI DSG1,4 TSI DSG
Převodovka5M5M6M7DSG7DSG
Zdvihový objem [cm3]11981197119711971390
Válce/ventily3/44/24/24/24/4
Největší výkon [kW/min-1]55/540063/480077/500077/500090/5000
Největší toč. mom. [Nm/min-1]112/3750160/1500-3500175/1550-4100175/1550-4100200/1500-4000
Max. rychlost [km/h]175183195-206
Zrychlení 0-100 km/h [s]13,911,810,3-9,5
Komb. spotřeba [l/100 km]6,15,15,4-5,8
Cena Active [Kč]289.900299.900324.900--
Cena Ambition [Kč]314.900324.900349.900-424.900
Cena Elegance [Kč]-359.900384.900-459.900

Prostřední stupeň výbavy Ambition přidává vnější zpětná zrcátka a kliky dveří v barvě karoserie, tónovaná skla, paket pro zavazadlový prostor, výškově stavitelné sedadlo spolujezdce, loketní opěrku vpředu, palubní počítač MFA, centrální zamykání s dálkovým ovládáním, klimatizaci, schránku na brýle a odkládací kapsy na zadní straně předních sedadel.

Vrcholné provedení Elegance je standardně vybaveno 15palcovými litými koly, mlhovými světly s Corner-Funkcí, paketem Chrom, malým koženým paketem pro čtyřramenný volant, vyhřívanými předními sedadly i tryskami ostřikovačů čelního skla, loketní opěrkou vzadu, palubním počítačem Maxi DOT, klimatizací Climatronic a rádiem s CD a MP3 přehrávačem.

Škoda Rapid - technická data a ceny dieselových motorů
Motor1,6 TDI1,6 TDI1,6 TDI DSG
Převodovka5M5M7DSG
Zdvihový objem [cm3]159815981598
Válce/ventily4/44/44/4
Největší výkon [kW/min-1]66/420077/440066/4200
Největší toč. mom. [Nm/min-1]230/1500-2500250/1500-2500230/1500-2500
Max. rychlost [km/h]-190-
Zrychlení 0-100 km/h [s]-10,6-
Komb. spotřeba [l/100 km]4,24,44,3
Cena Active [Kč]-384.900-
Cena Ambition [Kč]-409.900-
Cena Elegance [Kč]-444.900-

Ceník Škody Rapid nabízí řadu prvků příplatkové výbavy pro všechny tři stupně výbavy. V rámci bezpečnostní výbavy si lze u všech verzí připlatit 3.500 Kč za ESP Plus, jehož součástí je asistent pro rozjezdy ve svahu a systém kontroly tlaku v pneumatikách. Litá kola jsou k dispozici ve velikostech od 15 do 17 palců a jejich ceny se v závislosti na rozměrech a stupni výbavy vozu pohybují od 3.200 Kč (16 palců pro Elegance) až po 19.900 Kč (17 palců pro Ambition nebo 16 palců pro Active). Metalický lak přijde na 11.000 Kč. V nabídce příplatkové výbavy nechybí ani navigační systém Amundsen za 16.000 Kč pro Ambition, resp. 7.500 Kč pro Elegance.

Při zahájení prodeje budou v nabídce i úsporné pakety Green tec za 8.000 Kč. Součástí paketu Green tec je systém start-stop, rekuperace a pneumatiky se sníženým valivým odporem. Tato opatření snižují spotřebu paliva až o 0,5 l/100 km.

Škoda Rapid bude sjíždět z linky v Mladé Boleslavi jako třetí model vedle modelových řad Fabia a Octavia. Pro výrobu modelu Rapid a nové generace řady Octavia automobilka v současné době modernizuje a rozšiřuje výrobní provozy ve svém hlavním závodě. Výrobní kapacita této linky v Mladé Boleslavi postupně vzroste z 800 až na 1.200 vozů denně.

Automobilka Škoda Auto chystá na druhou polovinu příštího roku další karosářskou variantu kompaktní limuzíny Rapid.

