Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

TEST Škoda Rapid Spaceback: Jízdní dojmy naživo z Itálie

redakce AUTO.CZ
Diskuze (300)
Redaktoři Auto.cz odletěli do Verony na mezinárodní testy Rapidu Spaceback. Poprvé tak máme možnost posoudit chování vozu na silnici. Přímo z akce budeme průběžně přinášet naše první dojmy, proto sledujte Auto.cz!

Aktualizováno 15:52 Spaceback také znamená vylepšení interiéru. Designeři vyslyšeli stížnosti na strohou palubní desku a přidali kovový dekor, který vypadá podobně jako ve Volkswagenu Golf. Zlepšily se také praktické a komfortní vlastnosti, elektrické stahování oken už jde ovládat i z místa řidiče (byť tohle vylepšení dostal již liftback) a na přání se dodávají xenonové světlomety.

skoda jizdnidojmy novemodely nizsistredni skoda jizdnidojmy novemodely nizsistredni

Aktualizováno 15:19 Zavazadlový prostor má velmi slušný základní objem 415 litrů (liftback 550 l). I ve Spacebacku Škoda nabízí síťový program, vedle něj ale nová verze podědila od liftbacku vyšší hranu zadního nárazníku, takže za pátými dveřmi následuje schod.

skoda jizdnidojmy novemodely nizsistredni skoda jizdnidojmy novemodely nizsistredni

Aktualizováno 14:55 Na italských okreskách se okamžitě projeví kratší záď a nové ladění podvozku proti liftbacku - Spaceback je komfortnější a přejezd nerovností je tišší než u výchozího Rapidu. Přechod na elektromechanický posilovač se na vlastnostech řízení projevil jenom nepatrně, Škoda patří co do ovladatelnosti a přesnosti reakcí na pokyny od řidiče v dané cenové relaci k těm nejlepším.

skoda jizdnidojmy novemodely nizsistredni skoda jizdnidojmy novemodely nizsistredni

Aktualizováno 14:39 K úvodním kilometrům jsme zvolili Rapid Spaceback s turbomotorem 1.2 TSI o výkonu 77 kW, který má standardně šestistupňovou přímo řazenou převodovku. Počáteční úsek prověřil možnosti agregátu na dálnici i v horských vlásenkách nad Lago di Garda. Při 130 km/hod točí čtyřválec necelé tři tisíce otáček, a tak na palubě panuje klid. Nízká hmotnost, která pomáhá obratnosti v zatáčkách, zde ovšem vede k určité nervozitě při náhlých poryvech bočního větru.

skoda jizdnidojmy novemodely nizsistredni skoda jizdnidojmy novemodely nizsistredni

Nedlouho po frankfurtské premiéře jsme se vypravili na hornaté italské silnice, abychom zde poprvé na vlastní kůži vyzkoušeli, v čem tkví přednosti škodovácké novinky – hatchbacku Rapid Spaceback. Tým redaktorů s kameramanem bude dva dny přímo na místě pro vás připravovat zevrubný materiál, který tenhle automobil představí dopodrobna. Vedle fotografií přineseme i vlastní videoreportáže, v nichž důkladněji rozebereme nejen design a interiér, ale také podvozek, změny proti liftbacku, prodejní ceny a zacílení na soupeře v nižší střední třídě.

Prestiž Auto.cz nám dovolila dopředu si vybrat motor, s jakým při prezentaci chceme jezdit. Volbu jsme cílili podle liftbacku, kde se největší zájem zákazníků postupně přesouvá od turbomotoru 1.2 TSI/63 kW k silnější variantě s výkonem 77 kilowattů. A protože jsme vás před několika dny přímo z výstaviště „sytili“ záběry na červený a bílý lak karoserie, zvolili jsme námořní modrou.

Jestli půjde na místě všechno podle plánu, na druhý den přineseme dojmy z řízení žlutého vozu poháněného turbodieselem 1.6 TDI/66 kilowattů. Proto průběžně sledujte Auto.cz, článek budeme aktualizovat podle toho, jak nám budou kolegové posílat informace z Itálie.

redakce AUTO.CZ
Diskuze (300)
25. 9. 2013 12:00
Re: no uz jsem myslel ze bude pondeli
oooo bububu >:D Málem jsem se začal bát >:D
Avatar - Julča
25. 9. 2013 10:59
Re: Pitrys
Proč nadáváš? Každý snad může mít svůj názor!? Zrovna jako značku auta, ale to většinou už není o IQ ale finančních možnostech!? Je pravda že i ze sociálních dávek se dá pořídit docela slušné auto, nebo snad né ???
Avatar - Cuba66
25. 9. 2013 10:14
Re: Vyzerá pekne.
Bože Julčo, dej nám svátek ;-)
Nebo si to po sobě aspoň přečti, když už máš potřebu psát...
Avatar - Cuba66
25. 9. 2013 10:12
Re: Pár dotazů na redakci
No nevím, například Toyoty, pokud vím, to mají v základu, nejdřív to měly jen u řidiče a teď to mají všude. To samý Opel Meriva v základu, co jsme kupovali firemní, dojezdy to má vepředu i když to má vzadu švihadla. A na rozdíl od Toyoty to funguje nejen na tlačítko v autě, ale i přes dálkový ovládání. Takže nesouhlasím, je to běžná věc, u auta za 380 tisíc je zarážející absence něčeho takovýho. Stačilo by u řidiče, aby člověk nemusel držet spínač pokaždý, když někde vjíždí na parkoviště.
25. 9. 2013 10:09
Re: Koupě roku
Kdo tu z něj dělá modlu? >:D

Ty jsi opravdový zoufalec, když si sám jdeš pro Golfa jen proto, abys ses pak mohl označit za osla, žes ho vůbec koupil.
Ale ono to tak horký asi nebude, co? ;-)