Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Škoda pro rok 2017: Novinky okřídleného šípu podrobně

Aleš Dragoun
Diskuze (36)
Zcela novou řadu, konkrétně SUV, domácí automobilka zatím ještě nepředstavila, ale i tak si pro nadcházející modelový rok přichystala spoustu drobnějších i větších novinek.

Modifikace, už s letopočtem 2017, zasahují všechny modelové řady, netýkají se alespoň prozatím vnějšího vzhledu, ale hlavně techniky. Většinu nových prvků výbavy i motorizací lze nalézt v aktuálních cenících, zbytek se objeví během léta.

Citigo

Pro nejmenší Citigo připravila Škoda sériové denní diody, a to od druhé výbavy Ambition, základní Active je nemá. Spolu s vyšší Style se pod sedadlem spolujezdce objeví deštník, dražší stupeň dále dostane zatmavené koncové reflektory a příplatkový Colour-Paket, což je vlastně dvoubarevný lak, konkrétně černá, případně bílá střecha a zrcátka.

Příplatkové prvky nově obsahují samočinnou klimatizaci Climatronic, světelné a dešťové senzory a displej Maxi Dot. Rádia Blues a Swing disponují řadou možností připojení k externím zdrojům hudby (AUX, SD kartu, USB zdířku – pro Blues volitelnou). Swing má navíc barevný displej, šest reproduktorů a možnost bezdrátového propojení přes Bluetooth. Jeho prostřednictvím nyní komunikuje s chytrým telefonem, umístěným v držáku mobilních telefonů na palubní desce. Integrace se smartphony zahrnuje operační systémy iOS a Android, lze pochopitelně využít všech dostupných aplikací včetně navigace a zobrazení provozních dat vozu.

Fabia

Malá Fabia dostala adaptivní tempomat. Škodovka pro něj používá standardní zkratku ACC (Adaptive Cruise Control). K dispozici je pro obě karosářské varianty, tedy hatchback a kombi, výhradně s motory 1.2 TSI a 1.4 TDI. Vedle přednastavené rychlosti jízdy udržuje také řidičem nastavený bezpečný odstup od vozů před sebou, malé škodovky tedy samy zpomalují i zrychlují. ACC má radarový snímač pro detekci okolních vozidel a pracuje v rozsahu rychlostí od 30 do 160 km/h.

Fabia Style se dočkala zadní parkovací kamery s nezbytným ostřikovačem kvůli zašpinění a diodového osvětlení registrační značky, u levnějších se za ni připlácí. I zde se objevuje deštník, opět počínaje Ambition. K barevným provedením, v tomto případě nazvaným Colour Concept, budou k mání stříbrná, černá a bílá patnáctipalcová kola Matone. Kombi dostalo dělící síť do zavazadelníku.

Rapid

Rapid, liftback i Spaceback, se může těšit na nové potahy sedadel, béžové a černé, případně v kombinaci látky a koženky a kůže na bocích. Pro výbavu Ambition jsou k dispozici dále varianty černá/šedá nebo černá/modrá, v případě Style pak černá nebo černá/béžová. Monte Carlo se dále chlubí černým stropem a sloupky. I vzadu je možné mít středovou loketní opěrku. Další novinkou je ambientní osvětlení, zahrnující zdroje v prostorách pro nohy u předních sedadel, ve středovém panelu a v odkládacích kapsách ve výplních dveří. Na pásky jako v Superbu zapomeňte. Základní výbava Active má nově chromované vnitřní kliky, v zavazadlovém prostoru je nyní standardně 12V zásuvka. Nabídku doplňují na přání dodávané chromované okenní lišty, opět zadní parkovací kamera s ostřikovače a LED osvětlení registrační značky. Tempomat je nyní dodáván společně se omezovačem rychlosti, deštník se dostal do sériové výbavy.

Yeti

Novinky neminuly ani Yeti, byť diodová světla vzadu u tabulky má standardně pouze nejvyšší Laurin & Klement, jinak je nutno připlácet. Volitelná klimatizace Climatronic dostala pylový filtr. Zvýšený Yeti Outdoor lze koupit s motorem 1.2 TSI/81 kW a manuální převodovkou i DSG. Nový základní Outdoor Active s palubním počítačem MFA lze zušlechtit doplňujícím balíčkem Plus, obsahuje přední mlhovky a výškově nastavitelná přední sedadla. Monte Carlo jek dispozici s turbodieselem 2,0 TDI/81 kW a pohonem všech kol.