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (289)
31. 10. 2012 22:59
ANNAVI
TAK JSEM NAIVNĚ MYSLELA ZE KONEČNĚ BUDE NA TRHU AUTO KTERÉ SI BUDU MOCT KOUPIT, ANIŽ BYCH SE ZRUJNOVALA ..BOHUŽEL ZAS NIC .ZAS BUDU JEZDIT VE SVEM STAŘIČKÉM AUTĚ A DÁL RISKOVAT SVŮJ ŽIVOT ....FŮJ HANBA VÁM ,ŽE SE NESTYDÍTE , V TÉTO CENOVÉ RELACI SI MOHU VYBRAT JAKE KOLI AUTO. RAPID SE NELIŠÍ VŮBEC V NIČEM .....MNOHO POVYKU PRO NIC :no:
2. 10. 2012 07:59
Re: A na Slovensku zasa ani prd!
Klid! Za zaváděcí ceny si to koupí jedině fanda Škodovky. A než ceny spadnou na normální úroveň, budou ceníky určitě i u vás. ;-)
2. 10. 2012 07:22
Re: drahe a skarede, pre mna sklamanie
Tisícárna MB nebyla špatná kára, pokud člověk chtěl sportovnější projev a nevadil mu hluk. Chtělo to dost točit. Byl to samozřejmě jenom čtyřkvalt a čtyřce se už do mírného kopečka nechtělo, ale k čemu to, když trojka v pohodě dala 95 km/h a mírné stoupání jí nevadilo? Čtyřka už jela i ke 120 km/h, ovšem už tak od stovky kára lehce plavala. Když to člověk trochu uměl, dokázal se i v tomhle tempu udržet v pravém pruhu. Ale jistější bylo naložit kufr (byl vepředu) aspoň 50kg čehokoliv (třeba dva pytle cementu), aby neustřelil předek (nebezpečí bočního větru). Jo a perfektně přetáčivou charakteristiku to mělo, dalo se na sněhu regulovat i plynem. Ne že by to byla driftovací mašina, to zase ne...
A mělo to skvělou spotřebu (na tu dobu). Nijak jsme ji nešetřili a spotřeba byla pod 7 l/100 km.
2. 10. 2012 07:11
Re: 1,6tdi s nějakou tou výbavou 405 000,- ???!!!
Předražené? To jako že Felda byla levná?
Felicie ve výbavě "holobyt" (nula airbagů, díra uprostřed palubky bez přípravy na rádio, klima ani náhodou a plato kufru na plastových táhlech, která člověk kupoval (sice levně, ale často), kdykoliv na plato položil třeba těžší kabát, plasty samozřejmě tvrdé, ale místy ve dveřích čalounění. Řízení bez posilovače mi nevadilo, gumové řazení a slabý motor až poté, co jsem vyzkoušel lepší... Ale i s tím slabým motorem se dalo dojet, kam člověk potřeboval. Aspoň že už oproti Favoritu neměla ten ideální vstup do kufru pro zloděje (taková páčka na zámku kufru, na kterou zloděj přiložil trubku, lehce zapáčil a kufrem vstoupil do vozu - to bylo fakt "simply clever", ale zase člověku nerozbili okénko, aby tam vlezli).
Tak tahle nádhera se 40kW motorem stála v roce 1999 230 000 Kč.
Já vím, auta tehdy stála obecně hodně peněz, ale taky měl člověk asi poloviční výplatu co dneska...
1. 10. 2012 20:01
Na vlastní oči
Tak jsem viděl testovacího Rapida včera večer na benzince u Prahy, včetně Toleda a Yetiho. no a popravdě Rapid mě velice zklamal, vypadal uboze. Na předním nárazníku má ve spodní části asi něco jako spoiler, ale vypadá to jako nepovedený vtip, takový jako "rohy", nevím jak to popsat.. Na to že má Rapid zadní nápravu širší než přední, ani zadek nevypadal tak robusně a pěkně jako u jedničkové Octavie. Celkově na mě auto působilo velice laciným dojmem, nevyvážené proporce, hlavně zadek je takový nijaký a ty hrozný lemy na blatnících...co to má být??? Toledo se mě líbilo o něco více, hlavně asi z důvodů jiných světel. Jinak oba vozy měli stříbrnou barvu. Jisté je, že Škodovka a SEAT tímto ztratili zákazníka... >:D >:D >:D