TEST Škoda Rapid Spaceback: Jízdní dojmy naživo z Itálie
Aktualizováno 15:52 Spaceback také znamená vylepšení interiéru. Designeři vyslyšeli stížnosti na strohou palubní desku a přidali kovový dekor, který vypadá podobně jako ve Volkswagenu Golf. Zlepšily se také praktické a komfortní vlastnosti, elektrické stahování oken už jde ovládat i z místa řidiče (byť tohle vylepšení dostal již liftback) a na přání se dodávají xenonové světlomety.
skoda jizdnidojmy novemodely nizsistredni
Aktualizováno 15:19 Zavazadlový prostor má velmi slušný základní objem 415 litrů (liftback 550 l). I ve Spacebacku Škoda nabízí síťový program, vedle něj ale nová verze podědila od liftbacku vyšší hranu zadního nárazníku, takže za pátými dveřmi následuje schod.
skoda jizdnidojmy novemodely nizsistredni
Aktualizováno 14:55 Na italských okreskách se okamžitě projeví kratší záď a nové ladění podvozku proti liftbacku - Spaceback je komfortnější a přejezd nerovností je tišší než u výchozího Rapidu. Přechod na elektromechanický posilovač se na vlastnostech řízení projevil jenom nepatrně, Škoda patří co do ovladatelnosti a přesnosti reakcí na pokyny od řidiče v dané cenové relaci k těm nejlepším.
skoda jizdnidojmy novemodely nizsistredni
Aktualizováno 14:39 K úvodním kilometrům jsme zvolili Rapid Spaceback s turbomotorem 1.2 TSI o výkonu 77 kW, který má standardně šestistupňovou přímo řazenou převodovku. Počáteční úsek prověřil možnosti agregátu na dálnici i v horských vlásenkách nad Lago di Garda. Při 130 km/hod točí čtyřválec necelé tři tisíce otáček, a tak na palubě panuje klid. Nízká hmotnost, která pomáhá obratnosti v zatáčkách, zde ovšem vede k určité nervozitě při náhlých poryvech bočního větru.
skoda jizdnidojmy novemodely nizsistredni
Nedlouho po frankfurtské premiéře jsme se vypravili na hornaté italské silnice, abychom zde poprvé na vlastní kůži vyzkoušeli, v čem tkví přednosti škodovácké novinky – hatchbacku Rapid Spaceback. Tým redaktorů s kameramanem bude dva dny přímo na místě pro vás připravovat zevrubný materiál, který tenhle automobil představí dopodrobna. Vedle fotografií přineseme i vlastní videoreportáže, v nichž důkladněji rozebereme nejen design a interiér, ale také podvozek, změny proti liftbacku, prodejní ceny a zacílení na soupeře v nižší střední třídě.
Prestiž Auto.cz nám dovolila dopředu si vybrat motor, s jakým při prezentaci chceme jezdit. Volbu jsme cílili podle liftbacku, kde se největší zájem zákazníků postupně přesouvá od turbomotoru 1.2 TSI/63 kW k silnější variantě s výkonem 77 kilowattů. A protože jsme vás před několika dny přímo z výstaviště „sytili“ záběry na červený a bílý lak karoserie, zvolili jsme námořní modrou.
Jestli půjde na místě všechno podle plánu, na druhý den přineseme dojmy z řízení žlutého vozu poháněného turbodieselem 1.6 TDI/66 kilowattů. Proto průběžně sledujte Auto.cz, článek budeme aktualizovat podle toho, jak nám budou kolegové posílat informace z Itálie.