Octavia

V Octavii nahrazuje přeplňovaný tříválec 1.0 TSI/85 kW starší čtyřválcovou jednotku 1.2 TSI/81 kW. Stejně jako většinu novinek, i jej už má Škoda v ceníku. Je pochopitelně otázkou, zda na poměrně velké a těžké auto bude stačit, spotřeba 4,5 l/100 km je jistě jen papírovou záležitostí. K novému motoru lze zvolit dvě převodovky: šestistupňovou přímo řazenou a dvouspojkovou se sedmičkou stupňů. Totéž ústrojí dostal i plynový G-Tec 1.4 TSI.

K motorům od 110 kW výše jde objednat adaptivní podvozek (DCC – Dynamic Chassis Control), ten disponuje třemi režimy: komfortním, normálním a sportovním. Portfolio litých kol bylo rozšířeno o černé „sedmnáctky“ Teron, oplastovaný Scout dostal o palec větší Pictoris S.

Na opěradla předních sedadel lze umístit držák na tablet, v Octavii přibyly rovněž parkovací kamera s ostřikovačem a Climatronic s pylovým filtrem. Deštník se bude dodávat až od léta za peníze navíc. Díky phoneboxu je možné připojit chytrý telefon bezdrátově k anténě a indukčně dobíjet, větší Superb to už umí pochopitelně také.

Superb

Vlajková loď se navíc chlubí progresivním řízením, a to pro motorizace od 110 kW výše a sportovním, či adaptivním šasi. Pomocí speciálně ozubeného hřebene se mění poměr jeho převodu v závislosti na natočení volantu a provozních podmínkách. Kombík s klasickým podvozkem dostal na zadní nápravu samočinnou regulaci světlosti Nivomat při větším zatížení. Nově je na přání možné objednat paket nazvaný Personalizace, který ve spojení s Driving Mode Select uloží do paměti nastavení jízdního profilu, infotainmentu, polohu elektrických sedadel a vnějších zpětných zrcátek. Nabídku litých kol kol doplňují například devatenáctipalcová černá Phoenix. Interiér vrcholné výbavy Laurin & Klement může být na přání hnědý, hnědo-béžový nebo černý.

Nové bezrámové vnitřní zpětné zrcátko má automatické clonění, volitelné ambientní osvětlení nabízí už deset barev místo tří. Ani Superb neminula „navěky čistá“ parkovací kamera a alergici budou lépe snášet klimatizovaný prostor. Víko zavazadelníku kombi lze zavřít pohybem nohy, dosud jej šlo pouze otevřít. Uvnitř se po stranách objevila praktická úchytná oka, zamezí se tak putování nákladu vnitřním prostorem. Infotainmenty Bolero a Amundsen se dočkaly větší osmipalcové obrazovky.

Aleš Dragoun
Diskuze (36)
29. 4. 2016 01:17
Pylový filtr ?
To jsem nevěděl, že škodovky neměli doteď pylový filtr. LED osvětlení RZ v noci pěkně tahá za oči - já myslel, že je to doména pouličního tuningu. A dnes jsem opět po delší době viděl řasy nad světly u auta - námět pro SA pro MY 2018. >:-[]
Avatar - aproximus
28. 4. 2016 20:24
Re: Uznání do Boleslavi
brusel ty auta nevyrábí, na debilitu si stěžuj do MB.
Avatar - Googlit
28. 4. 2016 17:17
Re: Novinky z SA
Zajímalo by mě proč se na to ptáš. Je to z toho důvodu že očekáváš že se více modelů octavie přestane chovat jako žebřiňák a nebo proto že se ti snad skutečně líbí naladění oktávkového multilinku?
28. 4. 2016 15:41
Re: parkovací kamera fabie??? proč?
kromě peněz se pozastavuji i nad funkčností/opodstatněním. malý auto s parkovacím asistentem nebo kamerou mi přijde jako "kanón na komára"......
28. 4. 2016 15:25
Re: parkovací kamera fabie??? proč?
Zase to nepřeháněj. Parkovací WIFI kamera se dá pořídit i s přední kamerou, displejem v zrcádku i nahrávaním a SD 32 GB do 4t., proč by ji tedy Fabie nemohla mít? To zase není takový luxus.